Ongeveer anderhalf jaar geleden kreeg ik een senseo apparaat van mijn tante.
Het apparaat is wel goed gebruikt, maar niet dat ik de hele dag koffie drink of dat ik altijd bergen visite heb die koffie komen drinken.
Nu schenkt het apparaat nog maar halve bakjes. Zonder zeefje (waar je de pad op legt) geeft ie wel een vol kopje, maar met dus niet.
Ik heb hem ontkalkt en sindsdien doet ie dat.
Iemand een tip?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Senseo
-
Re: Senseo
Padhouder in warm water leggen met een zeepsopje, goed laten intrekken, er zit namelijk koffievet in je houder, dit moet er uit om de machine weer goed te laten doorlopen. Als je in het licht kijkt moet je een klein gaatje kunnen zien, zo niet zit het verstopt.
Bedankt voor je reactie.
Ik heb de padhouder al in de vaatwasser gedaan, maar het maakt weinig verschil.
Het lijkt wel of het apparaat te weinig kracht heeft om het water dor de pad te persen.
Ik heb de padhouder al in de vaatwasser gedaan, maar het maakt weinig verschil.
Het lijkt wel of het apparaat te weinig kracht heeft om het water dor de pad te persen.
Geachte Suusje.
Hierover zijn al meerdere topics.
Vanuit de boiller gaat het fout.
Groet T
Hierover zijn al meerdere topics.
Vanuit de boiller gaat het fout.
Groet T
Zeer waarschijnlijk is het gaatje onder het zeefje in de padhouder verstopt,
Dit gaatje wil gemakkelijk verstopt raken door vet en prut dat toch onvermijdelijk uit de pad komt, dit gaatje kunt u het beste doorsteken met een speld of ander klein scherp voorwerp,
De oudere Senseo's hadden geen zeefje en waren heel gemakkelijk schoon te maken, zeer waarschijnlijk is dat het euvel van uw Senseo,
Wanneer je de padhouder tegen het licht houdt moet u het gaatje kunnen zien, zo niet, is doorsteken de remedie,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Dit gaatje wil gemakkelijk verstopt raken door vet en prut dat toch onvermijdelijk uit de pad komt, dit gaatje kunt u het beste doorsteken met een speld of ander klein scherp voorwerp,
De oudere Senseo's hadden geen zeefje en waren heel gemakkelijk schoon te maken, zeer waarschijnlijk is dat het euvel van uw Senseo,
Wanneer je de padhouder tegen het licht houdt moet u het gaatje kunnen zien, zo niet, is doorsteken de remedie,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Een espresso machine kopen.
Sindsdien smaakt mijn bakje kofie ook weer beter.
Sindsdien smaakt mijn bakje kofie ook weer beter.