LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] storing bauknecht WA 6960
storing bauknecht WA 6960
Tijdens het centrifugeren gaan alle lampjes van toerental centrifugeren knipperen en piept hij 15 keer en stopt de machine.
Centrifugeren duurt niet lang genoeg (was niet droog genoeg), dat is eigenlijk alles.
Ik heb beide koolborstels vervangen (1 was versleten), maar storing blijft optreden.
Deur kan niet open tijden wassen/centrifugeren, dus deurrelais lijkt me niet de oorzaak.
Wat is wel de oorzaak van deze storing?
Groet,
Caspertje
Centrifugeren duurt niet lang genoeg (was niet droog genoeg), dat is eigenlijk alles.
Ik heb beide koolborstels vervangen (1 was versleten), maar storing blijft optreden.
Deur kan niet open tijden wassen/centrifugeren, dus deurrelais lijkt me niet de oorzaak.
Wat is wel de oorzaak van deze storing?
Groet,
Caspertje
Re: storing bauknecht WA 6960
Het filter al eens schoongemaakt?
Hartelijk dank voor jullie reactie!
Er blijft wel wat water in de machine (minder dan 1 liter), maar het meeste wordt gewoon afgepompt. Het filter is schoongemaakt.
De motor maakt trouwens een ratelend geluid, afkomstig van de koolborsteltjes.
Dat wordt veroorzaakt doordat 1 van de lamellen iets hoger lijkt te staan dan de rest (niet zichtbaar, wel voelbaar).
Zou dit de storing veroorzaken? En hoe dat op te lossen?
Er blijft wel wat water in de machine (minder dan 1 liter), maar het meeste wordt gewoon afgepompt. Het filter is schoongemaakt.
De motor maakt trouwens een ratelend geluid, afkomstig van de koolborsteltjes.
Dat wordt veroorzaakt doordat 1 van de lamellen iets hoger lijkt te staan dan de rest (niet zichtbaar, wel voelbaar).
Zou dit de storing veroorzaken? En hoe dat op te lossen?
8583 377 12000
dus er valt niets meer aan te redden?
dus er valt niets meer aan te redden?
Soms moet je de koolborstels op 1 manier er in zetten en dus is 1 omdraaien en terug plaatsen mogelijk....
De ratel kan naast de motor ook van pomp komen....
Koolborstels moeten goed kunnen bewegen en ik heb ooit een kromme houder gehad... en na rechtbuigen was het weer goed.
1 cent in de afvoerpomp is voldoende voor een ratelend geluid...
Dus naast het filter zit het soms iets verder in de pomp...
De ratel kan naast de motor ook van pomp komen....
Koolborstels moeten goed kunnen bewegen en ik heb ooit een kromme houder gehad... en na rechtbuigen was het weer goed.
1 cent in de afvoerpomp is voldoende voor een ratelend geluid...
Dus naast het filter zit het soms iets verder in de pomp...
Ratel zit in dit geval echt in de motor, want die heb ik uit de machine gehaald en als je hem handmatig draait hoor je het geratel van de koolbosteltjes, steeds op dezelfde lamel....
481236158148 Motor Kost ongeveer 129 euro..
In u geval heel duidelijk met een los lammeletje groet T
In u geval heel duidelijk met een los lammeletje groet T
Allen bedankt voor de hulp.