LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] velo 2800 tc turbo

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Gast

velo 2800 tc turbo

Ongelezen bericht door Gast »

Graag reacties over de velo turbo 2800 tc bovenlader

V -Verdriet omdat hij maar eens kapot is
E -Ellendig omdat je maar weer eens niet kan wassen
L -Lege portemonnee door alle reparaties die er aan zijn geweest
O -Onmacht, omdat ze bij VELO je telefonisch finaal aan het lijntje
houden.

Gast

Re: velo 2800 tc turbo

Velo is al een oud wasmachine merk, dit is dan zeker een oudewetse bovenlader wascombintatie met ouderwetse centrifuge ingebouwd,

Als een wasmachine oud is, wil er gemakkelijk wat kapot gaan, deze Velomachine die u heeft, is zeer waarschijnlijk al museumwaardig!,

Misschien is de beste optie eens doorsparen voor een nieuwe(re) machine.

inxsnl

Ongelezen bericht door inxsnl »

Velo wordt nog steeds nieuw verkocht.
De huidige bovenlader ( de aeg turnamat)

is een prima ding

Gast

AEG Turnamat waren altijd prima machine's weinig problemen mee,

De wascombinatie's werden vroeger bij bosjes verkocht, en konden snel 18 jaar oud worden!,

Reken er maar niet op, dat de huidige machines dit halen.

Gast

Geachte Heer,
Mijn Velo was geen oudje.
Mijn Velo wasmachine had ik nieuw gekocht in 2000 en heeft net 4 jaar oud mogen worden. De VELO heb ik bij een kleine witgoed zaak gekocht die al heel veel jaren bestond en bestaat . Van vader op zoon op kleinzoon.. Maar de eigenaar is in die tussen tijd dat ik mijn VELO wasmachine daar kocht, gestopt met zelf wasmachines te repareren vanwegen zijn leefdtijd. Weet U waar ik nu weer mee was?
Met mijn ; ja schrik niet , minimaal 28 jaar OUDE ZANKER bovenlader wasmachine .Dat is pas een oudje en wassen...... Mijn ZANKER heeft me 1 nieuwe slang gekost in al die jaren en zelfs bij de mensen waar hij 4 jaar geweest is ,is er niets aan kapot gegaan.
Ik heb hem in 1977 overgenomen van een overleden buurvrouw, die er zelf al een aantal jaren mee wastte. In die 4 jaar dat ik mijn VELO had, heeft de ZANKER bij iemand anders zijn diensten gedaan( een neef ). Per toeval kon ik mijn ZANKERTJE weer terug krijgen . Maar nu zal U denken, waarom kocht zij toen een andere wasmachine als der ZANKERTJE het nog goed deed? Nou, de stop in de meterkast wilde nogal eens springen en dat kwam door de wasmachine. We hebben er een monteur bij laten komen en die adviseerde mij maar eens rond te gaan kijken voor een andere machine, want de machine had volgens zijn zeggen zijn werk wel gedaan. Achteraf bleek er vocht bij de bedradingen te zitten. Even sprayen en......hij deed het weer. Maar in die tussen tijd had ik wel een andere wasmachine gekocht.
Als ik dit allemaal van te voren had geweten, had ik nooit op aanraden van de monteur een VELO gekocht. Eën en al ellende .
Alles wat er aan kapot kon gaan, is kapot gegaan. Echt alles..
En denk nu niet dat ik een rauwdauwer ben, ik ben absoluut geen rauwdauwer. En het mooiste was, die monteur die mij een VELO wasmachine aanraadde, wilde de VELO niet repareren, want daar was geen beginnen aan. Na diverse telefoontjes gepleegd te hebben naar monteurs om mijn wasmachine te komen reareren, was er 1 monteur bereid om hem te repareren . En..... hij werd kind aan huis
De ene reparatie na de andere reparatie volgde .
VELO:
V-verdriet, vreselijk,
E- Ellende, ellendig
L-lege portemonnee, Lastig
O-ongeloof,

Gast

Daar wordt je inderdaad niet vrolijk van, je zou verwachten dat zo'n eenvoudige machine bijwijze van spreken het eeuwige leven heeft!,

Dan is het beste een machine aan te schaffen van een bekend merk,

Velo: kost niks, is ook niks!. :(

Gast

Zo`n goedkope machine was mijn VELO wasmachine niet. Toen ik hem kocht kwam hij omgerekend in euro`s op bijna 625 euro.
De reparatiekosten met materialen en voorrijkosten waren zo rond de 1500 euro.
Eens even nadenken waar het allemaal mee begonnen is:
1)Een nieuwe slang, want het gat aan de achterkant van de machine waar de slang door heen komt, die rand van dat gat was zo scherp, dat hij de slang door heeft gesneden.
2) nieuwe roestvrije veren voor de wastrommelkleppen.
3)een waspoederbakje, want dat was gescheurd. rara hoe kan dat???
4)een nieuwe pomp voor het centrifugeren. Het omhulsel was helemaal gescheurd, dus de pomp lekte als een zeef.
5)een nieuwe centrifugetrommel. Want door een las fout in de centrifugetrommel is de trommel tijdens het centrifugeren helemaal uit elkaar gereten. Kostte me bijna mijn hand. 26 hechtingen , en nu een lelijk litteken .
6)een nieuwe klok, ja je wilt het niet geloven misschien, maar het is echt zo.
7)een nieuwe pomp voor het wasgedeelte. Ook dit omhulsel was helemaal gescheurd. Ook zo lek als een zeef. Dus ik dacht , als het ene omhulsel van de centrifugepomp lek is zal het andere omhulsel het binnenkort ook wel gaan begeven. . En inderdaad, er zat een aantal weken tussen, zodat ik even kon sparen voor een nieuwe pomp voor het wasgebeuren. Het omhulsel was gescheurd, dus ben je verplicht een nieuwe pomp te kopen , want het omhulsel was niet los te koop. KASSA.
8) mijn wasmachine leek wat te wankelen. Inderdaad, het klopte. Van de 4 wielen zat er 1 wiel niet goed. Op elk pin van zo`n wiel zat een revet, maar op dat ene bewuste wiel niet. Want het gat, waar de pin van dat wiel in moest vallen was zo groot, dat een revet daar niet aan hielp. Denk nu niet dat ik met mijn wasmachine uit ging wandelen, zodat daardoor het gat van dat wiel was uitgelubberd.
Zo was mijn centrifuge deksel spontaan gescheurd. Denk nu niet dat ik van alles op mijn centrifugedeksel zette, ik zette dus niets op mijn centrifuge deksel. Ook was sponntaan de beveiliging van de centrifugedeksel aan de binnenkant afgebroken. Denk nu niet: o die had de centrifugedeksel binnen een minuut open getrokken, zodat de beveiliging daardoor was afgebroken. Nee niks daarvan. Een levensgevaarlijke situatie, dat de beveiliging was afgebroken, want het centrifugedeksel kon je zo open trekken onder het centrifugeren, zonder dat de centrifuge dan stopte. Ook de bovenkant van de machine kon je er bijna zo van afhalen. De bovenkant zat nog aan 1 schroefje vast. Het plastic rondom de schroefjes was helemaal in een rondje rondom de schroefjes kapot gescheurd.
Oh ja, toen de monteur er een nieuwe centrifugetrommel in wilde plaatsen , zag hij tot zijn stomme verbazing, dat er onder de centrifuge een heel groot gat zat. Dus de centrifuge stond op een soort verhoging(onder die verhoging zat de motor van de centrifuge) in de centrifuge ombouw. In die verhoging zat een gat, dat wil je niet weten, Daar kon bijna mijn hand doorheen. Maar de centrifuge was voor mij de druppel die de emmer deed over lopen. En dan de stank die eruit de machine kwam tijdens het centrifugeren. Gewoon een rottingslucht. Walgelijk gewoon. De wastrommel kon je uit de machine ligten. De kuip waar de wastrommel inzat deed ik elke 2 maanden helemaal schoon maken met sop. Zo ontdeed ik de kuip en de wastrommel van waspoeder resten. Maar daar kwam de stank niet vandaan. Mijn man kwam een keer naar boven gerend, terwijl de centrifuge aan het centrifugeren was. Hij wist niet wat hij hoorde , zo`n kabaal.
Hij zei: Dat is toch niet normaal dat kabaal? Het lijkt wel een vliegtyuig dat aan het landen is. Gelukkig wonen wij vrijstaand, want als ik buren had gehad, die hadden allang bij mij aan de deur gestaan voor het kabaal van de centrifuge. Waarop ik antwoordde: Dat is voor de VELO heel normaal. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar ik denk dat ik nu wel genoeg verteld heb over mijn miskoop de VELO turbo 2800 TC
Nu ik dit allemaal typ. kan ik nog kwaad worden. De vele telefoontjes naar VELO, gewoon afgescheept worden. Zelfs de man van de witgoedwinkel heeft voor mij gebeld, daar stond ik menige keren bij en ook die werd afgescheept. De vele emailtjes, geen reacties. En dan wordt er gezegd dat je beleefd moet blijven . Inderdaad. Maar het liefst had ik eens niet beleefd willen blijven. Toch zeker, omdat ik finaal in de maling werd genomen door de firma VELO. Een VELO wasmachine komt er bij mij nooit meer in. .
Dus alles bij elkaar had ik een prachtige Miele kunnen kopen en hield ik nog geld over ook.[/b]

Gast

Lieve vrouw,

Koop een nieuwe machine,

Dit is een zeperd van de eerste orde,

Wat mij bevreemd is, dat in 2000 nog machine's te koop waren die waren voorzien van een ingebouwde 'losse' centrifuge,

Teruggerekend, zou ik nu gaan denken om te gaan sparen voor een nieuwe machine,

De huidige generatie wasmachine's ( al dan niet bovenlader ) hebben een centrifuge toerenbal van min. 1200 toeren, dit kunt vergelijken met de centrifuge die in uw huidige machine zit, de was komt iets vochtig uit de machine, alleen u hoeft niet meer de was in de 'losse'
centrifuge te slepen,

Houd vooral acties, e.d. in de gaten, soms gaan er 'overjarige' modellen voor een schikkelijk prijsje de deur uit,

U kunt er van uit gaan, als er een bekend gangbaar merk op staat, dat de machine van goede kwaliteit is,

Veel succes toe gewenst.

inxsnl

Ongelezen bericht door inxsnl »

Dit grenst aan het ongeloofelijke

Wij hanteerden als norm nooit meer dan de helft van de nieuwwaarde versleutelen .
Ook krijg ik de indruk indien dit verhaal op waarheid berust,dat u door de reperateur getild bent, en zelf te ver bent doorgegaan met repareren.
Voor 1500 euro aan een wasmachine versleutelen gaat er bij mij niet in.
Ook heeft de velo maar 1 pomp een dubbele hanning.
Geen aparte voor centrifuge ,is de zelfde pomp als de waspomp.

Tim

Gast

hij heeft een motor met aan weerszijde een pomp
een voor de wasm. en een voor de centr.

Gesloten