Mijn SMEG koelkast heeft een warme (hete) plek IN de koelkast; bovendien vriest het soms in de groente lade. Via de SMEG reparateur krijg ik de melding dat SMEG de koelkast gaat omruilen.
Deel van mail hierover:
Ik heb naar aanleiding van een gisteren ontvangen mail contact gehad met SMEG. Eigenlijk weet niemand te zeggen of de warme plek in uw koelkast nu normaal is en bedoeld om de temperatuur te regelen, of dat dit een fabricagefout betreft en bijvoorbeeld een retourleiding scheef is komen te zitten en daardoor warmte afgeeft in het koeldeel.
Omdat het dus niet duidelijk is wat er speelt heb ik iom dhr Nikken van SMG besloten de kast bij u te gaan ruilen voor een nieuw exemplaar.
U krijgt binnenkort bericht van het bedrijf die de ruiling gaat uitvoeren
Later kwam SMEG weer terug op deze afspraak nadat bekend werd dat de kast bij een faillissement veiling gekocht is (REDEN: de firma Troostwijk is geen officiële dealer van SMEG en de prijs die ik ervoor betaald heb is beduidend lager dan de officiële verkoopsprijs).
Ik ben van mening dat de koelkast wel omgeruild moet worden omdat de garantietermijn nog niet verstreken is (1e melding van de warme plek was medio januari 2013)
henfling schreef:Later kwam SMEG weer terug op deze afspraak nadat bekend werd dat de kast bij een faillissement veiling gekocht is
Het is logisch dat Henfling terugkomt op deze afspraak.
Immers producten gekocht op de een executieveiling, hebben een onbekende historie waarvoor de fabrikant niet aansprakelijk kan worden gesteld
Niet voor niks is in BW7:19 een uitzondering gesteld voor producten die op deze wijze zijn aangeschaft
In geval van een executoriale verkoop kan de koper zich er niet op beroepen dat de zaak behept is met een last of een beperking die er niet op had mogen rusten, of dat deze niet aan de overeenkomst beantwoordt, tenzij de verkoper dat wist.