LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Siemens TK52001/01 via iBOOD.com

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Angel1979

Siemens TK52001/01 via iBOOD.com

Ongelezen bericht door Angel1979 »

Op 1 februari 2009 heb ik een Siemens TK52001/01, via iBOOD.com, besteld voor de verjaardag van mijn man. Deze vertoonde echter steeds mankementen en is al enkele malen binnen de garantietermijn ter reparatie aangeboden. Dit heeft echter weinig uitgehaald, aangezien het apparaat nog steeds mankementen vertoond. Ik heb al gemaild met Siemens. Daar zijn zij ook niet bereid om iets te doen, behalve reparatie aanbieden tegen een wat lager tarief. Dit was ik echter niet van plan om te doen, want wie garandeert mij dat deze reparatie wel iets uithaalt?? Dan heeft deze zogenaamde dagaanbieding mij meer dan 500 euro gekost....lijkt mij niet de bedoeling. Veel mailtjes gestuurd aan iBOOD.com, aangezien het apparaat daar is aangeschaft en zij geven aan dat gezien het feit de garantietermijn is verstreken ook zij niks voor ons kunnen betekenen. Aangezien iBOOD.com zich steeds beroept op de garantietermijn van 2 jaar heb ik ze gemaild dat het product alle eigenschappen moet bezitten die nodig zijn voor normaal gebruik en dat dat nu zeker niet het geval is. Tevens aangegeven dat ik van mening ben dat deze problemen niet hadden mogen ontstaan, gelet op de leeftijd en de aanschafprijs van het product. Dat er mijns inziens sprake is/was van een ondeugdelijk product en heb ik ze derhalve vriendelijk verzocht de defecte onderdelen kosteloos te repareren of te vervangen binnen vier weken. Vervolgens gewezen op de Europese garantietermijn en de Nederlandse wet.

Europese garantietermijn
In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.

Wat zegt de Nederlandse wet?
Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat men koopt ‘deugdelijk’ moet zijn. Van veel producten mag men verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar.

Het heeft helemaal niks uitgehaald…..inmiddels ben ik een paar jaar verder en zit ik nog steeds met een defect apparaat. Iemand een tip wat ik kan doen??

eleven

Re: Siemens TK52001/01 via iBOOD.com

Ongelezen bericht door eleven »

Het heeft helemaal niks uitgehaald…..inmiddels ben ik een paar jaar verder en zit ik nog steeds met een defect apparaat. Iemand een tip wat ik kan doen??
Gewoon in de winkel een nieuwe kopen, want na jaren is jou defect apparaat uit de productielijn genomen. :lol:

Angel1979

Even voor de goede orde.....ik heb zo lang gewacht met een bericht op deze site te plaatsen, niet met het mailen naar Siemens en iBOOD.com.....dat heb ik meteen gedaan.

eleven

Angel1979 schreef:Even voor de goede orde.....ik heb zo lang gewacht met een bericht op deze site te plaatsen, niet met het mailen naar Siemens en iBOOD.com.....dat heb ik meteen gedaan.
Omdat?

Angel1979

Omdat ik het toch zonde geld vind om het apparaat in de schuur te laten staan en ik hoopte dat er iemand een zinvolle tip had.

eleven

Angel1979 schreef:Omdat ik het toch zonde geld vind om het apparaat in de schuur te laten staan en ik hoopte dat er iemand een zinvolle tip had.
Bijna 5 jaar naar dato, geeft mij te denken . :wink:

Angel1979

Snap ik, hahaha.......echter in 2009 aangeschaft en 2 jaar garantietermijn maakt alweer 2011. Het laatste defect vertoonde het apparaat net na de garantietermijn en toen wilde Siemens uit coulance reparatie aanbieden tegen een wat lager tarief. Daar ben ik echter niet mee akkoord gegaan, aangezien die zogenaamde dagaanbieding mij dan meer dan 500 euro zou hebben gekosten.
Ik las de verhalen op deze site en dacht.....laat ik het gewoon eens proberen. Wat heb ik te verliezen? Maar.....heb er dus 3 jaar mee gewacht.

Gesloten