Beste heer, mevrouw,
Onlangs heb ik een nieuwe tv gekocht bij de IT's. Meteen na levering (= binnen een uur) bleek dat de tv niet in orde was. Slecht beeld en het geheugen is weg als de stekker uit het stopcontact is geweest. Meteen heb ik gebeld en wilde men de tv laten repareren. Maar bij het ophalen van de tv door een medewerker bleek dat hij op dezelfde dag al drie dezelfde tv's had opgehaald die allemaal hetzelfde probleem hadden, namelijk VOCHT!
Bij het uitpakken van de tv sloeg het beeld al vochtig uit! Misschien dat daardoor ook de medewerker die de tv bracht, deze tv niet wilde instellen! (dit heb ik dus zelf gedaan en het geheugen blijkt dus niet te werken) Eigenlijk heb ik hier een heel naar gevoel over. Ik vertrouw de tv absoluut niet meer, want mischien dat deze tv in de toekomst nog voor meer verrassingen zorgt. Er blijkt een hele partij te zijn met hetzelfde probleem, waarschijnlijk door verkeerde opslag. Dit vertelde de medewerker aan mij.
Moet ik nu genoegen nemen met een reparatie of kan ik gewoon meteen een nieuwe, deugdelijke tv eisen. Ik heb tenslotte toch betaald voor een nieuwe tv ?!
Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen. Hopende op een spoedige reactie,
Met vriendelijke groet,
Dhr. H. Muskee
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ondeugdelijke tv gekocht bij IT'S
Re: ondeugdelijke tv gekocht bij IT'S
Geachte heer,
U probleem is met de thans geldende wetgeving vrij simpel.
Indien U zoals U zelf aangeeft,geen vertrouwen meer heeft in Uw nieuwe TV, kunt U de koop hiervan ongedaan maken.
U kunt dit doen door Uw problemen, en hetgeen U heeft gehoord van de bezorger bespreekbaar te maken in de winkel, mocht dit niet lukken dan kunt U dat schriftelijk kenbaar maken.
U wilt U geld terug,daar het door U gekochte product niet voldoet aan hetgeen U van dit product mocht verwachten.
Neem beslist geen genoegen met een tegoed bon.
Kijkt U verder eens op www.Sta-ik-sterk.nl
Veel sterkte met het oplossen van U probleem.
U probleem is met de thans geldende wetgeving vrij simpel.
Indien U zoals U zelf aangeeft,geen vertrouwen meer heeft in Uw nieuwe TV, kunt U de koop hiervan ongedaan maken.
U kunt dit doen door Uw problemen, en hetgeen U heeft gehoord van de bezorger bespreekbaar te maken in de winkel, mocht dit niet lukken dan kunt U dat schriftelijk kenbaar maken.
U wilt U geld terug,daar het door U gekochte product niet voldoet aan hetgeen U van dit product mocht verwachten.
Neem beslist geen genoegen met een tegoed bon.
Kijkt U verder eens op www.Sta-ik-sterk.nl
Veel sterkte met het oplossen van U probleem.
Re: ondeugdelijke tv gekocht bij IT'S
Jan S gaat wel heel kort door de bocht, door al direct de koop te willen ontbinden, zonder de leverancier de gelegenheid tot reparatie te bieden.
Afhankelijk van temperatuurverschil tussen de vrachtwagen en de huiskamer, zal elke beeldbuis beslaan, en dit is uiteraard geen grond om de koop te ontbinden. Men had u wel erop kunnen wijzen dat de TV voor gebruik moest "acclimatiseren."
Ik acht het uitgesloten dat door condens bij meerdere TVs de opslag van zenders defect raakt, en acht dan ook een ontwerp/productiefout waarschijnlijker.
Ik ben benieuwd naar merk/type.
Afhankelijk van temperatuurverschil tussen de vrachtwagen en de huiskamer, zal elke beeldbuis beslaan, en dit is uiteraard geen grond om de koop te ontbinden. Men had u wel erop kunnen wijzen dat de TV voor gebruik moest "acclimatiseren."
Ik acht het uitgesloten dat door condens bij meerdere TVs de opslag van zenders defect raakt, en acht dan ook een ontwerp/productiefout waarschijnlijker.
Ik ben benieuwd naar merk/type.
Re: ondeugdelijke tv gekocht bij IT'S
Hallo Muskee,
U hoeft niet in te gaan op het aanbod om de televisie te repareren.
De tv is immers de eerste dag kapot gegaan,u kunt inderdaad de koop ontbinden of een nieuwe tv eisen.
Als u wel bent ingegaan op het aanbod om de tv te repareren ,kunt u de koop niet meer terugdraaien, en moet u de leverancier de gelegenheid geven de tv te repareren.
Maar uit uw verhaal maak ik op dat de tv aan vocht is blootgesteld, dus denk ik dat uw tv wederom kapot gaat.
Blijkt dit het geval te zijn ,dan kunt u wel een nieuwe tv eisen of de koop ontbinden.
In dat geval is er wel sprake van een ondeugdelijk product ,en heeft het product niet de eigenschappen die u er van mag verwachten.
Als u vragen heeft kunt u mij mailen.
Mike
U hoeft niet in te gaan op het aanbod om de televisie te repareren.
De tv is immers de eerste dag kapot gegaan,u kunt inderdaad de koop ontbinden of een nieuwe tv eisen.
Als u wel bent ingegaan op het aanbod om de tv te repareren ,kunt u de koop niet meer terugdraaien, en moet u de leverancier de gelegenheid geven de tv te repareren.
Maar uit uw verhaal maak ik op dat de tv aan vocht is blootgesteld, dus denk ik dat uw tv wederom kapot gaat.
Blijkt dit het geval te zijn ,dan kunt u wel een nieuwe tv eisen of de koop ontbinden.
In dat geval is er wel sprake van een ondeugdelijk product ,en heeft het product niet de eigenschappen die u er van mag verwachten.
Als u vragen heeft kunt u mij mailen.
Mike
Re: ondeugdelijke tv gekocht bij IT'S
Ik vind het raar dat de IT's uw televisie komt ophalen voor reparatie, als deze direct na aflevering al een defect vertoont.
Ik werk zelf in een electronica winkel, en wij kunnen de televisietoestellen binnen een maand (afhankelijk van het merk) terugsturen als een zogenoemde DOA: Dead On Arrival.
Het mag natuurlijk niet de bedoeling zijn, dat als je niet eens hebt kunnen genieten van de nieuwe televisie die je hebt gekocht, je driect 3/4 weken moet wachten op een reparatie van het toestel.
Maar zoals ik hierboven al zei, is het afhankelijk van het merk binnen welke termijn dit een DOA is, of misschien is er bij dat merk niet eens een DOA regeling.
Succes met de afhandeling!
Ik werk zelf in een electronica winkel, en wij kunnen de televisietoestellen binnen een maand (afhankelijk van het merk) terugsturen als een zogenoemde DOA: Dead On Arrival.
Het mag natuurlijk niet de bedoeling zijn, dat als je niet eens hebt kunnen genieten van de nieuwe televisie die je hebt gekocht, je driect 3/4 weken moet wachten op een reparatie van het toestel.
Maar zoals ik hierboven al zei, is het afhankelijk van het merk binnen welke termijn dit een DOA is, of misschien is er bij dat merk niet eens een DOA regeling.
Succes met de afhandeling!