LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Senseo Crema: ongelijke inhoud bij twee kopjes

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Akkersdijk

Senseo Crema: ongelijke inhoud bij twee kopjes

Ongelezen bericht door Akkersdijk »

Ik lees veel over lekkende senseo's maar wij hebben een ander probleem: bij ons vult het apparaat twee kopjes ongelijk af. Ik ben er mee teruggegaan naar de Bijenkorf, maar de verkoper vertelde dat hij er zelf ook last van had en hij altijd slechts een kopje tegelijkertijd zet. Ja, dat werkt natuurlijk ook, maar het lijkt me niet de bedoeling!! Hij wilde hem dus niet opsturen...

Irene

Re: Senseo Crema: ongelijke inhoud bij twee kopjes

Ongelezen bericht door Irene »

Ook mijn apparaat geeft ongelijke kopjes koffie.
Ik dacht dat het apparaat misschien scheef stond, maar
blijkbaar ben ik niet de enige!
Misschien moeten we voortaan maar per keer een kopje zetten,
krijgen we tenminste gelijke kopjes!

Dorien

Ongelezen bericht door Dorien »

Ook ons apparaat gaf ongelijke kopjes. Dat was echter van korte duur want hij is nu voor de 2e keer retour naar de fabriek. Het lampje bleef maar knipperen....

Jeroen

Ongelezen bericht door Jeroen »

Hij deed het in het begin perfect. Nu geeft hij teveel, in beide kopjes en onglijke hoeveelheden.
Ook bij het zetten van 1 kopje geeft hij meer dan voorheen.
Volgens de telefonische helplijn, moet hij opgestuurd worden om opnieuw afgesteld te worden. Tevens werd door hun verteld dat de 10 werkdagen die hier normaal voor staan ruimschoots zullen worden overschreven.
Kortom de machine heeft in totaal maar 2 weken goed gepresteerd, erg weinig vind ik!. Ben benieuwd hoe lang die het gaat doen na de reparatie.

Mathijs

Ongelezen bericht door Mathijs »

Ook wij hebben thuis zo'n geweldig apparaat, die van die heerlijke koffie zet. MAAR, ook bij ons klopt de verdeling van de kopjes niet. Verder begint nu ook het waterreservoir te lekken, als ik h'm bijvul loopt hij overdreven gezegd al half leeg. Dat zou toch niet moeten kunnen, bij een apparaat van 69.95 euro. Ik wil wel nogmaals benadrukken dat de koffie echt GOED smaakt, maar die is dan weer van DE.

Leon

Ongelezen bericht door Leon »

Probeer eens het probleem te achterhalen door het schenktuitje onder een langzaam lopende kraan te houden. Misschien is 1 van de twee gaatjes verstopt/gedeeltelijk open??

richard

Ongelezen bericht door richard »

Dat van die ongelijke verdeling heb ik ook, maar dat vindt ik niet het ergste.....
Het ding gaf na een paar weken steeds minder koffie, volgens de gebruiksaanwijzing moet je dan ontkalken.... maar toen kwam er helemaal niets meer uit.... na en paar weken niet gebruikt te zijn deed ie het opeens weer, en na een paar weken begon het weer op nieuw.... weer ontkalken en weer geen druppel meer uit het ding te krijgen....
Ik snap niet hoe dat komt, maar phillips wilde er niets aan doen omdat ik het ding gekregen heb en en dus geen aankoop bon kan overleggen en de garantie bon niet hebt op gestuurd.....

Een Senseo-gebruiker

Ongelezen bericht door Een Senseo-gebruiker »

Kan iemand mij even vertellen waar er in de gebruiksaanwijzing bij dit ding specifiek staat dat er twee gelijke hoeveelheden uit behoren te komen!?!?!?!?!?!

Ik kan het je vertellen, dat staat nergens!!!!!!!!!!!!!1

HOU TOCH OP MET DIT GEZEIK!!! GET A LIFE OF EEN ANDER KOFFIEZETAPPARAAT!!!!!!!!!!!!!!!!

Constantijn

Ongelezen bericht door Constantijn »

Je hebt gelijk Senseo gebruiker,wat een burgelijk gezeik over ongelijke hoeveelheden!Ik heb dat probleem ook maar geef het kopje met de minste koffie erin altijd aan m'n vriendin!

aurora

Ongelezen bericht door aurora »

:lol: Probeer de pads er eens gelijk in te leggen

angelsfly

Ongelezen bericht door angelsfly »

wij hebben onze senseo ook al 2 keer terug gestuurd naar de fabriek omdat hij soms maar 2 cm koffie gaf en een onwijs harde herrie maakt
maar senseo wil hier niks aan doen

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Bij onze Senseo is de koffie heel slap als we 2 kopjes tegelijk zetten ( en ja, we doen er dan 2 pads in :D ). Bij het zetten van 1 kop is de koffie prima. Wij gebruiken daarom alleen het 1-kops-filter nog maar. Heeft nog iemand hier last van?

Brombeer

Ongelezen bericht door Brombeer »

Beste mensen,

Het meestal aan de pads zelf, ik klop die dingen eerst een beetje plaat zodat de koffie goed verdeeld wordt. Verder heb ik het gaatjes van de padshouders (zit er 1 in het midden van iedere houder) met een fractie vergroot met een 1mm boortje. Er komt nu wel iets minder schuim, maar de kopjes zijn wel lekker vol. Trouwens laat je niet misleiden door de kreet schuim, het is geen schuim maar gewoon de koffie waar lucht wordt doorheen gejaagd, (ventura-effect) zodoende gaat ie schuimen.

De pads van de Edah (dark) doen het ook perfect, die van de douwe egbert zijn mij te duur, zodoende ben ik eens gaan experimenteren met de imitatie-pads en gaat prima.

Let er ook op dat het ontluchtings/overloop pijpje boven aan het water-reservoir open is, want het pompje op de bodem perst het water door de pads maar overtollig water moet weer terug kunnen stromen in het reservoir anders krijg je een ondruk en worden de kopjes niet vol.

Succes.

IJsbeer

Ongelezen bericht door IJsbeer »

Och jeetje toch. Is Brombeer hier ook al aanwezig?

Brombeer

Ongelezen bericht door Brombeer »

Jawel ijsbeer, brombeer geeft zo nu en dan tips, om van te ijsberen.

Gesloten