LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Princess gourmet

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
frankp

Princess gourmet

Ongelezen bericht door frankp »

December 2011 een Princess Classic Family Wonder Gourmette aangeschaft om, net als zovelen, te gourmetten met de kerst. We hebben er nu in totaal 3 keer mee gegourmet en van de bodems van de 6 bijbehorende pannetjes is de antiaanbaklaag (bijna) volledig verdwenen. Ten eerste vraag ik mij af of het niet schadelijk voor de gezondheid van mij en de mijnen is om die laag op te eten en ten tweede vraag ik mij af of het hier niet om een fabricagefout gaat. De pannetjes zijn niet meer te gebruiken, want doordat de antiaanbaklaag (bijna) is verdwenen blijft alles aan de bodem plakken.
Uiteraard heb ik met Princess contact opgenomen met de vraag of ik kosteloos (binnen de 2-jarige garantie) nieuwe pannetjes kan krijgen. Maar nu komt het: ik heb de aankoopbon niet meer en dus kan ik niet bewijzen dat het gourmetstel nog geen twee jaar oud is. Wel kon Princess aan de hand van de productie code zien dat het apparaat in week 41 in 2010 (in China) is geproduceerd.
Aangezien het mij sterk lijkt dat de klanten voor de fabriek in de rij staan om Princess producten meteen te kopen, lijkt het mij toch wel aannemelijk dat mijn gourmetstel echt niet ouder is dan twee jaar.
Op andere fora las ik dat ik niet de enige ben die klaagt over de antiaanbaklaag op Princess producten en dus vraag ik mij af waarom Princess zo moeilijk doet. Lever gewoon 6 nieuwe pannetjes!!!
Graag geen commentaar op dit onderwerp over het feit dat het mijn schuld is dat ik de aankoopbon niet meer heb, want dat weet ik!

sjoegel

Re: Princess gourmet

Ongelezen bericht door sjoegel »

Zonder bon begin je niet veel. Daar moet ik Princess ook gelijk in geven anders komt iedereen langs met dingen die al jaren over de garantiedatum zijn.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Zoals "sjoegel" al schreef; geen bon, geen rechten. Einde verhaal! En zo duur is die meuk van Princess niet, koop een nieuwe/goeie!

sjoegel

Een heel set heb je voor 50 euro bij de Marskramer.

frankp

dhc schreef:Zoals "sjoegel" al schreef; geen bon, geen rechten. Einde verhaal! En zo duur is die meuk van Princess niet, koop een nieuwe/goeie!
Goede tip om een nieuwe te kopen, maar dat wordt dus geen Princess! :-)

frankp

sjoegel schreef:Zonder bon begin je niet veel. Daar moet ik Princess ook gelijk in geven anders komt iedereen langs met dingen die al jaren over de garantiedatum zijn.
Mijn gourmetstel is niet jaren over de garantiedatum heen, zoals ik al beschreef!
Beetje coulance mag je toch wel verwachten van Princess, temeer vanwege het feit dat zij er bekend mee moeten zijn dat (gezien het aantal klachten) de antiaanbaklaag van hun producten flut is.

sjoegel

Gezien de prijzen van dergelijke produkten en de lage marges kun je nergens service of coulance meer verwachten. We leven in een wegwerpmaatschappij. :wink:

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

frankp schreef:
sjoegel schreef:Zonder bon begin je niet veel. Daar moet ik Princess ook gelijk in geven anders komt iedereen langs met dingen die al jaren over de garantiedatum zijn.
Mijn gourmetstel is niet jaren over de garantiedatum heen, zoals ik al beschreef!
Beetje coulance mag je toch wel verwachten van Princess, temeer vanwege het feit dat zij er bekend mee moeten zijn dat (gezien het aantal klachten) de antiaanbaklaag van hun producten flut is.

Zonder bon geen coulance, u kunt niet aantonen hoelang u het product bezit...hoe moeilijk kan het zijn?

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

@frankp, en om nog even antwoord te geven over de anti-baklaag waar stukjes van loskomen: tot nu toe is nergens bewezen dat het kwaad kan: je poept het gewoon uit. http://www.pannen.nl/kookblog/thermolon ... anbaklaag/
En Princess zou ik helemaal links laten liggen, maar dat had je al begrepen :D

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

En ondanks dat ik niets over de bon mag schrijven van TS, toch even een opmerking. Als je wel een bon hebt, is het inderdaad geen probleem. Dan wordt alles kosteloos geregeld weet ik uit ervaring. Dus voortaan de bon gewoon bewaren, ook al is het een goedkoop apparaat.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Ander merk is ook géén garantie trouwens, zeer herkenbaar probleem. De pannetjes op mijn tefal al zo'n drie keer vervangen, je kunt ze gewoon bestellen. Ik heb er trouwens niet de verwachting van dat die pannetjes onder de garantie op het apparaat vallen - had ik eigenlijk nooit aan gedacht in alle redelijkheid.

frankp

Dirkie schreef:En ondanks dat ik niets over de bon mag schrijven van TS, toch even een opmerking. Als je wel een bon hebt, is het inderdaad geen probleem. Dan wordt alles kosteloos geregeld weet ik uit ervaring. Dus voortaan de bon gewoon bewaren, ook al is het een goedkoop apparaat.
Goh dit wist ik niet :-))

mika21

Ongelezen bericht door mika21 »

Bij Blokker kan je gewoon nieuwe pannetjes kopen. Ik zou al die moeite niet nemen voor een set pannetjes, principe kwestie of niet.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

newmikey schreef:Ander merk is ook géén garantie trouwens, zeer herkenbaar probleem. De pannetjes op mijn tefal al zo'n drie keer vervangen, je kunt ze gewoon bestellen. Ik heb er trouwens niet de verwachting van dat die pannetjes onder de garantie op het apparaat vallen - had ik eigenlijk nooit aan gedacht in alle redelijkheid.
Dan heb jij echt pech gehad met je pannetjes, heb een Tefel gourmetstel van een jaar of 15 oud en
die pannetjes zijn nog steeds super, wel word er niet met een vork in gegaan maar
met die spateltjes.

newmikey

Chocomelk schreef:Dan heb jij echt pech gehad met je pannetjes, heb een Tefel gourmetstel van een jaar of 15 oud en die pannetjes zijn nog steeds super, wel word er niet met een vork in gegaan maar
met die spateltjes.
Ik weet het maar til er niet zo zwaar aan - die pannetjes zijn wat mij betreft "consumables" en ik verwacht niet van een leverancier dat die de garantie zo ver rekt dat consumables ook gedekt zijn. Zelfs met spateltjes laat de coating uiteindelijk wel eens los maar dat doet die van tefal pannen ook na verloop van tijd.

Polytetrafluorethyleen is nu eenmaal een kunststof die, hoewel redelijk inert, niet zo goed tegen hoge temperaturen kan.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

frankp schreef:
Dirkie schreef:En ondanks dat ik niets over de bon mag schrijven van TS, toch even een opmerking. Als je wel een bon hebt, is het inderdaad geen probleem. Dan wordt alles kosteloos geregeld weet ik uit ervaring. Dus voortaan de bon gewoon bewaren, ook al is het een goedkoop apparaat.
Goh dit wist ik niet :-))
Daar ging ik ook vanuit, omdat je de bon niet meer had :mrgreen:

frankp

Na veel heen en weer emailen vandaag van Princess kosteloos 6 nieuwe pannetjes ontvangen. :D :D

newmikey

frankp schreef:Na veel heen en weer emailen vandaag van Princess kosteloos 6 nieuwe pannetjes ontvangen. :D :D
Nou, gefeliciteerd dan maar hè? Fijn dat er weer een belangwekkend consumentenprobleem is opgelost.

mika21

Ongelezen bericht door mika21 »

wat zal jij lekker eten met kerst!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar niet met vork en mes in die pannetjes, anders krijg je anti-aanbaklaag binnen. ;)

Gesloten