LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte service Miele

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
jlozie

Slechte service Miele

Ongelezen bericht door jlozie »

In december 2003 heb ik een Miele wasmachine W444 en een Miele droger gekocht. In het afgelopen weekend gaf de wasmachine een foutmelding. Inmiddels is geconstateerd dat de hele printplaat vervangen moet worden, kosten € 290. Miele zegt dat dit binnen de "foutenmarge" ligt en willen niets vergoeden. Waar blijf je dan met kreten als "Miele. Er is geen betere"en "Miele ......... producten die zich kenmerken door een hoge kwaliteit en lange levensduur". Wie weet raad met zoiets ?

WarZir

Re: Slechte service Miele

Ongelezen bericht door WarZir »

Tja, je machine is 5,5 jaar oud, natuurlijk zou die wel een paar jaartjes langer mee mogen (moeten zelfs!) gaan, maar qua garantie heb je in principe weinig (lees: niets) op aanspraak op te maken. Je kunt enkel hopen op coulance van Miele, die al heeft aangegeven niets te zullen vergoeden. Volgende keer dan toch maar een AEG of Bosch? :wink:

valerie87

Ongelezen bericht door valerie87 »

Kijk eens op kieskeurig met dat type
Daar geven consumenten hun meningen over dat apparaat.
Soms komt er vaak hetzelfde probleem voor met een apparaat en dan is het een fabriekfout.

Dan moet miele het wel vergoeden.

En tegenwoordig is er geen kwaliteit meer in wat voor merk dan ook.
Het is allemaal plastick en je mag blij wezen dat ie al de 5 of 10 jaar haalt.

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Toppie dat deze machine al zo`n 6 jaar zonder problemen is geweest.
De foutmelding zegt helemaal niets!
Het kan ook zo zijn dat het gewoon een gebruikersfout is wat u niet wil erkennen .
En Miele is nog steeds 1 van de beste samen met asko.
Edoch verwacht niet dat ze 20 jaar zonder problemen meegaan,die tijd is al lang voorbij.Toen centrifugeerden we op 1000 toeren :wink:

T

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

Wat je vroeger had en trouwens nu nog is het mechanische
gedeeelte van die wasmachines. Miele-Bosch-Siemens-AEG- etc etc,
war meer als 20 jaar mee gaat.Alleen dat electronisch gedoe
vandaag de dag zorgt voor storingen waar je vroeger geen last
van had.Weet je nog die autotjes van vroeger.Niet starten
no probleem slinger erin draaien en lopen.Tegenwoordig lopen ze
te zei ken dat ze zo lang moeten wachten op de ANWB.Eigenlijk loop ik weer te wachten op een wasmachine met een slinger.

oinkoink12

Ongelezen bericht door oinkoink12 »

6 jaar en dan nog klagen :)

Toolboy

@oinkoink12

Heeft niets met klagen te maken.
Miele heeft zelf deze verwachtingen geschapen.

T

oinkoink12

Ik heb inderdaad de onzin van miele gelezen, met hun levensduur van ongeveer 20 jaar.

ik neem mijn opmerking terug.

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Mechanisch kunnen die machines misschien wel 20 jaar meegaan, maar electronisch?

oinkoink12

Tja bbcs dan moeten ze niet zo adverteren. Kijk bijvoorbeeld deze pagina mbt de levensduur

http://www.internetshop.nl/public/info/ ... nfo04.html

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik had ooit 2x een Zanussi die maar F795,- (€360,76) die langer dan 12 jaar mee ging en dus maar 800 toeren hadden...

Ik bezit nu een Samsung P1253 met 1200 toeren en grote 6 KG kuip die zuiniger en na 4 jaar nog goed werkte, en deze koste bij aankoop via webwinkel maar €289,- dus een nog goede voor minder als Uw printplaat is mogelijk.

Dus ik begrijp Uw klacht want gezien de aanbiedingen van vooral Samsung en de iets reparatie gevoeliger LG zou dat gezien de 2 jaren garantie voor vele een alternatief vormen voor Uw Miele.

Ik mag geen link naar mijn winkel plaatsen maar ik verkoop dus steeds minder Miele, te duur en Bosch is goedkoper en nauwelijks minder maar de Koreaanse merken als Samsung en LG, Made in China met dus diverse onderdelen uit de regio.... en gezien de populariteit is Samsung nu 46 % van mijn omzet in deze witgoed groep.

Vermoedelijk kunt U met deze dure printplaat nog jarenlang plezier hebben dus nieuwe kopen zou ik niet doen.
Maar ik begrijp waarom diverse Miele machines bij huisvuil belanden en in de handel weer voordeliger gerepareerd worden.

Daarom, vraag naast Uw vakman ook eens een handelaar in 2e hands machines die vaak nog willen inruilen of goedkopere onderdelen weten.
Ook worden diverse printplaten vaak hersteld.
Dus die zijn voordeliger en beslist niet slechter dan de monteurs van de officiële Miele dealers...

Ik heb ook liever een reparatie dan nieuwe printplaat als dit maar de helft of minder gaat kosten.
Dus zoek een 2e hands wasmachine handelaar.
U kunt dan kiezen tussen reparatie of 2e hands onderdelen zoeken of inruil voor reeds herstelde Miele... met inruil voor Uw huidige...

BBCS
Contacteer:

De levensduur is zeker niet die periode waarin een product zonder kans op defect of zonder defect mee gaat.

Dat Miele zegt dat de wasmachine 20 jaar meegaat, wilt dus niet zeggen dat dit zonder reparaties is.

Dat maken de diverse consumentenorganisaties er van. Die roepen dat in die levenduur het product zonder problemen en zonder reparaties mee moet gaan. Echt utopia en niet te realiseren.

Toolboy

De module is de EL150D zijn vast wel 2de hands te verkrijgen.
Zit er trouwens geen ruilprijs op de oude module ?

Wel dus ik heb effe gekeken kost 107 euro.

W362,W363
Ruil EL150D
1 Doos a 1 Stuk

T

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bedankt Toolboy,

Ik wist dat het goedkoper zou kunnen dus deze monteur probeerde vermoedelijk op deze manier via het weekend of avond tarief een nieuwe Miele te verkopen door een hogere prijs opgave....

Deze fraude komt vaker voor en met voorrijden en uurloon zou dit dus voor ongeveer € 200,- moeten kunnen?

Naast deze nieuwe zijn er ook herstelde nog voordeliger aangeboden maar ik weet geen woonplaats of regio van deze vragensteller!

Toolboy

Miele is de gemakkelijkste machine voor handige harrie dus t kan gewoon voor 107 euro weer draaien Ik zou wel weten wat ik deed met die machine :wink:

Mocht de topic starter willen weten waar te verkrijgen(klik op m`n evelopje)

T

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

De levensduur is zeker niet die periode waarin een product zonder kans op defect of zonder defect mee gaat.

Dat Miele zegt dat de wasmachine 20 jaar meegaat, wilt dus niet zeggen dat dit zonder reparaties is.
Elders wierp je al op om uit te leggen wat de advocaten en rechter eigenlijk bedoelde, dus dit zal je ook wel weer beter weten.

Miele geeft zelf aan dat haar producten 10 duizend uur aan moesten kunnen draaien. En dat heb ik niet zo op gevat dat ze na ieder 3 duizend uur reparaties hebben uitgevoerd. Daarbij voert ze zelf aan dat de elektronica en de motor de kern vormde en ze daar niets aan gelegen lieten om dat van de hoogste kwaliteit te laten zijn.

Als ik de tekst van de CA leest dan krijg ik wel de indruk dat zij bedoelde dat je als koper mag verwachten dat het in die periode niet defect gaat.
http://www.consumentenautoriteit.nl/cab ... _vervangen

Toolboy

Miele geeft zelf aan dat haar producten 10 duizend uur aan moesten kunnen draaien.

En daar gaan ze dus fout of scheppen valse verwachtingen.
Ze moeten er dan expliciet bij vermelden dat dit alleen opgaat bij juist gebruik en onderhoud.
En dan nog kan men er onderuitkomen want de gebruiker is de leek en de monteur de deskundige???

T

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Miele geeft zelf aan dat haar producten 10 duizend uur aan moesten kunnen draaien. En dat heb ik niet zo op gevat dat ze na ieder 3 duizend uur reparaties hebben uitgevoerd. Daarbij voert ze zelf aan dat de elektronica en de motor de kern vormde en ze daar niets aan gelegen lieten om dat van de hoogste kwaliteit te laten zijn.
Al is het van de hoogste kwaliteit, dat wil nog niet zeggen dat het nooit een storing of defekt mag hebben!
Vliegtuigen hebben 3 boordcomputers, eentje voor de captain, eentje voor de co-piloot en nog eentje als back-up.
Deze zijn duur, heel duur en van de beste kwaliteit en zou men er 3 gaan gebruiken als nooit de kans zou bestaan dat er eentje uitvalt?
Als men op kosten kan besparen, dan zal men dit echt niet laten.
Nogmaals, als er een storing is, dan is het apparaat nog niet op en valt onder de normale gebuikskosten als er een reparatie moet worden uitgevoerd.
Bij een storing in een boordcomputer schrijft men toch ook niet het gehele toestel af?
Het grote misverstand bij de consumen ligt in het feit dat men het verschil niet weet tussen een storing en levensduur!

Vr. Gr. Hans.

BBCS
Contacteer:

De mensen worden tegenwoordig gehersenspoeld door de diverse organisaties dat men van een product mag en kan verwachten dat een product in een bepaalde periode niet kapot zou moeten kunnen gaan en dat men gedurende de technische levensduur geen reparaties hoeft te verwachten.

Oftewel dat gedurende de technische levensduur geen reparaties nodig zou moeten zijn en als er wel reparaties nodig zijn, dat dit dan volledig voor de rekening komt van de verkopende partij.

Dat is niet realistisch en kan zeker niet.

Als het nog zo doorgaat moet dadelijk de verkopende partij de keiharde garantie geven dat het product in de technische levensduur niet kapot zou kunnen gaan.

Een product kan altijd kapot gaan. Dat is nooit te voorkomen.

BBCS
Contacteer:

Vliegtuigen hebben 3 boordcomputers, eentje voor de captain, eentje voor de co-piloot en nog eentje als back-up.
Die computers kosten heus geen €400,-!

Gesloten