LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Siemens inbouwkoelkast dure reparatie

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
genux

Siemens inbouwkoelkast dure reparatie

Ongelezen bericht door genux »

Medio 2008 hebben wij een keuken besteld en deze is in november 2008 opgeleverd. In deze keuken zit alleen Siemens apparatuur. Wij hebben deze keuze bewust genomen ivm de degelijkheid en service van Siemens. Ook onze inbouwkoelkast is van Siemens en het is één van de grootste en duurste. In maart 2011 brak 1 van de schanieren spontaan af. Dit viel buiten de garantieperiode van 2 jaar(helaas).(je verwacht dit niet bij Siemens apparatuur bij normaal gebruik) We hebben vervolgens Siemens servicedienst gebeld met het verzoek het te repareren. Na reparatie door een derde firma(BSH huishoudapparaten) bleek dat het schanier €40 kostte. De gehele rekening bedroeg echter bijna €180. Ze voeren kostenposten op als: klein materiaal, arbeidsloon,voorrijden,voorbereiding??????, adminkosten. Naar mijn mening een belachelijke factuur. Vooral als je ziet dat ze 2x voorbereiding opvoeren. Voor het plaatsen van 1 schanier (10 minuten werk) €180 in rekening brengen.Natuurlijk heb ik BSH om opheldering gevraagd, maar ze delen mij mede dat het gebruikelijke onkosten zijn. Ook een brief naar Siemens gestuurd om enige coulance, maar die geven helemaal geen antwoord. Concreet mijn vraag: hebben meerdere mensen dit meegemaakt en weet iemand een adres van Siemens servicedienst, die wel antwoord geeft.

Rickyman

Re: Siemens inbouwkoelkast dure reparatie

Ongelezen bericht door Rickyman »

Beste Genux,
Aangezien u de apparatuur niet bij Siemens heeft gekocht hoeft Siemens ook niets voor u te doen. U besluit Siemens te bellen, zij repareren en rekenen af.
U had zich direct bij uw verkoper (keukenzaak of winkel) moeten melden, daar heeft u zaken gedaan en gekocht.
Deze zaak blijft verantwoordelijk voor een nette afhandeling. In dit geval zou ik zeggen Siemens koelkast 8 jaar levensduur, 2 jaar gebruikt dus 2/8e zelf betalen, in uw geval dus zo'n 55-60 euro. Uw leverancier betaald de rest en regelt het verder met Siemens.
Nu heeft u uw keukenzaak niet de kans gegeven uw probleem op te lossen en kunnen zij hun hander ervan af halen. Ik zou zeggen op naar de keukenzaak en haal uw recht.

Rick

genux

Ongelezen bericht door genux »

Rickyman, in een normale situatie had je gelijk gehad. Echter bij aankoop en installeren van de keuken zijn veel zaken verkeerd gegaan. Zo heb ik in 1 jaar tijd 3 maal een nieuw blad gekregen. De keukenboer was er ,net als wij ,goed zat van. Na overleg is besloten om restitutie van een gedeelte van de aankoopsom met de voorwaarde dat de garantie (en dus verantwoordelijkheid) na 2 jaar zou verlopen voor de gehele keuken. Op zich een domme overeenkomst, maar als je absoluut geen vertouwen meer hebt in de keukenboer, wil je er zo snel mogelijk vanaf. Bleef ons na het defect aan de koelkast niets anders over om Siemens te bellen. Het gaat mij erom dat Siemens helemaal niets van zich laat horen. Trouwens, in de garantieperiode was onze afzuigkap ook defect( verkeerde montage door keukenboer) en toen moesten wij van de keukenboer ook rechtstreeks de servicedienst van Siemens bellen. Dit heeft ons uiteraard niets gekost.

Jeroen_rotterdam

Ongelezen bericht door Jeroen_rotterdam »

Ik heb een vergelijkbare ervaring met Siemens, alleen dan met een vaatwasser:

Op 16 september 2010 heb ik een telefonisch storingsmelding gedaan bij Siemens in verband met een interne lekkage (water op de bodem van het machine gedeelte van de vaatwasser waardoor vlotter omhoog komt en apparaat blijft afpompen) aan mijn Siemens vaatwasser (SE35m551EU/52, aanschaf datum 27 december 2005).

Op 22 september 2010 is er een Siemens monteur geweest, maar kon na het weghalen van de zijpanelen en een inspectie (visueel en proefdraaien) van 15 minuten geen lekkage constateren. Wel stond er water op de bodemplaat wat door de monteur met mijn waterstofzuiger is weggezogen. De monteur gaf aan dat het apparaat toch al redelijk oud was. Toen ik, desgevraagd aangaf, dat wij (gezin + twee kinderen) het apparaat zeker één keer per dag een vol programma lieten draaien, vertelde hij dat dit ook een bovengemiddeld gebruik van het apparaat was.

Aangezien hij geen lekkage kon vinden en gezien de vermeende ouderdom/slijtage van het apparaat adviseerde mij, om de kosten te drukken, bij een nieuwe lekkage zelf het apparaat verder te uit elkaar te halen om te kijken waar de lekkage zich voordeed. Eventuele onderdelen zouden makkelijk via de website van Siemens te bestellen zijn. Voor dit bezoek van circa 30 minuten is door uw monteur € 135, 18 in rekening gebracht. Op de reparatie bon wordt nog door hem vermeld dat hij geen lekkage gevonden heeft. Dit is niet juist want hij is zelf bezig geweest de machine ruimte droog te maken. Aangezien de lekkage meteen na vertrek van de monteur weer begon heb ik dezelfde dag weer contact heb gezocht met de serviceafdeling van Siemens.

Op maandag 27 september is opnieuw een monteur van Siemens langs geweest. Deze monteur is zegge en schrijven 15 minuten binnen geweest,maar had wel een vermoeden waar de lekkage vandaan kwam. Hij had niet de juiste onderdelen bij zich en heeft deze ter plekke besteld en is daarna vertrokken.

Op maandag 4 oktober is verscheen de eerste monteur weerverschenen. Hoewel wij, gezien de acties van zijn voorganger, in de veronderstelling waren dat hij de nieuwe onderdelen kwam monteren bleek dit niet het geval. Na een aantal malen rond het apparaat gelopen te zijn en enige tijd met kantoor en/of de monteur van 27 september te hebben gebeld, gaf hij aan eerst een prijsopgaaf te willen maken, omdat hij vermoedde dat de kosten misschien wel hoog uit zouden vallen. Na veel rekenwerk kwam hij op een reparatie prijs van meer dan 500 euro inclusief alle tot nu toe berekende onderzoekskosten. Hierop heb ik aangegeven de reparatie niet te willen laten uitvoeren. Door de monteur is daarop nog wel € 89,00 onderzoekskosten in rekening gebracht, voor zowel het bezoek van 27 september als 4 oktober. Op deze factuur wordt ook “klein materiaal” in rekening gebracht, wat heel bijzonder is omdat beide monteurs het apparaat met geen vinger hebben aangeraakt.

Ik heb de indruk dat de monteur van 4 oktober niet de onderdelen bij zich had, die eerder door zijn collega besteld waren (als dit al is gebeurd). Ook had ik het idee dat hij het helemaal niet zag zitten om de vaatwasser te repareren. Dit vanwege het ietwat paniekerige telefoontje naar kantoor en mede gezien zijn ijver en langdurig rekenwerk om te komen tot een prijsopgaaf die bijzonder dicht bij de aanschafprijs/nieuwprijs van het apparaat komt. Zijn opmerkingen bij zijn eerste bezoek dat de vaatwasser inmiddels wel op leeftijd was en bovengemiddeld vaak werd gebruik maakt het er niet beter op.
In weerwil van hetgeen deze monteur beweerd,ben ik van mening dat een Siemens vaatwasser met een aanschafwaarde van rond de € 600 in vijf jaar tijd niet ‘total loss’ is.
Al met al was het optreden van de 'originele Siemens' monteurs dusdanig zwak dat ik daarna als nog een ander bedrijf heb laten komen op onderzoek te laten doen naar de lekkage. Het betreft het bedrijf Servidor, een door Siemens gecertificeerd reparatiebedrijf voor witgoed. Op 18 oktober 2010 is een monteur van Servidor langs geweest en had binnen 15 minuten (inclusief het uitbouwen van de vaatwasser vanonder het aanrecht en het openen van de beplating) de lekkage gevonden. De lekkage bevond zich op en rond het element. Aangezien de monteur het element niet bij zich had is hij op 28 oktober teruggekomen en heeft het element vervangen. Sindsdien werkt de vaatwasser weer naar behoren. De kosten van deze reparatie zijn € 204.

Kort samengevat is het resultaat van drie bezoeken van Siemens monteurs van in totaal zo’n 1,5 uur:
• Een (nog steeds) kapotte vaatwasser
• een rekening van € 224,00
• een prijsopgaaf van € 500,00

Het resultaat van twee bezoeken van een Servidor monteur van in totaal zo’n 1,5 uur:
• een gerepareerde vaatwasser
• een rekening van € 204,00

Het moge duidelijk zijn dat je dus per saldo slechter af bent als je vertrouwd op de service van Siemens. Ik heb dit verhaal digitaal naar de klantenservice van Siemens gemailed op 19 november 2010. Wel een ontvangstbevestiging ontvangen, maar tot op heden geen enkele reactie (op 13 maart 2011 nog gerappeleerd, maar te vergeefs).

COnclusie: Siemens apparaten behoren wat mij betreft nog steeds tot de top, maar de (aftersale) service is beneden alle peil.

deadsilence

Ongelezen bericht door deadsilence »

Recentelijk onze 3 weken oude Siemens vaatwasser kapot gegaan (nieuwste model). Eerste servicebezoek: monteur had onderdelen bij zich, maar loste probleem niet op. Tweede servicebezoek: powerunit vervangen en vaatwasser leek het weer te doen, maar werd niet warm. Monteur draaide lang programma en maakte dat hij wegkwam voordat we er achter kwamen dat de vaatwasser niet warm werd. Derde servicebezoek: verkeerde onderdeel bij zich, konden niets doen. Bij vierde bezoek eindelijk vaatwasser gemaakt. In totaal koste mij 4 vrije dagdelen. Brief geschreven naar Siemens dat dit niet normaal is en dat ik schadeloos gesteld wil worden. Dat er een keer iets mis gaat akkoord, maar vooral de derde keer irriteerde mij (verkeerde onderdeel bij zich). Als trootst kreeg ik 3 maanden extra garantie aangeboden op de 2 jaar. Natuurkijk een geweldige tegemoetkoming voor een apparaat dat ontworpen is om het minimaal 7 of 10 jaar te doen. Een farce dus. Siemens legt de rekening van het geklungel van de service dienst bij de consument neer en biedt als tegemoetkoming juist aan waar niemand op zit te wachten: (schamele) extra garantie met klungelservice. Daar zit niemand op te wachten. Mijn hele huis staat vol met Siemens (wasmachine, droger, koelkast, diepvries, vaatwasser, etc.) n ben er zeer content over. Maar vanwege de service voor mij geen aanrader meer. Jammer.

deadsilence

Ongelezen bericht door deadsilence »

Voor al uw klachten:

Siemens Algemene Klantenservice
Prinses Beatrixlaan 800
2595BN 's-Gravenhage
Tel: 0900-7436367

Niet dat u er veel aan hebt...

joslida

Ongelezen bericht door joslida »

Ook wij hebben de ervaring dat de service van Siemens ronduit slecht is.
Ik heb ook hier al een berichtje geplaatst over een knal uit de koelkast.
Siemens beweerde dat het uit de combi over-magnetron kwam en wij geloofden dat. We kochten dus een nieuw duur apparaat wederom van het merk Siemens.
De combi-ovenmagnetron daar hadden ze geen onderdelen meer voor hoewel hij niet eens zo oud was. Maar toen de het nieuwe apparaat er stond was er kort erop weer een knal. Siemens gebeld, gemaild, klachenbrief gestuurd. Gevraagd of het echt de koelkast kan zijn, of dat het misschien weer de nieuwe magnetronoven is.. Na 2 brieven nog steeds geen antwoord en dit is al 2 maanden geleden.
Een hele slechte service van Siemens. En dat de reparaties duur zijn weet ik ook.
Want mijn afzuigkap ging na 5 jaar kapot en er moest een klein onderdeeltje vervangen worden. Kosten: 254 euro..

Gesloten