LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Smeg waterkoker slechte klantenservice
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 09 mei 2021 09:19
Smeg waterkoker slechte klantenservice
Zoals velen heb ik in 2017 een mooie smeg waterkoker gekocht ! Helaas bleek bij deze na 2 jaar de mooie kleur los te laten. Deze waterkoker netjes teruggestuurd naar smeg. Hierop de reactie dat ik een nieuwe kreeg. Helemaal top zou je zeggen. Mooie nieuwe waterkoker ontvangen. Helaas na 2 jaar en z’n 3 maanden gaat deze waterkoker water lekker bij het gedeelte waar je de hoeveelheid water kunt aflezen. Waterkoker teruggestuurd reactie ik moet € 79,95 bijbetalen om deze om te wisselen. Oke hij is natuurlijk volgens smeg ook al 4 jaar en 3 maanden oud. Deze reactie krijg ik dan van smeg ! Dit verzoek kunnen wij helaas niet inwilligen voor u. Wij geven u de keuze om met een bijbetaling een nieuw product te ontvangen.
U heeft de aankoop immers ook niet bij ons gedaan maar via een winkel. Indien u het er niet mee eens bent kunt u zich melden bij van Meurs om te kijken naar een voor u beter passende oplossing. Zij kunnen dan bekijken wat ze voor u verder kunnen betekenen.
Ik heb een smeg waterkoker dan dienen ze toch zelf het probleem om te lossen. Lekker dat ze het van zich afschuiven. Makkelijk.
Uiteindelijke reactie zonder dat ik een keuze heb gemaakt. Omdat ze gewoon van mij afwillen.
De KLF03PGEU heeft per 1 mei een vernieuwde prijs van €159,-. Wij houden geen rekening met de prijs van €119,- waar u hem voor aangeschaft zou hebben. Over de prijs valt verder dan helaas ook niet te onderhandelen welke wij u als fabrikant kunnen aanbieden.
Gezien u niet op ons aanbod wenst in te gaan zullen wij dan het dossier gaan sluiten.
Dossier is gesloten en ik heb nu geen waterkoker meer. Zijn er meer mensen met deze ervanring ? Hoe kan ik dit nog opgelost krijgen ?
U heeft de aankoop immers ook niet bij ons gedaan maar via een winkel. Indien u het er niet mee eens bent kunt u zich melden bij van Meurs om te kijken naar een voor u beter passende oplossing. Zij kunnen dan bekijken wat ze voor u verder kunnen betekenen.
Ik heb een smeg waterkoker dan dienen ze toch zelf het probleem om te lossen. Lekker dat ze het van zich afschuiven. Makkelijk.
Uiteindelijke reactie zonder dat ik een keuze heb gemaakt. Omdat ze gewoon van mij afwillen.
De KLF03PGEU heeft per 1 mei een vernieuwde prijs van €159,-. Wij houden geen rekening met de prijs van €119,- waar u hem voor aangeschaft zou hebben. Over de prijs valt verder dan helaas ook niet te onderhandelen welke wij u als fabrikant kunnen aanbieden.
Gezien u niet op ons aanbod wenst in te gaan zullen wij dan het dossier gaan sluiten.
Dossier is gesloten en ik heb nu geen waterkoker meer. Zijn er meer mensen met deze ervanring ? Hoe kan ik dit nog opgelost krijgen ?
Re: Smeg waterkoker slechte klantenservice
Ik heb op mijn vakantieadres al jaren en jaren een waterkoker van Tefal, kostte € 15,00, er er is nog steeds niets aan veranderd en hij werkt nog perfect.
bupaul
vindt dit leuk
Re: Smeg waterkoker slechte klantenservice
Ik heb een Philips waterkoker van 20 euro, gaat ook jaren mee.
bupaul
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51
Re: Smeg waterkoker slechte klantenservice
Een paar dingetjes:
- Voor problemen moet je bij de verkoper zijn. Ik begrijp uit je beschrijving dat je 'm niet direct bij Smeg heb gekocht. Dan is het al heel netjes dat Smeg überhaupt hier aandacht aan besteed. Hoeven ze helemaal niet te doen.
- Garantie loopt vanaf datum initiële aankoop. Als onder garantie een nieuw product wordt gegeven begint niet de garantieperiode opnieuw.
Oplossing; ga naar de winkel waar je de waterkoker hebt gekocht en kijk of zijn een oplossing willen bieden.
- Voor problemen moet je bij de verkoper zijn. Ik begrijp uit je beschrijving dat je 'm niet direct bij Smeg heb gekocht. Dan is het al heel netjes dat Smeg überhaupt hier aandacht aan besteed. Hoeven ze helemaal niet te doen.
- Garantie loopt vanaf datum initiële aankoop. Als onder garantie een nieuw product wordt gegeven begint niet de garantieperiode opnieuw.
Oplossing; ga naar de winkel waar je de waterkoker hebt gekocht en kijk of zijn een oplossing willen bieden.
Re: Smeg waterkoker slechte klantenservice
U heeft na twee jaar gebruik al een nieuwe van SMEG gekregen, hetgeen op zich al zeer netjes is.Betty2021! schreef: ↑09 mei 2021 09:26Zoals velen heb ik in 2017 een mooie smeg waterkoker gekocht ! Helaas bleek bij deze na 2 jaar de mooie kleur los te laten. Deze waterkoker netjes teruggestuurd naar smeg. Hierop de reactie dat ik een nieuwe kreeg.
Ik heb een smeg waterkoker dan dienen ze toch zelf het probleem om te lossen. Lekker dat ze het van zich afschuiven. Makkelijk.
Uiteindelijke reactie zonder dat ik een keuze heb gemaakt. Omdat ze gewoon van mij afwillen.
Dossier is gesloten en ik heb nu geen waterkoker meer.
De nieuwe geeft echter geen verlenging van de garantietermijn van de twee jaar die u bij de aankoop heeft gekregen.
Inmiddels al weer een paar jaar verder en de garantietermijn is inmiddels al lang verstreken.
U zou nog een poging kunnen wagen bij de winkelier waar u het apparaat destijds heeft gekocht, al geef ik u weinig kans, maar "niet geschoten ... etc" .
P.s. Vergeet niet om uw aankoop bon mee te nemen !!
bupaul
vindt dit leuk
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Smeg waterkoker slechte klantenservice
Er is ook nog een Dolce&gabbana-versie van en die kost 500 euro.
Re: Smeg waterkoker slechte klantenservice
Dat had gewoon naar de verkoper gemoetenBetty2021! schreef: ↑09 mei 2021 09:26Zoals velen heb ik in 2017 een mooie smeg waterkoker gekocht ! Helaas bleek bij deze na 2 jaar de mooie kleur los te laten. Deze waterkoker netjes teruggestuurd naar smeg.
Helemaal correct van Smeg zoals anderen ook al opmerkten. De garantie periode is niet opnieuw gaan tikken na de eerste vervanging.Hierop de reactie dat ik een nieuwe kreeg. Helemaal top zou je zeggen. Mooie nieuwe waterkoker ontvangen. Helaas na 2 jaar en z’n 3 maanden gaat deze waterkoker water lekker bij het gedeelte waar je de hoeveelheid water kunt aflezen. Waterkoker teruggestuurd reactie ik moet € 79,95 bijbetalen om deze om te wisselen. Oke hij is natuurlijk volgens smeg ook al 4 jaar en 3 maanden oud. Deze reactie krijg ik dan van smeg ! Dit verzoek kunnen wij helaas niet inwilligen voor u. Wij geven u de keuze om met een bijbetaling een nieuw product te ontvangen.
Dat had u eigenlijk de eerste keer al moeten doen.U heeft de aankoop immers ook niet bij ons gedaan maar via een winkel. Indien u het er niet mee eens bent kunt u zich melden bij van Meurs om te kijken naar een voor u beter passende oplossing. Zij kunnen dan bekijken wat ze voor u verder kunnen betekenen.
Nee, hier bent u zelf lekker makkelijk. Smeg heeft he-le-maal niets met u te maken en hebben geen enkele verplichting jegens u..Ik heb een smeg waterkoker dan dienen ze toch zelf het probleem om te lossen. Lekker dat ze het van zich afschuiven. Makkelijk.
Nee, omdat u blijk geeft dat u er niets van begrijpt en volkomen onedelijk bent.Uiteindelijke reactie zonder dat ik een keuze heb gemaakt. Omdat ze gewoon van mij afwillen.
Niet, u bent klaar. Laat het achter u en koop een andere waterkoker.Dossier is gesloten en ik heb nu geen waterkoker meer. Zijn er meer mensen met deze ervanring ? Hoe kan ik dit nog opgelost krijgen ?
bupaul
vindt dit leuk
Re: Smeg waterkoker slechte klantenservice
Smeg heeft gelijk, u had in eerste instantie al terug moeten gaan naar de winkel waar u de waterkoker heeft gekocht.
Als ik het zo lees is de service van Smeg wel goed.
Ik heb in 2017 een Inventum Waterkoker (de HW312) gekocht, die ziet er nog als nieuw uit. Prijs € 23,95
Als ik het zo lees is de service van Smeg wel goed.
Ik heb in 2017 een Inventum Waterkoker (de HW312) gekocht, die ziet er nog als nieuw uit. Prijs € 23,95
bupaul
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5235
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Smeg waterkoker slechte klantenservice
Smeg heeft helemaal gelijk. U had naar de verkoper moeten gaan.
Ik vind datze bijzonder veel geduld met u hebben gehad. Zo'n klant ben je beter kwijt dan rijk.
Ik vind datze bijzonder veel geduld met u hebben gehad. Zo'n klant ben je beter kwijt dan rijk.
bupaul
vindt dit leuk
Re: Smeg waterkoker slechte klantenservice
Onze waterkoker staat in een kastje. De oude waterkoker van de Blokker (fl 15,-) had het weer begeven en ik kon em deze keer niet repareren. Mijn wederhelft heeft op Smoelenboek een andere "kapotte" gefixt, die ik binnen het uur schoon en werkend had. Gratis, met een beetje "elbowgrease".
-
- Berichten: 1273
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: Smeg waterkoker slechte klantenservice
Je zou inderdaad naar de verkoper kunnen gaan, maar verwacht helemaal niks, na meer dan 2 jaar gebruik.
Verder, leuk dat mensen spullen uit de kringloop of zo goedkoop mogelijk kopen, en niks mis mee, maar er zijn ook mensen die mooie spullen willen. Zelf hebben we alles van Kitchenaid, leuk kleurtje en kwaliteit, gaat nooit stuk. Zou ik aanraden boven Smeg, qua bouwkwaliteit.
Verder, leuk dat mensen spullen uit de kringloop of zo goedkoop mogelijk kopen, en niks mis mee, maar er zijn ook mensen die mooie spullen willen. Zelf hebben we alles van Kitchenaid, leuk kleurtje en kwaliteit, gaat nooit stuk. Zou ik aanraden boven Smeg, qua bouwkwaliteit.
-
- Berichten: 758
- Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27
Re: Smeg waterkoker slechte klantenservice
Kwestie van smaak maar het is maar lelijk spul dat Smeg.
Je betaalt er ook nog eens een godsvermogen voor.
Als de kwaliteit dan bovendien tegenvalt met deze twee onnodige manco's dan ben ik blij dat ik geen Smeg wannahave ben.
Verkoper is aanspreekpunt voor klachten. Dat je daarnaar verwezen wordt is correct.
Je betaalt er ook nog eens een godsvermogen voor.
Als de kwaliteit dan bovendien tegenvalt met deze twee onnodige manco's dan ben ik blij dat ik geen Smeg wannahave ben.
Verkoper is aanspreekpunt voor klachten. Dat je daarnaar verwezen wordt is correct.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 14 mei 2021 13:09
Re: Smeg waterkoker slechte klantenservice
Geen stijl van Smeg. Veel geld betalen voor design product van slechte kwaliteit. Service is ook niet OK. Ben bang dat het in dit geval vette pech is. Maar terug naar de basis en een goedkopere, doch goed merk aanschaffen. Sterkte.
Re: Smeg waterkoker slechte klantenservice
Betty2021
Gebruikersstatistieken
Lid geworden op:
09 mei 2021 09:19
Laatst actief:
09 mei 2021 11:12
De frustratie is hier geschreven en Betty is verder gegaan.
Gebruikersstatistieken
Lid geworden op:
09 mei 2021 09:19
Laatst actief:
09 mei 2021 11:12
De frustratie is hier geschreven en Betty is verder gegaan.
Bob Schurkjens
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Smeg waterkoker slechte klantenservice
En daarvoor heb je speciaal vandaag een account gemaakt om dit te schrijven.Lex segers schreef: ↑14 mei 2021 13:16Geen stijl van Smeg. Veel geld betalen voor design product van slechte kwaliteit. Service is ook niet OK. Ben bang dat het in dit geval vette pech is. Maar terug naar de basis en een goedkopere, doch goed merk aanschaffen. Sterkte.
Re: Smeg waterkoker slechte klantenservice
U heeft in 2017 een Smeg waterkoker gekocht. Na twee jaar bleek de kleur los te laten en daarop is de waterkoker vervangen. Inmiddels is er na ruim twee jaar opnieuw een probleem, daar de waterkoker nu lek is. U heeft de waterkoker naar Smeg opgestuurd en zij gegeven aan dat u bij hen een nieuwe waterkoker kunt kopen voor € 79,95 en de inlevering van uw oude waterkoker.
De fabrikant Smeg kan door u in beginsel niet aansprakelijk gehouden worden. Dat is anders als ze garantie hebben gegeven. Ook bied de ongerechtvaardigde verrijking een optie, maar dat zal u niet brengen wat u wilt.
De verkoper Meurs is aansprakelijk voor eventueel non-conformiteit. De bewijslast daarvoor ligt wel bij u. U zou wellicht aan deze bewijslast kunnen voldoen als u de waterkoker laat onderzoeken. Dit brengt extra kosten met zich mee en komt met het risico dat de non-conformiteit alsnog niet aangetoond kan worden. Al met al denk ik dat het aanbod van Smeg te overwegen waard is.
U kunt Smeg natuurlijk ook aanschrijven om de oude waterkoker terug te krijgen om de route te beproeven, maar houdt er rekening mee dat u ongelijk kunt krijgen bij de rechter en dan met de proceskosten van enkele honderden euro's zult blijven zitten.
De fabrikant Smeg kan door u in beginsel niet aansprakelijk gehouden worden. Dat is anders als ze garantie hebben gegeven. Ook bied de ongerechtvaardigde verrijking een optie, maar dat zal u niet brengen wat u wilt.
De verkoper Meurs is aansprakelijk voor eventueel non-conformiteit. De bewijslast daarvoor ligt wel bij u. U zou wellicht aan deze bewijslast kunnen voldoen als u de waterkoker laat onderzoeken. Dit brengt extra kosten met zich mee en komt met het risico dat de non-conformiteit alsnog niet aangetoond kan worden. Al met al denk ik dat het aanbod van Smeg te overwegen waard is.
U kunt Smeg natuurlijk ook aanschrijven om de oude waterkoker terug te krijgen om de route te beproeven, maar houdt er rekening mee dat u ongelijk kunt krijgen bij de rechter en dan met de proceskosten van enkele honderden euro's zult blijven zitten.
Dorfje
vindt dit leuk