Sinds ik een eigen woning heb, ben ik zeer bang voor brand. In de afgelopen 6 maanden heb ik een totaal verwoestende brand (oorzaak bij mij onbekend), en een vlam in de pan in mijn straat mee heb gemaakt. Ook is een bij mij een klein brandje tijdens het koken ontstaan dat ik zelf kon oplossen.
Al voor de branden was ik al bang en heb ik in elk kamer een brandmelder hangen, en in de woonkamer 2. Elk brandmelder is van een andere merk zodat het (bijna) de garantie hebt dat er een melder af gaat. Ook gaan de brandmelders elk 5 jaar vervangen worden, zodat het zijn werkt doet mocht het nodig zijn. Echter, behalve in de slaapkamer.
In mijn studentenwoning had ik 2 eigen brandmelders in mijn slaapkamer, waar ik heel veel last had van de knipperde lampje. Het lamp had ik zo goed als het kan zwart gemaakt, echter eigenlijk mag dat niet.
Nu mijn vraag: Voor in mijn slaapkamer ben ik dus op zoek naar een goeie brandmelder, zonder knipperde lampje die mij in de nacht wakker houdt. Ik heb geïnformeerd bij de brandwondenstichting en bij de lokale brandweerpost, echter hun konden mij niet helpen met een goed advies. Hopelijk weet iemand wel een brandmelder te vinden zonder knipperde lampje.
Alvast bedankt voor de advies.