LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Siemens en voorrijkosten
Siemens en voorrijkosten
Wij hebben eind 2009 een keuken geplaatst met 5 stuks Siemens apparatuur. Doordat wij 5 stuks apparatuur hebben krijg je 5 jaar garantie. Wij hebben dus een volautomatische koffiemachine en die heeft al 3 keer stilgestaan en is door Siemens gemaakt. De laatste keer is in 2011 geweest. Nu staat hij wederom stil en heb dus een verzoek gedaan om een monteur langs te laten komen. Omdat wij inmiddels ruim 3 jaar verder zijn hebben wij recht op garantie maar moeten wij voorrijkosten gaan betalen......Voorijkosten van 60 euro....lekkere service zeg. Heb je voor 5000 euro apparatuur gekocht en dan dit...
Re: Siemens en voorrijkosten
De marges laten geen onbeperkte service toe. Eens houdt het op .
Wat staat er in de voorwaarden ?
Wat staat er in de voorwaarden ?
-
- Berichten: 3573
- Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37
Re: Siemens en voorrijkosten
Verwacht u dan 5 jaar lang compleet gratis service?
Dat doet geen enkel bedrijf.
Voorrijkosten zijn vrij normaal.
En nu geen rolberoerte krijgen, er kunnen zelfs kosten voor het maken worden gerekend.
Dat doet geen enkel bedrijf.
Voorrijkosten zijn vrij normaal.
En nu geen rolberoerte krijgen, er kunnen zelfs kosten voor het maken worden gerekend.
Re: Siemens en voorrijkosten
Garantie is altijd op de apparatuur of onderdelen, nooit op arbeid en voorrijkosten.
Zo staat het vermeld onder het consumentenrecht, rekenen ze geen voorrijkosten is dat een coulants van de fabrikant.
De consumentenbond heeft hier een mooi overzicht van, helaas vergeet deze club vaak het hele verhaal te vertellen. Want een fabrikant of winkelier heeft zeker plichten maar zeker ook rechten.
Gaat u eens naar het bedrijf waar de apparaten door u gekocht zijn en vraag daar om hulp.
Als dit een vakhandel is zullen u die zeker helpen, als de apparatuur bij een "keukenstunter" is gekocht kunt u waarschijnlijk een telefoonnummer krijgen!
Succes bij de vakhandelaar, en sterkte bij de keukenstunter.
Zo staat het vermeld onder het consumentenrecht, rekenen ze geen voorrijkosten is dat een coulants van de fabrikant.
De consumentenbond heeft hier een mooi overzicht van, helaas vergeet deze club vaak het hele verhaal te vertellen. Want een fabrikant of winkelier heeft zeker plichten maar zeker ook rechten.
Gaat u eens naar het bedrijf waar de apparaten door u gekocht zijn en vraag daar om hulp.
Als dit een vakhandel is zullen u die zeker helpen, als de apparatuur bij een "keukenstunter" is gekocht kunt u waarschijnlijk een telefoonnummer krijgen!
Succes bij de vakhandelaar, en sterkte bij de keukenstunter.
Re: Siemens en voorrijkosten
Klinklare onzin. Reparatie dient kostenloos te geschieden. ZO staat het in de wet.jbw61 schreef:Garantie is altijd op de apparatuur of onderdelen, nooit op arbeid en voorrijkosten.
Zo staat het vermeld onder het consumentenrecht, rekenen ze geen voorrijkosten is dat een coulants van de fabrikant.
Ja en waar doelt u precies op?De consumentenbond heeft hier een mooi overzicht van, helaas vergeet deze club vaak het hele verhaal te vertellen. Want een fabrikant of winkelier heeft zeker plichten maar zeker ook rechten.
Apparaat dat in 3 jaar tijd meerdere keren stuk gaat. Er is dus sprake van een ondeugdelijk product. Eigenlijk heeft TS recht op volledig nieuw apparaat.Gaat u eens naar het bedrijf waar de apparaten door u gekocht zijn en vraag daar om hulp.
Als dit een vakhandel is zullen u die zeker helpen, als de apparatuur bij een "keukenstunter" is gekocht kunt u waarschijnlijk een telefoonnummer krijgen!
Succes bij de vakhandelaar, en sterkte bij de keukenstunter.