LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips en klantenservice

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
JanTinusPlukvet

Philips en klantenservice

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

Onlangs een shaver gekocht. Philips AT750 bij Blokker (achteraf erg DUUR! in vergelijking met bijv. de BCC, dus nooit meer doen!)

Shavers staan in de meeste winkels in een vitrine. Nu heb ik ze jaren verkocht dus dacht te weten waarop mijn keuze was gevallen: oplaadbaar en mogelijkheid om nat te scheren.
Bij het uitpakken thuis werd ik onaangenaam verrast!
Vroeger zat er op elke shaver een tondeuse, zelfs op de 2-kops Tracers.
Tegenwoordig niet meer kennelijk.
Overigens stond het ook niet op het kaartje in de vitrine. Maar aan de andere kant zat het er vroeger ALTIJD op. Daar kom je thuis pas achter.
Doosje en verpakkingszakje met zegel al open geweest dus niet meer te ruilen.
Dat er niet meer geruild kan worden begrijp ik. Niemand wil een gebruikte scheerapparaat of ladyshave i/v/m/ hygiëne. (overigens heb ik 'm niet gebruikt tot ná het antwoord van Philips)

Heb ik een mail gestuurd aan de klantenservice van Philips met de vraag waarom ze deze optie wegbezuinigd hebben. Naar mijn idee gebruikt elke man de tondeuse wel.

Kreeg ik 5 dagen later een heel intelligent antwoord terug! 'Ik moest maar kontakt opnemen met de winkel.'
...Jáááá,...daar hebben ze 5 hele dagen over moeten denken, over dit antwoord!
Ik had in de mail al aangegeven dat winkels dergelijke apparaten niet omruilen wanneer de verzegeling verbroken is! :shock:
ik heb nog een reply gestuurd met de vraag of dit een antwoord was op HBO niveau,... Niets meer terug ontvangen. :mrgreen:

Na dit antwoord op niveau ben ik het apparaat toch gaan gebruiken. Ik weet gewoon dat winkels dergelijke apparatuur niet terug nemen.

Naarmate ik het apparaat gebruik valt-ie me op meer punten tegen:
Hij scheert echt niet beter dan mn 10-12 jaar oude apparaat.
En verder kon je vroeger de shaver nog gewoon gebruiken aan het stopkontakt als de accu's even leeg waren.
Ook dat is niet meer mogelijk, het apparaat doet dan niets. Erg vervelend als het apparaat er mee ophoudt halverwege! (en dat doet-ie ineens!)
Ik heb mijn oude shaver nog jaren kunnen gebruiken met het snoertje in het stopkontakt toen de accu's al overleden waren. deze gaan meestal 5-6 jaar mee. Deze niet, die kan je gelijk weggooien dan.... :evil:

Heb het apparaat op Kieskeurig een score 4,5 gegeven.
....Was dus ook mijn laatste Philips shaver! ik kocht al geen Philips producten meer omdat de kwaliteit dramatisch achteruit is gegaan al jaren,.... Nu ook geen shavers meer!

Van nu af aan 100% Philips-vrij!!! :D :D :D

edit: taalvoutjes
Laatst gewijzigd door JanTinusPlukvet op 23 jun 2013 01:13, 1 keer totaal gewijzigd.

dhc

Re: Philips en klantenservice

Ongelezen bericht door dhc »

Nou...voor iemand die zelf shavers heeft verkocht mag ik even opmerken dat je je ontzettend, echt ontzettend goed hebt voorbereid op je aankoop....

En dat je met een shaver zit waarover je niet tevreden bent is echt de schuld van iedereen in de keten...Triest!

JanTinusPlukvet

Zoals gesteld: Vroeger (nog geen 6 jaar geleden) zat er op élke shaver van Philips een tondeuse. Zelfs op de budgetlijn die ze toen hadden, de 2-kops Tracers. kostte toen slechts fl. 59.-

Overigens geef ik de winkelier geen schuld. (behalve dat ze wat prijzig waren achteraf.)
Ik was toevallig in de winkel voor iets anders en zag de shavers staan en heb er eentje gekocht.
Dat ik té duur gekocht heb neem ik Blokker niet kwalijk, is mijn eigen fout. Ook dat ik niet kan ruilen, dat weet ik nog uit mijn tijd dat ik ze verkocht, geef ik Blokker geen blaam, sterker nog: ik ben niet eens bij Blokker geweest hiervoor.
Ik geef het alleen maar ff aan voor anderen, zodat zij ergens anders voordeliger kunnen kopen.

Wél heb ik commentaar op het 'hoogstaande' niveau van de Philips klantenservice.
Ze hadden ook kunnen antwoorden dat ze de klacht serieus nemen en als deze vaker binnenkomt dat ze de productie zullen aanpassen.
Ben ik niet mee geholpen, maar anderen wel.
Overigens blijkt uit de kieskeurig recensies dat meer mannen de tondeuse nogal missen! ...Ik ben dus niet de enige die dit overkomen is.

Over het apparaat:
Wat ik wil zeggen is dat je zelfs met simpele zaken er niet meer van uit kunt gaan dat je een bepaalde verwachting kunt hebben van een merk die als 'betrouwbaar en degelijk' wil overkomen.
Betrouwbaar: 'ineens' geen standaard optie meer.
degelijk: Zal het apparaat best zijn, die kan misschien wel 20 of 30 jaar mee. Maar de accu's niet. Dat is altijd zo geweest en geef ik ook geen commentaar op.
Wél heb ik commentaar op het feit dat je het apparaat niet 'aan het stopkontakt' kan gebruiken. Daarom kan je het apparaat dus weggooien over 5-6 jaar. En dan noem ik het niet meer degelijk ....

Indien het apparaat gewoon ook te gebruiken was via het stopkontakt was het weer anders. Dit had je niet kunnen voorzien, dat merk je pas tijdens het gebruik.
Staat ook nergens in geen één webshop dat dit zo is.
In de regel lees ik (en u waarschijnlijk ook niet!) de hele gebruiksaanwijzing in de winkel door of zoek die op internet op. Daar staat het namelijk wel.
Laatst gewijzigd door JanTinusPlukvet op 23 jun 2013 01:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

Vroeger had je geen verkeersdrempels.

Jij gaat uit van je eigen verwachtingen en niet van de werkelijkheid. Verwachtingen gebaseerd op hoe het was toen jij zo'n geweldige verkoper was. Daardoor gaat er vrij veel fout bij jou. Misschien moet je het verleden eens loslaten en uitgaan van de werkelijkheid.

JanTinusPlukvet

Zoals gesteld: meer mannen blijken de tondeuse te missen.
Probleem is ook dat die aan de achterkant van het apparaat zitten normaal. Die zie je in de vitrine dus niet zitten. Of-ie er nu wel of niet op zit.
Maar a lá,... tondeuse heb ik wel andere mogelijkheden voor.
Wat ik nog irritanter vind is dat je het apparaat niet met snoer kunt gebruiken en dat staat nergens aangegeven, behalve in de manual.

Nat scheert-ie trouwens beter dan droog, zelfs alleen wat water is al genoeg.
Iets zwaardere baard doet-ie ook veel beter dan een 1-dags baard.
Dit om de recensie te completeren.

Je zou denken dat je in 2013 betere apparaten kunt kopen dan in 1995,... de werkelijkheid is inderdaad anders barman.

Barman

JanTinusPlukvet schreef: Je zou denken dat je in 2013 betere apparaten kunt kopen dan in 1995,... de werkelijkheid is inderdaad anders barman.
En dat leidt er dan niet toe dat jij wat beter onderzoek doet. Jij gaat liever voor een impuls aankoop. Je hebt internet, maar dat gebruik je liever om achteraf te klagen. :roll:

JanTinusPlukvet

Barman schreef: Je hebt internet, maar dat gebruik je liever om achteraf te klagen. :roll:
Laat nu juist een forum als deze dáár voor bedoeld zijn!
Als alles zo goed was had dit forum geen bestaansrecht.

Maar, helaas we dralen af en daar ben ik mede schuldig aan. Het was eigenlijk meer de bedoeling om de klantenservice onder de loep te nemen. De topictitel is 'Philips klantenservice'

Ik verwonderde me in ieder geval over de traagheid en het niveau.

Fleurtjuh666

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

JanTinusPlukvet schreef:Zoals gesteld: Vroeger (nog geen 6 jaar geleden) zat er op élke shaver van Philips een tondeuse. Zelfs op de budgetlijn die ze toen hadden, de 2-kops Tracers. kostte toen slechts fl. 59.-
Sorry, dit viel me op. Ik denk dat u zich in de jaartallen vergist, 6 jaar geleden hadden we echt al euro's....

Barman

JanTinusPlukvet schreef: Laat nu juist een forum als deze dáár voor bedoeld zijn!
Ik denk niet dat het forum bestemd is voor mensen die zelf blunderen en daarna de fabrikant de schuld willen geven.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Zoals gesteld: meer mannen blijken de tondeuse te missen.
Waar haalt u dat vandaan? Link graag naar uw, tot nu toe, niet onderbouwde bewering.

En ik mis JC nog steeds op zondagmiddag tussen 14.30-16.15....

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Lees ook niet bij de "klachten" dat er geen tondeuze opzit, wel dat je, met snoertje opladen, niet kan scheren. Maar meneer jantinus, 't is dan toch een soort impuls aankoop geweest, en dat voor een ex-scheerapparaten verkoper :roll: ; denk dat je niets meer van Philips hebt gehoord om je opmerking: antwoord op niveau.
http://www.bol.com/nl/p/philips-scheera ... _judgement Zijn toch aardige beoordelingen.

PhilipsCare_NL

Ongelezen bericht door PhilipsCare_NL »

Hi JanTinus,

Omdat tijdens evaluatie van gebruikersfeedback bleek dat een deel van de gebruikers deze tondeuse niet gebruikte is besloten om deze bij het entry model scheerapparaat weg te laten zodat deze goedkoper aangeboden kan worden. De AT750 is zo'n entry model.

Daarnaast zijn de AT (AquaTouch) modellen gemaakt om ook onder de douche te gebruiken. Dit is de reden dat deze niet tegelijkertijd met het laden gebruikt kan worden.

Dit had inderdaad uitgelegd kunnen worden door onze klantenservice, maar aangezien een omruil naar een ander product (bijvoorbeeld een PowerTouch) de enige oplossing zou zijn om de klachten hierover op te lossen denk ik dat er gekozen is voor het doorverwijzen naar de winkel van aankoop. Vervelend te horen dat je hier niet tevreden mee bent, maar ik hoop het zo nog uitgelegd te hebben!

Met vriendelijke groet,
Jeroen - Philips Webcare

devious

Ongelezen bericht door devious »

Geweldig.
Philips Klantenservice schreef:Wat vervelend dat je niet tevreden bent met het product. Over een half uur heb ik pauze, nou dag hoor!

Gesloten