Hallo,
Onze vriezer is binnen 1 jaar na aankoop kapot gegaan, binnen garantietermijn. De internetfirma waar we deze gekocht hebben gaf aan de vriezer te willen omruilen, er was alleen een ander type(nummer). We hebben deze zelf tegen elkaar afgezet en er was totaal geen verschil te vinden, firma kon verschil ook niet aangeven, maar het was een ander type wat duurder was dus we moesten het verschil bijbetalen. We hebben daarop geprotesteerd en hebben uiteindelijk na veel op en neer gebel gekozen om de kosten te middelen (50/50).
Nu krijgen we na levering plots een hogere factuur. Eén punt krijgen we hierover nog niet opgelost, de verwijderingsbijdrage. Volgens firma moeten we die nu gewoon voor de 2e maal betalen, het is immers een nieuw product. Ik ben van mening dat zij voor deze kosten op moeten draaien, ik kan er zelf toch niets aan doen dat het product al binnen 1 jaar kapot gaat, ik wil niet opdraaien voor de kosten die daarbij komen kijken.
Sta ik in mijn recht als ik weiger nu voor de 2e keer de verwijderingsbijdrage te betalen? Ik kan hierover geen bepalingen vinden. Hopelijk weet iemand hier hoe het juridisch in elkaar steekt.
Vriendelijk dank.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] omruiling defect product opnieuw verwijderingsbijdrage?
Re: omruiling defect product opnieuw verwijderingsbijdrage?
Gaat het bedrijf de nog maar 1 jaar oude vriezer dan milieu vriendelijk verwerken?
Want dan moet er idd weer verwijderingsbijdrage betaald worden.
Want dan moet er idd weer verwijderingsbijdrage betaald worden.
Ze hebben de oude vriezer meegenomen en de nieuwe vriezer geplaatst. Dus ik neem wel aan dat de oude vriezer gewoon op een goede wijze verwerkt wordt. Maar volgens mij zijn ze daartoe verplicht en zou dat niets te maken hebben met wel of niet betalen van de verwijderingsbijdrage.
Is het wel terecht om als consument 2 keer op te draaien voor de verwijderingsbijdrage voor een product wat buiten onze schuld om kapot gaat?
Is het wel terecht om als consument 2 keer op te draaien voor de verwijderingsbijdrage voor een product wat buiten onze schuld om kapot gaat?
Je zit binnen de garantie dus nee je hoeft dat niet te betalen.
Helaas kan ik het niet juridisch voor je onderbouwen.
Je kunt contact opnemen met consuwijzer.
Helaas kan ik het niet juridisch voor je onderbouwen.
Je kunt contact opnemen met consuwijzer.
Kun je hier wat meer achtergrond informatie over gegeven? Jij geeft aan dat binnen het product binnen de garantie defect is geraakt, waarom betaal je dan toch de helft bij?joyro schreef:We hebben daarop geprotesteerd en hebben uiteindelijk na veel op en neer gebel gekozen om de kosten te middelen (50/50).
Waarom bijbetalen: Nou dat waren we niet van plan, maar het leverde zoveel heisa op dat het makkelijker was om de helft van het verschil bij te betalen (dus niet helft aankoopprijs, daarin was ik volgens mij niet duidelijk). We moesten bijbetalen omdat exact dezelfde vriezer qua type niet meer bestond, wel een ander typenummer wat qua eigenschappen exact hetzelfde was, dus eigenlijk al flauwekul dat vriezer niet meer besteld kon worden want het is gewoon precies dezelfde. Maar we vonden het het niet waard om er nog meer tijd en energie in te steken.
We hebben de afspraak gemaakt om het bedrag bij te betalen, maar op factuur stond dus ook weer de verwijderingsbijdrage die we nu dus voor de tweede keer moeten betalen.
We hebben de afspraak gemaakt om het bedrag bij te betalen, maar op factuur stond dus ook weer de verwijderingsbijdrage die we nu dus voor de tweede keer moeten betalen.