LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem met Bosch vaatwasser

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
amigoenkc

Probleem met Bosch vaatwasser

Ongelezen bericht door amigoenkc »

Mijn bosch inbouwvaatwasmachine, blijft op 1 minuut staan. Er blijft geen water in staan. Hij vult zich wel met heel veel hete stoom, en de vaat ruikt te sterk naar vaatwasblok. Dit doet hij op ieder programma, heel of half. Heel af en toe maakt hij hem af. Dit is incidenteel. Ik was de vaat nu op 1 programma, houd de tijd bij, en spoel hem daarna nog eens. Dan reset ik hem.

Het volgende heb ik al gedaan:
filters schoon gemaakt, en de zijkant open gemaakt om het labyrinth schoon te maken. Ook de vlotter was verstopt, en heb ik schoongemaakt. Wat kan ik nog meer doen? de machine is net 5 jaar oud, en heeft me 900,- gekost.
Hartelijke groet!

riddert

Re: Probleem met Bosch vaatwasser

Ongelezen bericht door riddert »

Bel even met Bosch. Ze hebben een goede klantenservice, waar ze je met problemen die vaker voorkomen prima kosteloos kunnen helpen.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Heb ongeveer hetzelfde gehad met een Bosch vaatwasser, vaatwasser was wel een paar jaar ouder dan die van u. Enige verschil was dat die bij mij helemaal geen water pakte, of halverwege het vullen met water er mee ophield en niet verder ging. Op 1 of andere manier lijkt het of die bij u wel denkt dat die gevuld is met water, en dus gaat verwarmen.

Ik zou ook Bosch even bellen of dit probleem wellicht bekend is bij hen, en anders een lokale witgoed-reparateur.

amigoenkc

Ongelezen bericht door amigoenkc »

We hebben gebeld, er werd direct naar de garantietermijn gevraagd, die is natuurlijk verlopen, en dus werd het voorrij tarief van 100,- genoemd. Het is verder een goede machine, maar mocht het in de honderden euros lopen, dan overweeg ik toch een andere.
Bedankt voor de reactie.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

De afvoerslang al schoongemaakt ?
Het zou kunnen dat daar een vernauwing is ontstaan door omhulsel resten van de vaatwastabletten en kan het restwater niet voldoende worden afgepompt.
Slang schoongemaakt, probeer dan eens een reinigingsbeurt (lege machine) met een machine reiniger, bijv. HG voor vaatwasser en wasmachine.

Het middel heet : HG apparaten, onderhoudsmonteur voor was- vaatwasmachines.

Ps. mij werd jaren geleden (al) door een monteur van M.... aangeraden om waspoeder en regenereerzout te gebruiken i.p.v tabletten.

Gesloten