LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Skil accu controleren

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Eerk

Skil accu controleren

Ongelezen bericht door Eerk »

Hallo forumlezers,

Ik zit met een accu-probleem waar wellicht iemand mee kan helpen.

De vraag:
Hoe kan ik de accu van mijn Skil accuboormachine (laten) testen op kortsluiting, zonder de hoofdprijs te betalen?

De achtergrond:
Ik heb een perfect werkende 18 Volt Skil accuboormachine (model 2690) waarvan de oplader kapot is. Nieuwe gekocht maar die gaf bij het opladen meteen weer de geest. "Dan is een van de twee accu's kapot, maakt kortsluiting en vernielt de oplader", was de uitspraak van Skil. En vervolgens: "Testen en vervangen van de accu kost bijna net zoveel als een nieuwe accuboormachine". Ter illustratie: de benodigde oplader kost 15 euro, het testen zou een kleine 50 euro moeten kosten. Dit hoor je vaak bij reparaties maar het druist tegen al mijn principes in.

Ik kan wel weer een oplader kopen in de hoop dat ik als eerste de goede accu er op zet en dan de kapotte vervangen, maar dat is een soort russisch roulette.

Kan iemand me helpen?

Groet,

Eerk Hofmeester.

bot321

Re: Skil accu controleren

Ongelezen bericht door bot321 »

Als de nieuwe oplader al meteen de geest gaf dan
weet je toch welke accu niet goed is.Anders accu's
menemen naar de winkel en ff laten doormeten.
Moet geen probleem zijn.

Eerk

Ongelezen bericht door Eerk »

Hallo Bot321 en andere lezers,

Als ik geweten had dat het aan de accu lag, dan zou ik onthouden hebben op welke de oplader zat toen die voor de tweede keer de geest gaf. Als... :(

Dat "menemen naar de winkel en ff laten doormeten" dacht ik ook. Alleen kan mijn plaatselijke Gamma niks zelf. Het advies is dan altijd: "Opsturen". En dan komen dus al die kosten.

Ik zoek dus iemand die 'ff kan doormeten' denk ik :)

Groet,

Eerk.

bot321

Elke electricer kan dat.
Zit er toch wel een bij je kennissen.
Begrijp alleen het advies van Skill niet
elke lader is volgens mij beveiligd met een
zekering.Zou de lader dus ff openmaken en
kijken of de zekering niet stuk is en dan weer
gewoon proberen.

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Idd laders hebben een beveliging.

Het kan wel zo zijn dat door ouderdom van de accu deze negatief is geworden.

Dit is vrij simpel te meten met een voltmeter.

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

De meeste laders hebben een beveiliging, en bij kortsluiting wordt vaak de lader uitgeschakeld,

Uitelkaar halen van de laders is vaak zeer moeilijk, en meestal worden hier schroeven gebruikt met een speciale kop, en die zijn niet te benaderen met een gewone schroevendraaier, dit om het zelf uitelkaar halen te bemoeilijken!, ook worden de voedingen in elkaar gelast, m.a.w. demonteren is bijna niet mogelijk zonder de electronica te beschadigen, koop dus maar een nieuwe!, :(

In principe gek aanstekerij!, het milieu doe je er zeker niet goed mee, maar de klant heeft in deze situatie geen keus!, en is bijna verplicht een compleet nieuwe boormachine te kopen!, jammer!. :(

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

bot321

Uitelkaar halen van de laders is vaak zeer moeilijk, en meestal worden hier schroeven gebruikt met een speciale kop, en die zijn niet te benaderen met een gewone schroevendraaier, dit om het zelf uitelkaar halen te bemoeilijken!, ook worden de voedingen in elkaar gelast, m.a.w. demonteren is bijna niet mogelijk zonder de electronica te beschadigen, koop dus maar een nieuwe!,
Een goede lader is wel degelijk uit elkaar te halen.
Er zijn tegenwoordig ook torkschroevendr. te koop
voor weinig geld dus dat is geen probleem.Is de
zekering niet stuk dan niet verder klooien maar
90% dat de zekering stuk is.Kosten hooguit een euro.
Ik heb het hier wel over accu laders dus geen adapters.
Het proberen waard dus.

Toolboy

Haha bot321 betrapt het is torx :wink:

Vergeet echter niet dat er ook schroeven bestaan waar je een open torx voor nodig hebt.,en die schroeven waarbij ze ongeveer 2mm dicht hebben gelaten in de schroefsleuf.
Ik vraag me trouwens meteen af of deze 2 soorten eeen eigen naam hebben.
Oja er is ook nog een derde die ikzelf anti openschroef/parker noem deze is aleen maar rechtsom te draaien.
En wat Ulbe meld daar sluit ik mij volledig bij aan dit soor dingen zijn een aanslag op het milieu/wergwerpcultuur

bot321

Je hebt gelijk Toolboy torx is het maar je weet
wat er bedoeld wordt.
Overigens heb ik bij mij acculaders van Bosch en
AEG die makkelijk uit elkaar te halen zijn.
4 schroeven los nieuwe zekering er in á 0,25 eurocent
en ze zijn weer prima.Nog nooit gebeurd hoor maar de
mogelijkheid is er bij deze laders en dan ga ik echt geen
nieuwe kopen :wink:
Wat die schroeven aangaat ik heb een koffertje met alle
soorten bitjes ook lange voor diepliggende schroeven en
ook bitjes voor die schroeven die zgn. niet losgedraaid(anti open)
kunnen worden.Kost wel 250 euro hoor zo'n koffertje.
totaal ruim 100 verschillende soorten

Toolboy

Okay bot321 dezelfde golflengte is er.

En ik ben het helemaal met je eens dat een nieuwe lader kopen niet nodig is.

Maar hoe breng je dat de gebruiker aan het verstand?

Wordt de huidige generatie dan niet opgevoed met de wegwerp cultuur?
volgens mij wel en is het hard nodig dat er wat dat betreft een heropvoeding komt.
Wel groene stroom (wat niet bestaat) promoten maar ondertussen wel de wegwerp in stand houden.
Me no comprende

sprokkel

Ongelezen bericht door sprokkel »

Ik heb zelf een bosch accuboormachine, een losse accu kost +/- €65.
Een nieuwe van het zelfde typ met 2 accus kost €60.
En de overheid maar zeuren dat burgers zuiniger moeten omgaan met energie en grondstoffen.
De overheid kan zich beter druk maken om bedrijven die ons tot onnodige verkwisting van energie en grondstoffen verplichten, inplaats van het geneuzel over gloeilampen.

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Accuboormachines

En mag ik dan een tip geven?
Koop dan een 12 volt.
Met wat handigheid kun je hem zo ook op de autoaccu gebruiken.

Ik spreek uit ervaring en heb urenlang, in een omgeving waar in de verre verste geen stroomaansluiting te vinden is voor een lader, prima kunnen werken (ontschroeven).

Bovendien, het was trouwens een cadeauartikel !!

Grootvader

sprokkel

Ongelezen bericht door sprokkel »

kanovaarder,
En mag ik dan een tip geven?
Koop dan een 12 volt.
Met wat handigheid kun je hem zo ook op de autoaccu gebruiken.
Ik had jammer genoeg al een 9,6V boormachine.
Met de nieuwe boormachine en zijn twee accus kan ik de oude boormachine nog blijven gebruiken.

Maar voor iemand die voor hat eerst een nieuwe accuboormachine gaat aanschaffen of een oude 12Vaccu heeft is dit een geweldige tip.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Wordt de huidige generatie dan niet opgevoed met de wegwerp cultuur?
volgens mij wel en is het hard nodig dat er wat dat betreft een heropvoeding komt.

Toch kiest de huidige generatie daar heel duidelijk voor.

Producten die gemaakt zijn volgens het wegwerpcultuur is vaak goedkoper dan producten volgens het duurzaamheidscultuur.

En de huidige generatie consumenten staren zich blind op de aankoopprijs en niet op de duurzaamheid, gemakkelijk te repareren enz.

En als de consumenten hardnekkig massaal wegwerpproducten blijven kopen, dan kun jij met al jouw goede bedoelingen proberen om de consumenten te overtuigen dat duurzame producten beter zijn (heb ik ook geprobeerd).

Maar dat gaat jouw niet lukken.

Het probleem zit hier niet bij de overheid, winkeliers enz. maar bij de stijfkoppigheid van de consumenten.

Als de prijzen van duurzame en repareerbare producten de dezelfde prijzen krijgen als de wegwerpproducten, dan zullen de consumenten wel overstappen, maar dat is niet haalbaar.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Oja er is ook nog een derde die ikzelf anti openschroef/parker noem deze is aleen maar rechtsom te draaien.
En wat Ulbe meld daar sluit ik mij volledig bij aan dit soor dingen zijn een aanslag op het milieu/wergwerpcultuur
Van de andere kant is het ook wel logisch dat de consument deze accu's niet zelf kan repareren.

Je wilt niet weten welke stommiteiten er soms worden uitgehaald om een probleem op te lossen.

Weet je nog van vroeger met die smeltstoppen in de stoppenkast?
Werden met een ijzerdraadje weer gerepareerd, met alle gevaren en gevolgen van dien.

Gesloten