In september 2012 heb ik een OK. OFK 400-I koelkast combi vriezer gekocht bij Saturn. Sinds een paar dagen lekt deze een zwarte vloeistof uit de naden van de koelkast die tussen de bovendeur (vd koelkast) en de onderdeur (vd vriezer) zitten.
1. Gebruikt een koelkast olie ? En zijn elke dag wel een paar druppels die ik zie als ik de koelkastbovendeur open doe
2. Mag een koelkast na 30maanden (sept 2012)al lekken? Het lijkt er op dat ik maar 24 maanden garantie heb.
3. Bestaat er zo iets als een billijkheidsregeling zodat ik bij een nieuwe aanschaf een deel vergoed krijg ? Of mag een koelkast na 3j stukgaan ?
4. zou repareren lonen ? De koelkast ws niet duur (300 euro) maar was wel erg zuinig. Volgens mij vier kieer zo zuining als mijn voorgaande Pelgrim koelvriescombinatie.
5. Wat adviseren jullie ? Laten reparen ? Er lijkt iets te lekken. Moet er iets dicht gedraait worden ?
De koelkast is nooit verplaatst sinds zijn aanschaf.
http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/_O ... langId=-11[/url]
http://www.saturn.de/mcs/product/_OK-OF ... ?langId=-3
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] OK. OFK 400- koelkast Saturn lekt zwarte vloeistof uit naden
OK. OFK 400- koelkast Saturn lekt zwarte vloeistof uit naden
Laatst gewijzigd door andreh op 10 mei 2015 22:10, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Re: OK. OFK 400- koelkast Saturn lekt zwarte vloeistof uit naden
Lijkt het op een teerachtig zwart spul ?
De koelkast heeft in een warme omgeving gestaan (vlakbij kachel of in de volle zon. Dan kan het zijn dat er isolatie wat om de capilair is gesmolten. Kan in de regel geen kwaad, je moet het gewoon weer wat fatsoeneren en voorzichtig terug op zijn plek duwen, eventueel met een föhn om het eerst zacht te maken. En dan dat spul intapen met ductape. En de rest beestje schoonmaken.
Maar bij ons zat het op de bodem van de koelkast en via de achterkant konden we er makkelijk bij. De plek die jij beschrijft (tussen deuren van koelkast en vriezer) werkt dat misschien weer niet zo eenvoudig....
De koelkast heeft in een warme omgeving gestaan (vlakbij kachel of in de volle zon. Dan kan het zijn dat er isolatie wat om de capilair is gesmolten. Kan in de regel geen kwaad, je moet het gewoon weer wat fatsoeneren en voorzichtig terug op zijn plek duwen, eventueel met een föhn om het eerst zacht te maken. En dan dat spul intapen met ductape. En de rest beestje schoonmaken.
Maar bij ons zat het op de bodem van de koelkast en via de achterkant konden we er makkelijk bij. De plek die jij beschrijft (tussen deuren van koelkast en vriezer) werkt dat misschien weer niet zo eenvoudig....