LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Princess Coffeemaker & grinder 249401

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Marianne79

Princess Coffeemaker & grinder 249401

Ongelezen bericht door Marianne79 »

Ik heb in februari van dit jaar de princess coffeemaker & grinder gekocht. Kwam een heerlijk bakkie uit. Kwam..... inderdaad. Na enkele weken moest ik het apparaat ontkalken. In de gebruiksaanwijzing stond dat dit niet met azijn of citroenzuur mocht. Vond ik vreemd, maar ja ik nam geen risico en haalde het door Princess aangeraden ontkalkspul. Na ontkalken en 2x doorspoelen meende ik nog steeds te ruiken dat er van dat ontkalkspul in het apparaat zat. Dus nog een keer doorspoelen. En nog een keer. In totaal vier keer kort achter elkaar.

KNAL!!!

Hoorde ik uit de keuken. Ik kijken... is de glazen pot gebarsten. :shock:

Ik nam contact op met Princess om een nieuwe pot te bestellen. Zonder deze specifieke pot geen koffie.
Maar de potten zijn niet leverbaar. Huh??? Niet te krijgen en onderdelen winkels waar ik het geprobeerd heb rollen zuchtend met hun ogen als ik zeg dat het om een princess gaat.

De service van princess bestaat uit 1 mailtje waarin ze zeggen dat ze mij op de wachtlijst zullen zetten. Ze gaan totaal niet in op de hittebestendigheid van de koffiepot. Daar ben ik dus mooi klaar mee.....

Bob Schurkjens

Re: Princess Coffeemaker & grinder 249401

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hallo Marianne,

Het beste kun je dit ook melden bij de Voedsel- en Warenautoriteit. Je hebt namelijk een onveilig product in huis. Als je naast het apparaat had gestaan, had je (ernstig) gewond kunnen raken. Normaal zijn dit soort koffiekannen van dit glas gemaakt: http://nl.wikipedia.org/wiki/Borosilicaatglas

Princess staat helaas niet bekend om lange levensduur.

http://formdesk.minlnv.nl/kcdv/Warenkla ... rmulier_v6

kweenie

Re: Princess Coffeemaker & grinder 249401

Ongelezen bericht door kweenie »

Wie zegt dat de kan niet van veiligheidsglas is gemaakt? De pot is toch alleen gebarsten, dus het hoeft helemaal geen onveilig product te zijn.

Wel lijkt het mij dat een koffiekan tegen heet water uit het apparaat moet kunnen. Als er bij normaal gebruik (en als er voordien niets mee mis was!) een barst in komt, dan is het dus een niet-conform product (of fabricagefout) en zou je een nieuwe kan moeten krijgen. Als ze dat niet kunnen leveren, dan voldoet het geleverde product dus niet aan de specificaties en hebben ze dus een ander product geleverd dan is afgesproken. Dan kun je in principe volgens mij de koop ongedaan maken (lees: geld terug).

Maar ik denk dat Alfatrion dit beter en preciezer weet, misschien dat hij nog reageert?

Gesloten