LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onbeschadigd artikel retour naar Bol•com: kosten voor schade
Onbeschadigd artikel retour naar Bol•com: kosten voor schade
Artikel retour gezonden naar Bol.com wordt niet geaccepteerd door externe leverancier zou beschadigd retour gekomen zijn. Leverancier schuift schade op ons af. Wij hebben het artikel onbeschadigd en keurig in originele verpakking retour gezonden. Betaling was achteraf. Krijgen nu aanmanning van incassobureau met € 40.00 extra kosten
Re: Onbeschadigd artikel retour naar Bol•com: kosten voor schade
Wat ik mis, is wat je al gedaan hebt. Heb je al een dispuut gevoerd en zo ja, met wie?
Re: Onbeschadigd artikel retour naar Bol•com: kosten voor schade
In principe ligt het risico bij retourneren bij de koper. Afgaand op wat u schrijft staat de verkoper in zijn recht.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Onbeschadigd artikel retour naar Bol•com: kosten voor schade
Wijs geworden door ervaring : altijd aan alle kanten foto.s maken van het pakket en dan pas retour sturen.
Zo te lezen heeft u nu geen bewijs , dus dat wordt lastig.
Er wordt gegooid met die pakketten , zie maar eens je gelijk te halen.
Heeft u al het eea gecommuniceerd?
Zo te lezen heeft u nu geen bewijs , dus dat wordt lastig.
Er wordt gegooid met die pakketten , zie maar eens je gelijk te halen.
Heeft u al het eea gecommuniceerd?
Re: Onbeschadigd artikel retour naar Bol•com: kosten voor schade
Het fotograferen zal je niet helpen. Jij bent verantwoordelijk voor de zending. Als deze tijdens transport beschadigd raakt komt dat voor uw rekening.moederslink schreef: ↑07 okt 2020 13:41Wijs geworden door ervaring : altijd aan alle kanten foto.s maken van het pakket en dan pas retour sturen.
Zo te lezen heeft u nu geen bewijs , dus dat wordt lastig.
Er wordt gegooid met die pakketten , zie maar eens je gelijk te halen.
Heeft u al het eea gecommuniceerd?
Re: Onbeschadigd artikel retour naar Bol•com: kosten voor schade
Foto's geven helaas slechts schijnzekerheid: ze bewijzen niets, en zelfs als ze dat doen blijft het risico bij de verzender.
Re: Onbeschadigd artikel retour naar Bol•com: kosten voor schade
Ik denk dat hier wat verschillende trajecten langs elkaar heen lopen. Enerzijds de bestelling en het betalen binnen 14 dagen na ontvangst. Aan de andere kant hebben we het retourtraject waarbij de verkoper aangeeft een beschadigd pakket te hebben ontvangen en niet terug wil betalen.
daarmee win je niets, verzender is verantwoordelijk voor de zending tot het moment van overdracht aan de ontvanger. Als het pakket beschadigd overkomt dan kan je als verzender proberen je geld te claimen bij postnl, want daar heeft de ontvanger weinig mee te maken.moederslink schreef: ↑07 okt 2020 13:41Wijs geworden door ervaring : altijd aan alle kanten foto.s maken van het pakket en dan pas retour sturen.
Zo te lezen heeft u nu geen bewijs , dus dat wordt lastig.
Er wordt gegooid met die pakketten , zie maar eens je gelijk te halen.
Heeft u al het eea gecommuniceerd?
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Onbeschadigd artikel retour naar Bol•com: kosten voor schade
Juridisch zal dit misschien kloppen . Maar wanneer ik mijn pakket puntgaaf opstuur en daar foto.s van heb gemaakt , denk ik dat zij maar hard moeten maken dat het beschadigd is opgestuurd.
Dan zou ik tot het gaatje gaan.
D34M0N
vindt dit leuk
Re: Onbeschadigd artikel retour naar Bol•com: kosten voor schade
Het gaat er niet om hoe het verzonden is, maar hoe het aangekomen is. Daar bent u verantwoordelijk voor. Net als de verkoper dat was toen deze u de zending zond.
JozJan
vindt dit leuk
Re: Onbeschadigd artikel retour naar Bol•com: kosten voor schade
Het gaat er niet echt om hoe het verstuurd is, het gaat er om hoe het ontvangen is, aangezien je de verzender aansprakelijk is tot het moment van overdracht. De meeste webshops zullen het gezeur niet willen en zullen al gauw meegaan in vergoeden, maar juridisch gezien hoeven ze dat niet.moederslink schreef: ↑07 okt 2020 13:53denk ik dat zij maar hard moeten maken dat het beschadigd is opgestuurd.
JozJan
vindt dit leuk
Re: Onbeschadigd artikel retour naar Bol•com: kosten voor schade
Ook praktisch zegt het niets.moederslink schreef: ↑07 okt 2020 13:53Juridisch zal dit misschien kloppen . Maar wanneer ik mijn pakket puntgaaf opstuur en daar foto.s van heb gemaakt , denk ik dat zij maar hard moeten maken dat het beschadigd is opgestuurd. Dan zou ik tot het gaatje gaan.
Een simpel voorbeeld: ik maak een serie foto's waarin ik vastleg hoe ik mijn laptop inpak en verzendklaar maak. nadien maak ik het pakketje weer open, vervang de laptop door een stuk hout en stuur het op. De foto's bewijzen dus helemaal niets.
ZeerPrivé
en moederslink
vinden dit leuk
Re: Onbeschadigd artikel retour naar Bol•com: kosten voor schade
Heeft de verkoper jou een foto gestuurd waarop het beschadigde pakket is te zien ?AdVs schreef: ↑07 okt 2020 11:16Artikel retour gezonden naar Bol.com wordt niet geaccepteerd door externe leverancier zou beschadigd retour gekomen zijn. Leverancier schuift schade op ons af. Wij hebben het artikel onbeschadigd en keurig in originele verpakking retour gezonden. Betaling was achteraf. Krijgen nu aanmanning van incassobureau met € 40.00 extra kosten
Anders hier alsnog om vragen.