LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slechte kwaliteit Bauknecht
Slechte kwaliteit Bauknecht
Ik heb 8 jaar geleden een nieuwe keuken gekocht met afzuigkap, vaatwasser en oven van Bauknecht.
De vaatwasser:
Net na de garantie. Een slangklem sprong van een slang af in het inwendige van de vaatwasser, moneur erbij gerepareerd. Kan gebeuren, denk je dan rekening rond de 50 euro. Na een paar maanden de volgende slang, zelfde rekening.
Weer na een paar maanden de 3de slangklem slang, dit keer ook een printplaat ondergespoten, rekening 211 euro. Daarna een defecte schakelaar, kreeg ik zowaar korting! werd gemaakt voor 38 euro. Daarna ging de deurophanging kapot, weet niet meer wat dat kostte. Toen binnen 3 jaar ook nog de motor kapot ging, dat zou ook weer 200 euro kosten (vriendenprijsje omdat ik al zoveel reparatie had) heb ik hem bij grofvuil gezet.
Ik heb toen voor 500 euro een uitstekende Bosch op het internet gekocht.
De oven:
Voor de oven moet ik op mijn knieen met een waterpomptang zelf de rollade om de paar minuten een zetje geven, motor kapot.
De afzuigkap:
Een peperdure roestvrijstalen schouwkap slaat spontaan elke 3 minuten uit, licht en motor. Na een minuutje kan ik de zaak weer starten tot na 3 minuten......
Reactie van Bauknecht jammer dat u niet tevreden bent.
Gelukkig een koelkast van een ander merk gekocht toen.....
De vaatwasser:
Net na de garantie. Een slangklem sprong van een slang af in het inwendige van de vaatwasser, moneur erbij gerepareerd. Kan gebeuren, denk je dan rekening rond de 50 euro. Na een paar maanden de volgende slang, zelfde rekening.
Weer na een paar maanden de 3de slangklem slang, dit keer ook een printplaat ondergespoten, rekening 211 euro. Daarna een defecte schakelaar, kreeg ik zowaar korting! werd gemaakt voor 38 euro. Daarna ging de deurophanging kapot, weet niet meer wat dat kostte. Toen binnen 3 jaar ook nog de motor kapot ging, dat zou ook weer 200 euro kosten (vriendenprijsje omdat ik al zoveel reparatie had) heb ik hem bij grofvuil gezet.
Ik heb toen voor 500 euro een uitstekende Bosch op het internet gekocht.
De oven:
Voor de oven moet ik op mijn knieen met een waterpomptang zelf de rollade om de paar minuten een zetje geven, motor kapot.
De afzuigkap:
Een peperdure roestvrijstalen schouwkap slaat spontaan elke 3 minuten uit, licht en motor. Na een minuutje kan ik de zaak weer starten tot na 3 minuten......
Reactie van Bauknecht jammer dat u niet tevreden bent.
Gelukkig een koelkast van een ander merk gekocht toen.....
Re: Slechte kwaliteit Bauknecht
Elk merk heeft zijn slechte serie`s er tussen zitten
U heeft vooral met de vaatwasser veel pech gehad maar dit had anders opgelost dienen te worden.
Wat de oven betreft vaak hoopt er vet op in het spitmotortje .
Ditzelfde geld voor de afzuigkap vaak hoopt er vet op in de ventilatormotor deze gaat dan langzamer/zwaarder draaien en zorgt voor overbelasting
U heeft vooral met de vaatwasser veel pech gehad maar dit had anders opgelost dienen te worden.
Wat de oven betreft vaak hoopt er vet op in het spitmotortje .
Ditzelfde geld voor de afzuigkap vaak hoopt er vet op in de ventilatormotor deze gaat dan langzamer/zwaarder draaien en zorgt voor overbelasting
Heb zelf een vaatwasser en wasmach. van Bauknecht.
Het is dat ik er zelf nog wat van af weet en nog wat
onderdelen heb anders had ik ze er al uitgeknikkerd.
Service. Bauknecht weet niet wat dat betekend om maar
te zwijgen over coulance.
Nee nooit geen Bauknecht of Whirlpool meer.
Het is dat ik er zelf nog wat van af weet en nog wat
onderdelen heb anders had ik ze er al uitgeknikkerd.
Service. Bauknecht weet niet wat dat betekend om maar
te zwijgen over coulance.
Nee nooit geen Bauknecht of Whirlpool meer.
Bedankt voor jullie reacties,
Toolboy kan ik zelf die afzuigkap een schoonmaakbeurt geven. Ik ben redelijk handig. Graag een paar tips.
Toolboy kan ik zelf die afzuigkap een schoonmaakbeurt geven. Ik ben redelijk handig. Graag een paar tips.
Ik koop altijd een afzuigkapfilter...en zet die vast in de afwasbare fiters ..dat scheelt een hele hoop vet aanslag...ik haal ze eruit en hoef dan alleen met cif ,de zijkanten echt even te boenen...voor de rest een sopje en klaar is kees
Alles ..of althans het meeste.. blijft zo vetvrij
Alles ..of althans het meeste.. blijft zo vetvrij
Nou ik ben er achter wat er aan de hand is met de weasemkap. Dececte electronica. Kosten 300 euro . Was wel een wasemkap van 2065 gulden. Weer een rondje voor het grof vuil. Maar een voordelige wasemkap op het net gekocht (een candy voor 188 euro) kan nooit slechter zijn. Heb een verschrikkelijk vieze smaak van Bauknegt in de mond.
NOOIT MEER IETS VAN BAUKNEGT.
NOOIT MEER IETS VAN BAUKNEGT.
Hoi Jaap
Graag zou ik willen vernemen welke electronica er defekt zou moeten zijn
En graag het service nr van de kap .
Graag zou ik willen vernemen welke electronica er defekt zou moeten zijn
En graag het service nr van de kap .
Hallo Toolboy
De afzuigkap ligt op de vuilnisbeld, het service nummer is ook weg. De witgoedmonteur heeft n.a.v. dat servicenummer een prijsopgave gedaan van €250.00 voor de electronica en € 50,00 arbeidsloon. De nieuwe Candy afzuigkap hangt al.
De afzuigkap ligt op de vuilnisbeld, het service nummer is ook weg. De witgoedmonteur heeft n.a.v. dat servicenummer een prijsopgave gedaan van €250.00 voor de electronica en € 50,00 arbeidsloon. De nieuwe Candy afzuigkap hangt al.
Wij hadden ook problemen met onze vaastwasser van Bauknecht. Elke keer gingen de scharnieren (kunstof halve maantjes) van de deur kapot. Dat was een probleem met een bepaald type vaatwasser. Elke keer als die kapot gingen klapte de deur open en sprong het front ervan af.
Dat hebben we 4 keer laten maken in de afgelopen 3 jaar!! Nu heb ik ondertussen een Bosch vaatwasser laten plaatsen en daar ben ik 1000% tevreden over!!
Dat hebben we 4 keer laten maken in de afgelopen 3 jaar!! Nu heb ik ondertussen een Bosch vaatwasser laten plaatsen en daar ben ik 1000% tevreden over!!
Bauknecht was vroeger een degelijk Duits merk, maar dat is niet meer, al jaren worden alles van dit merk in Italie gemaakt.
Onze vaatwasser is ook na 5 jaar bij het grof vuil gezet, de manden roesten, de printplaat was al vervangen, verschillende pijpjes en andere kunststof onderdelen in het wasgedeelte hingen met van die trekbandjes aan elkaar. Op het laatst viel de hele deur er uit en ontwrichtte de hele machine.
Bauknecht, Whirlpool en Ikea komen uit dezelfde fabriek en staan niet bekend om hun lange levensduur. Dit heb ik ook meermalen gehoord van mensen die hier meer mee te maken hebben.
Onze vaatwasser is ook na 5 jaar bij het grof vuil gezet, de manden roesten, de printplaat was al vervangen, verschillende pijpjes en andere kunststof onderdelen in het wasgedeelte hingen met van die trekbandjes aan elkaar. Op het laatst viel de hele deur er uit en ontwrichtte de hele machine.
Bauknecht, Whirlpool en Ikea komen uit dezelfde fabriek en staan niet bekend om hun lange levensduur. Dit heb ik ook meermalen gehoord van mensen die hier meer mee te maken hebben.