LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] slechte magnetronfunctie Miele combimagnetron H186MB
slechte magnetronfunctie Miele combimagnetron H186MB
Ik heb een Miele inbouw-combimagnetron H186MB. De hetelucht-oven doet het prima, maar de magnetron doet niet veel. Een glaasje water koken duurt 15 minuten op 1200W. Ik heb een andere (Whirlpool) combi-magnetron die hetzelfde glaasje water in 2 minuten aan de kook heeft op 1000W. Vrienden van ons hebben ook een Miele waarvan de magnetron het slecht doet. Nu wil ik een nieuwe combi-magnetron kopen, maar ik vraag mij af of het wel een Miele moet worden. Heeft iemand anders wel goede ervaringen met een Miele combimagnetron?
-
Re: slechte magnetronfunctie Miele combimagnetron H186MB
Combimagnetrons.
Wie goed de vele testen leest over dit soort combiovens/magnetrons zal tot de conclusie moeten komen dat het beter is om af te stappen van dat combi en een aparte oven en een aparte magnetron te komen.
Bide funkties in één blijken nooit zo goed als apart.
Grootvader
Wie goed de vele testen leest over dit soort combiovens/magnetrons zal tot de conclusie moeten komen dat het beter is om af te stappen van dat combi en een aparte oven en een aparte magnetron te komen.
Bide funkties in één blijken nooit zo goed als apart.
Grootvader
Ik heb geen recente ervaring met Miele maar gebruikt u wel de juiste instelling voor deze magnetron? De bediening van moderne combi's met allerlei "nevenfuncties" wordt er niet eenvoudiger op; het lijkt of deze magnetron op een lagere vermogensstand wordt gebruikt; u zou dat moeten kunnen horen aan het steeds aan- en afschakelen van de magnetron.
En als u toch niet op de kleintjes hoeft te letten bent u met een oven en magnetron waarschijnlijk beter af en is ook eenvoudiger te bedienen.
En als u toch niet op de kleintjes hoeft te letten bent u met een oven en magnetron waarschijnlijk beter af en is ook eenvoudiger te bedienen.
Zelfs een magnetron van 600 watt is met een kopje water zo klaar. M.i. is de miele defect en doet de hete lucht het water opwarmen. Als de magnetronbuis defect is hoeft dat niet zo duur te zijn.
Tip voor controle als de magnetron ingeschakeld wordt dan is er een duidelijke dreun hoorbaar en daarna overgaat is een soort gebrom. Als dit niet gebeurd dan is de buis gaan hemelen.
Ronald.
Tip voor controle als de magnetron ingeschakeld wordt dan is er een duidelijke dreun hoorbaar en daarna overgaat is een soort gebrom. Als dit niet gebeurd dan is de buis gaan hemelen.
Ronald.
Zoals Kanovaarder zegt, de combi's hebben wel een magnatron maar daarvan is de magnetronfunctie nogal matig.
Dat is niet alleen bij Miele zo, maar bij alle merken.
Meestal wordt de combi voor ruimtewinning toegepast in kleine keukens.
Water kook je ook makkelijker in een fluitketel imho.
Dat is niet alleen bij Miele zo, maar bij alle merken.
Meestal wordt de combi voor ruimtewinning toegepast in kleine keukens.
Water kook je ook makkelijker in een fluitketel imho.
Toch klopt er iets niet. Ik heb 2 combi-magnetrons. Een oude Whirlpool die het goed doet en een inbouw Miele. Als ik alleen de magnetronfunctie gebruik (het water kan dus niet gaan koken door hetelucht zoals ronald g zegt), dan doet de Miele het wel een beetje, maar het duurt heel lang. De magnetron werkt wel, want uiteindelijk gaat het water wel koken. HHarteman zegt dat de magnetronfunctie bij alle combi-magnetrons slecht is, maar dat is dus niet zo: bij mijn Whirlpool combi-magnetron werkt het prima.
De magnetronfunktie in combi`s is minder maar zeker niet slecht.
Het zo maar zo kunnen dat in uw geval de vermogens regelaar niet goed werkt.
T
Het zo maar zo kunnen dat in uw geval de vermogens regelaar niet goed werkt.
T