LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] TEFAL WATERKOKER VITESSE type 3017 2006
TEFAL WATERKOKER VITESSE type 3017 2006
Wij hebben in eind 2005 een TEFAL snoerloze waterkoker aangeschaft type Vitesse met twee langwerpig kijkvensters aan de zijkanten van de koker. Eind april 2012 kwam in één keer na het koken de complete inhoud warm water van 100 graden door één van de zijvensters naar buiten. Dit venster bleek gekit te zitten vanaf de fabriek en kwam in één keer los. Door zeer snel te reageren heb ik slechts een lichtrood gekeurde hand opgelopen. Het had natuurlijk veel slechter af kunnen lopen, want het kokendhete water liep ook vanaf het aanrecht op mijn schoen. Een mail verstuurd incl. foto's aan TEFAL Veenendaal ([email protected]). Na 5 dagen al een reactie! Helaas te vroeg gejuicht. Er werd medegedeeld, dat mijn koker in 2000 was gefabriceerd en hierdoor alle recht op reparatie verviel. Ik heb notabene een gebruikershandleiding van eind 2004(ref.nr. 20144628152-10/2004). Er werd gezegd door 2 medewerkers die ik aan de lijn kreeg, dat het anders was als ik iets had verbrand en hier foto's van had moeten maken. Ik heb aangegeven geen gratis nieuwe waterkoker te willen ontvangen, maar b.v. een korting of cadeaubon, want het vertrouwen in TEFAL is wel ernstig geschaad. Wederom werd aangegeven, dat het apparaat een levensduur heeft van 4 tot 5 jaar en daarna moet je het niet meer gebruiken. Er zit tenslotte 2 jaar fabrieksgarantie op het product en de levensduur is 2 of 3 jaar langer.
In de handleiding staat niet aangegeven, dat je koker na ruim 4 jaar niet meer mag gebruiken vanwege verbrandingsgevaar en/of defecten. Ik kreeg geen enkel gebaar vanuit de serviceafdeling en mijn zaak werd afgehandeld als een standaardkwestie. Ongelooflijk hoe je zo met klanten om kunt gaan en reageert als importeur of er niets aan de hand is. Op een Engelse site staan problemen met dezelfde waterkoker. Dit werd door de medewerksters ontkent en het zou een andere koker betreffen. De bijgeplaatste foto was identiek aan mijn waterkoker! De ontkenning werd gedaan, terwijl de medewerksters de review site niet kenden en gaven aan, dat er voor de Engelse markt een ander product was vervaardigd. Wel vreemd als bij deze kokers ook het kijkvenster kapot gaat. Al met al geen draad opgeschoten met de "service"van TEFAL. Overtuig u ervan, dat bij aankoop van TEFAL waterkoker het venster in de body zit geperst in een flensrand en niet verlijmd!
In de handleiding staat niet aangegeven, dat je koker na ruim 4 jaar niet meer mag gebruiken vanwege verbrandingsgevaar en/of defecten. Ik kreeg geen enkel gebaar vanuit de serviceafdeling en mijn zaak werd afgehandeld als een standaardkwestie. Ongelooflijk hoe je zo met klanten om kunt gaan en reageert als importeur of er niets aan de hand is. Op een Engelse site staan problemen met dezelfde waterkoker. Dit werd door de medewerksters ontkent en het zou een andere koker betreffen. De bijgeplaatste foto was identiek aan mijn waterkoker! De ontkenning werd gedaan, terwijl de medewerksters de review site niet kenden en gaven aan, dat er voor de Engelse markt een ander product was vervaardigd. Wel vreemd als bij deze kokers ook het kijkvenster kapot gaat. Al met al geen draad opgeschoten met de "service"van TEFAL. Overtuig u ervan, dat bij aankoop van TEFAL waterkoker het venster in de body zit geperst in een flensrand en niet verlijmd!
Re: TEFAL WATERKOKER VITESSE type 3017 2006
Tja, na 6 jaar kan je weinig meer claimen.
Geloof ook niet zo zeer dat het om het claimen gaat maar om het feit
dat je met brandwonden kan komen te zitten.Is ook een goedkope argumentatie van Tefal pruduct heeft duidelijk een fabrieksfout.
Geen beste buurt van Tefal
dat je met brandwonden kan komen te zitten.Is ook een goedkope argumentatie van Tefal pruduct heeft duidelijk een fabrieksfout.
Geen beste buurt van Tefal
Ik snap dat de klant hetvanwege de brandwonden aangekaart heeft, maar een fabrieksfout na 6 jaar noem ik eerder slijtage. Door het regelmatig opwarmen, al dan niet daarna weer vullen met koud water en weer opwarmen brengt slijtage met zich mee, helemaal als dit zich pas na 6 jaar openbaart.
Ben het eens met berndv. Goed dat je het gemeld hebt, maar van een korting of wat dan ook kan geen sprake zijn na zo`n lange tijd.
-
De slogan van Tefal was: "Tefal, je denkt ook aan alles".
De slogan is inmiddels door Tefal aangepast en luidt nu:
"Tefal, je denkt ook aan alles, behalve brandwonden".
De slogan is inmiddels door Tefal aangepast en luidt nu:
"Tefal, je denkt ook aan alles, behalve brandwonden".
Niks geen slijtage.Door de koude en warmte krijg je rekberndv schreef:Ik snap dat de klant hetvanwege de brandwonden aangekaart heeft, maar een fabrieksfout na 6 jaar noem ik eerder slijtage. Door het regelmatig opwarmen, al dan niet daarna weer vullen met koud water en weer opwarmen brengt slijtage met zich mee, helemaal als dit zich pas na 6 jaar openbaart.
en krimp.Zoals je kunt lezen heeft de kit het begeven dus verkeerde kit
gebruikt.Is nu gefelsd dus geen kit meer denk dus dat ze er zelf
ook achter gekomen zijn.
Als het eenfabricagefout was, had dit zich iet pas na 6 jaar geopenbaart, maar al veel eerder.
Ja, als na zo'n 6,5 jaar je waterkoker kapot gaat heb je toch op zijn minst recht op een korting of een cadeaubon.
Wat een ontzettend zielige claim.
Wat een ontzettend zielige claim.
Een advies om een apparaat na ruim 4 jaar niet meer te gebruiken slaat natuurlijk nergens op. Misschien moeten we een tv ook maar na 5 jaar vernietigen, wnt hij zou wel kunnen ontploffen. TEFAL ik dacht dat alles MEEVAL(T), mar dat is dus niet het geval.
-
Helemaal juist. U heeft immers van Tefal bij aanschaf ook geen waarschuwing gekregen in de trant van:
"Gooi de waterkoker na maximaal 5 jaar weg omdat u anders het risico loopt op brandwonden."
"Gooi de waterkoker na maximaal 5 jaar weg omdat u anders het risico loopt op brandwonden."
Ik heb zojuist dit type waterkoker gekocht, via Marktplaats. Heb meteen gekeken of de kijkvensters gekit dan wel in de flensranden geplaatst zijn. Bij mij zitten ze in de flensranden. Ik hoop, dat ik nog een tijdje van deze waterkoker genieten kan, ik zet er nl. op deze manier mijn koffie mee.
Groet en de beste wensen voor 2014!
Groet en de beste wensen voor 2014!