LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ondeugdelijke tv gekocht bij IT's deel 2
ondeugdelijke tv gekocht bij IT's deel 2
Geachte heer, mevrouw,
In aanvulling op mijn eerste berichtje wil ik nog melden dat ik inmiddels akkoord ben gegaan met het na laten kijken van de tv door de monteur van IT'S. Ze vertelden mij in de winkel dat ik pas een nieuwe tv zou krijgen als de monteur de eerste nieuwe tv zou afkeuren.
Stomgenoeg ben ik hiermee akkoord gegaan, omdat ik dacht dat ik ze de gelegenheid moest geven om het toestel te repareren. Heb ik het nu voor mezelf verknald??? Als blijkt dat ze hem kunnen repareren, moet ik hier nu dan genoegen mee nemen? Ik ben bang dat ik snel weer klachten zal krijgen aan het toestel.
Ik hoop op (nog) een goede tip.
met vriendelijke groet,
Dhr. H. Muskee
In aanvulling op mijn eerste berichtje wil ik nog melden dat ik inmiddels akkoord ben gegaan met het na laten kijken van de tv door de monteur van IT'S. Ze vertelden mij in de winkel dat ik pas een nieuwe tv zou krijgen als de monteur de eerste nieuwe tv zou afkeuren.
Stomgenoeg ben ik hiermee akkoord gegaan, omdat ik dacht dat ik ze de gelegenheid moest geven om het toestel te repareren. Heb ik het nu voor mezelf verknald??? Als blijkt dat ze hem kunnen repareren, moet ik hier nu dan genoegen mee nemen? Ik ben bang dat ik snel weer klachten zal krijgen aan het toestel.
Ik hoop op (nog) een goede tip.
met vriendelijke groet,
Dhr. H. Muskee
-
- Berichten: 851
- Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11
Re: ondeugdelijke tv gekocht bij IT's deel 2
Weer zo'n geval waar ik toch wel een vraagteken bij wil zetten. In de winter en in het najaar ontstaat er condens in een apparaat door temperatuur verschillen. Dikwijls houdt de klant zich niet aan de instructie's. Altijd hebben wij toestellen afgeleverd in de ochtend en vroeg in de middag welke compleet geprogrammeerd en ingesteld waren met de mededeling dat deze minstens 4 uur na afleveren niet gebruikt moesten worden. Vaak ging na 1 uur de telefoon dat het toestel niet werkte. Altijd was er iets met het toestel en nooit lag dit aan de klant. Gevolg extra kosten welke men niet wilde vergoeden. Op de beeldbuis staan spanningen tussen de 25000 en 30000 volt. Treed één keer een overslag op dan geeft dat schade aan de micro electronica en met name chips voor het geheugen kunnen daar slecht tegen. Nogmaals ik kan vanaf hier natuurlijk niet beoordelen wat er is gebeurd maar aan de omschrijving van de fout heb ik zo wel mijn eigen ideën.
Vr Gr. Hans.
Vr Gr. Hans.
Re: ondeugdelijke tv gekocht bij IT's deel 2
Heer muskee ,kijkt u even bij uw eerste ingezonden bericht.
Mike
Mike
Re: ondeugdelijke tv gekocht bij IT's deel 2
Zoooo resp00112469, aan uw reactie te zien kan ik het oordeel vormen dat u een echte supermonteur bent zoals er nog maar weinig zijn!
-
- Berichten: 851
- Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11
Re: ondeugdelijke tv gekocht bij IT's deel 2
Super zou ik nu niet direct willen beweren. Zelfs ik met 42 jaar praktijkervaring kan nog wel iets leren.(Dit rijmt!). Mijn doelstelling is 100% vakwerk want daar ben ik destijds voor opgeleid, al wordt dit door de consument niet altijd begrepen omdat de techniek van de moderne electronica volledig wordt onderschat.
Vr.Gr. Hans.
Vr.Gr. Hans.
Re: ondeugdelijke tv gekocht bij IT's deel 2
reageer op 0011269 televisie was niet ingesteld was in de winkel gezegd t v om 2uur bezorgd om ongeveer 700 uur aangezet i.v.m.vochtig uitslaan na 3 zenders geprogameerd te hebben keek ik of het goed was gegaan toen al gekleurde kringen in het beeld.
Re: ondeugdelijke tv gekocht bij IT's deel 2
Voor 98% absoluut te wijten aan vocht (en dat ontstaat ook in het magazijn in de winkel en in de vrachtwagen).
Re: ondeugdelijke tv gekocht bij IT's deel 2
Door de in de verpakking waarschijnlijk aanwezige silica-gel kan opslag/vervoer in een ruimte met redelijk hoge luchtvochtigheid normaalgesproken geen kwaad.
De kleurringen zijn volgens mij veroorzaakt door een slecht vastzittend juk achterop de beeldbuis. Oorzaak slechte lijm gebruikt en trillingen tijdens transport.
De kleurringen zijn volgens mij veroorzaakt door een slecht vastzittend juk achterop de beeldbuis. Oorzaak slechte lijm gebruikt en trillingen tijdens transport.
Re: ondeugdelijke tv gekocht bij IT's deel 2
Vragen
Voor vragen kunt u contact opnemen met onze afdeling Intermediair Service via telefoonnummer:
020 – 509 12 10. De afdeling Intermediair Service is bereikbaar op werkdagen van 9:00 tot 17:00 uur.
Voor vragen kunt u contact opnemen met onze afdeling Intermediair Service via telefoonnummer:
020 – 509 12 10. De afdeling Intermediair Service is bereikbaar op werkdagen van 9:00 tot 17:00 uur.