De firma Quelle had via hun internetsite www.quelle.nl een prachtige aanbieding t.w. een DVD home cinemaset voor maar € 99,-. Samen met anderen natuurlijk dit artikel besteld. Na 1 week kregen we allemaal een E-mail retour dat het artikel was uitverkocht maar dat we wel een ander konden kopen voor € 169,-.
Als dit nog geen misleiding is weet ik het niet. Het artikel wordt nu nog steeds aangeprezen op de internetsite en je kunt hem ook nog gewoon bestellen. Waarschijnlijk krijgen al deze mensen binnenkort het zelfde bericht dat ze de dure kunnen kopen.
Is tegen deze misleiding dan niets te doen ? En in hoeverre kun je een leverancier dwingen een gelijkwaardig vervangend apparaat te leveren tegen een gelijk bedrag ?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Quelle verkoopt uitverkochte artikelen
Re: Quelle verkoopt uitverkochte artikelen
Ik heb dezelfde ervaring en met mij een aantal anderen. Quelle heeft een grote mond en beweert dat ze het grootste postorderbedrijf van Europa zijn. Ze willen me dan toch niet wijs maken dat ze dan niet per direct (bij de bestelling) kunnen laten zien of het op voorraad is. Bij Wehkamp kan de klant direct in de voorraad kijken en weet meteen of het product aanwezig is. Dit verhaal had ik echter nog kunnen geloven. Maar dat ze de aanbieding nu gewoon laten staan op de site vind ik heel erg onbehoorlijk. Je kunt ook nog gewoon bestellen en krijgt netjes een bevestiging met de mededeling dat het bestelde product spoedig bezorgd zal worden. Bah! Ik hoop dat deze introductie-actie Quelle veel antireclame oplevert, want dat verdienen ze.
Op mijn mail naar de klantenservive wordt uiteraard niet gereageerd.
Pieter
Op mijn mail naar de klantenservive wordt uiteraard niet gereageerd.
Pieter
Ook ik bestelde vorige week vrijdag een DVD home cinemaset voor € 99,-
http://www.quelle-international.com/nl/ ... goryitem=1
Deze aanbieding werd breed uitgemeten op de hoofdpagina als zijnde een QUELLE SENSATIE. Na dus ook een week gewacht te hebben en mij er op verheugd te hebben kreeg ik dus ook dit mailtje :
Geachte mevrouw/heer,
Sorry, maar de door u bestelde QUELLE SENSATIE (de UNIVERSUM
thuisbioscoop) is helaas al uitverkocht. Gelukkig hebben we een andere
thuisbioscoop voor u gevonden. Deze thuisbioscoop is uitgerust met vele
extra's. Omdat we het vervelend vinden dat u niet meer van de QUELLE
SENSATIE kunt profiteren, bieden wij u deze thuisbioscoop aan voor
slechts EUR 169.-
Bekijk dit artikel en bestel deze UNIVERSUM thuisbioscoop op quelle.nl
http://www.quelle.nl/extern/c-96404/9303725
Met vriendelijke groet,
Quelle
P.S. Om op de hoogte te blijven van de volgende QUELLE SENSATIES, klik
hier http://www.quelle.nl/extern?HTML=static/newsletter.html om u in te
schrijven op onze nieuwsbrief. Wij houden u dan automatisch op de hoogte
van de QUELLE SENSATIES en andere aanbiedingen.
Na dit mailtje keek ik nogmaals op hun website en wat schetste mijn verbazing? Het apparaat werd nog steeds voor € 99,- te koop aangeboden. Mij was ook al opgevallen daarvoor dat de DVD homecinemaset ook gewoon in hun assortiment zit en dat je hem dan kunt bestellen voor € 169,- !!
http://www.quelle-international.com/nl/ ... oryitem=21
Ik vind dit pure oplichting!! Eerst mensen lokken met een stuntaanbieding om ze vervolgens een ander en duurder apparaat aan te bieden. Des te meer omdat de stunt aanbieding niet van de site verdwenen is en omdat het betreffende produkt gewoon in hun normale assortiment wordt aangeboden voor € 169,- en dus helemaal niet uitverkocht is zoals QUELLE in haar mail claimt !! Ik vind dit van geen kant kloppen Wat denken zij nou ? Achten zij hun klanten nou echt niet slimmer in dan dit ? Zo doe je gewoon geen zaken !! Ik vind dit misselijkmakende praktijken en dan druk ik mij nog netjes uit. Ik heb ze terug gemaild dat ze die DVD homecinemaset maar fijn in hun deriere mogen steken. Ik bestel nooit wat weer bij OUELLE
Ik heb gezegd
http://www.quelle-international.com/nl/ ... goryitem=1
Deze aanbieding werd breed uitgemeten op de hoofdpagina als zijnde een QUELLE SENSATIE. Na dus ook een week gewacht te hebben en mij er op verheugd te hebben kreeg ik dus ook dit mailtje :
Geachte mevrouw/heer,
Sorry, maar de door u bestelde QUELLE SENSATIE (de UNIVERSUM
thuisbioscoop) is helaas al uitverkocht. Gelukkig hebben we een andere
thuisbioscoop voor u gevonden. Deze thuisbioscoop is uitgerust met vele
extra's. Omdat we het vervelend vinden dat u niet meer van de QUELLE
SENSATIE kunt profiteren, bieden wij u deze thuisbioscoop aan voor
slechts EUR 169.-
Bekijk dit artikel en bestel deze UNIVERSUM thuisbioscoop op quelle.nl
http://www.quelle.nl/extern/c-96404/9303725
Met vriendelijke groet,
Quelle
P.S. Om op de hoogte te blijven van de volgende QUELLE SENSATIES, klik
hier http://www.quelle.nl/extern?HTML=static/newsletter.html om u in te
schrijven op onze nieuwsbrief. Wij houden u dan automatisch op de hoogte
van de QUELLE SENSATIES en andere aanbiedingen.
Na dit mailtje keek ik nogmaals op hun website en wat schetste mijn verbazing? Het apparaat werd nog steeds voor € 99,- te koop aangeboden. Mij was ook al opgevallen daarvoor dat de DVD homecinemaset ook gewoon in hun assortiment zit en dat je hem dan kunt bestellen voor € 169,- !!
http://www.quelle-international.com/nl/ ... oryitem=21
Ik vind dit pure oplichting!! Eerst mensen lokken met een stuntaanbieding om ze vervolgens een ander en duurder apparaat aan te bieden. Des te meer omdat de stunt aanbieding niet van de site verdwenen is en omdat het betreffende produkt gewoon in hun normale assortiment wordt aangeboden voor € 169,- en dus helemaal niet uitverkocht is zoals QUELLE in haar mail claimt !! Ik vind dit van geen kant kloppen Wat denken zij nou ? Achten zij hun klanten nou echt niet slimmer in dan dit ? Zo doe je gewoon geen zaken !! Ik vind dit misselijkmakende praktijken en dan druk ik mij nog netjes uit. Ik heb ze terug gemaild dat ze die DVD homecinemaset maar fijn in hun deriere mogen steken. Ik bestel nooit wat weer bij OUELLE
Ik heb gezegd
Goedenmiddag Allemaal
Jullie moeten blij zijn dat het set is uitverkocht en niet geleverd wordt,want een apparaat van die prijs is ook gewoon 3 keer niets.
Er komt wel geluid uit maar daar is ook alles mee gezegd.
Nu hou je die € 99,00 mooi in de eigen zak en kan je doorsparen voor iets fatsoenlijks
Groetjes
Frank
Jullie moeten blij zijn dat het set is uitverkocht en niet geleverd wordt,want een apparaat van die prijs is ook gewoon 3 keer niets.
Er komt wel geluid uit maar daar is ook alles mee gezegd.
Nu hou je die € 99,00 mooi in de eigen zak en kan je doorsparen voor iets fatsoenlijks
Groetjes
Frank
Hardstikke aardig en leuk gezegd Frank, maar dat er k*tgeluid uit zo komen had IK ZELF graag proefondervindelijk achter willen komen dan. Die gelegenheid wordt mij dus niet eens geboden ! En natuurlijk moet je van een apparaat van 99 € ook niet dezelfde kwaliteit verwachten als van een apparaat van 999 € Kun je hopelijk zelf toch ook bedenken
Hoi Ben2
Natuurlijk kan ikdat zelf bedenken,dat je dat zelf wil ondervinden vind ik ook prima,maar dan heb je dat ding al in huis,en je bent € 99 armer en je heb er niets aan,want het is een k**t geluid.
Overigens hoor je die reklame nog steeds op Sky radio
Groetjes
Frank
Natuurlijk kan ikdat zelf bedenken,dat je dat zelf wil ondervinden vind ik ook prima,maar dan heb je dat ding al in huis,en je bent € 99 armer en je heb er niets aan,want het is een k**t geluid.
Overigens hoor je die reklame nog steeds op Sky radio
Groetjes
Frank
Ik vind Quelle een rot firma. Ze zijn arogant als de pest,terwijl ze net op de Nederlandse markt komen kijken.
Ik heb al een rijm op ze gemaakt.
Bij Kwelle moet je altijd bellen omdat ze niet leveren wat je wilt bestellen.
Kwelle is echt een grote kwel
Ik heb al een rijm op ze gemaakt.
Bij Kwelle moet je altijd bellen omdat ze niet leveren wat je wilt bestellen.
Kwelle is echt een grote kwel