LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vraag garantie/reparatiekosten techwood wasmachine

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
reaperxt

Vraag garantie/reparatiekosten techwood wasmachine

Ongelezen bericht door reaperxt »

Goedeavond,

Ik heb 2,5 jaar geleden een techwood machine gekocht bij Neckermann voor 200 euro. Hier zat 3jr garantie op. Eind juni begon er een plasje water te verschijnen onder de machine na het wassen. Omdat onze baby net is geboren had ik geen tijd om zelf te kijken of ik het probleem kon verhelpen en heb dus naar Neckermann gebeld omdat ik dus nog in de garantie periode zat. Neckermann verwees mij door naar de fabrikant waar ik ook metteen een afspraak kon maken voor reparatie. Toen de monteur langskwam was hij even bezig en zei toen dat de onderkant van de machine zelf droog was en na enig onder kwam hij erachter dat de slang niet waterdicht meer op de machine was bevestigd, dit omdat er langzaam wat vuil/slib was opgebouwd in het filtertje/aansluiting waardoor deze was begonnen te lekken. Dit veroorzaakte een plas water die van achter de machina naar voren stroomd en dus aan de voorkant zichtbaar werd. Toen de monteur wegging zei hij dat dit waarschijnlijk onder garantie viel. Nu kreeg ik na 3 weken een rekening van Neckermann dat "het vastzetten van een slang" niet onder garantie valt en zij mij 126,49 euro moeten rekenen voor de reparatie. Dit zou als correctie vermeld staan op een volgend rekeningoverzicht.

Ik heb op dit mededelen nog geen actie kunnen ondernemen en vandaag kwam een rekeningoverzicht van neckermann waarop zij aangeven dat er meteen 5 euro aanmaningkosten in rekening worden gebracht omdat ik heb aangegeven "de kosten contant te betalen binnen 14 dagen".

Mijn vragen zijn: hoe komen ze erbij dat ik dit contant zou betalen en zijn de aanmaningskosten dan niet onterecht? Kan ik nog wat doen tegen de reparatiekosten? Er is mij nooit verteld wat eventuele kosten zouden zijn, er is geen trouwens ook geen specificatie van de kosten? De kosten lijken mij erg hoog, ze zijn al meer dan de helft van de aanschafprijs van de hele wasmachine.

Kortom: Heb ik nog opties?

plumber

Re: Vraag garantie/reparatiekosten techwood wasmachine

Ongelezen bericht door plumber »

Als het om de waterslang gaat dan heeft U geen optie.
Ik vermoed dat het om de afvoer gaat.Als er een plaat vanaf is gehaald
om binnen in de mach.te komen dan is het volgens mij gewoon garantie.
Echter vanaf de buitenkant dan is het euvel makkelijk te zien dus dan
zal het wel betalen worden.Kan de Techwood mach.niet. Aanmaning vind ik belachelijk.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als het gewoon de slang is tussen kraan en wasmachine, dan zal dat denk ik zelf betaald moeten worden. Zelf vastzetten met een waterpomptang. Voor andere slangen in de machine valt het volledig onder de garantie.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Er is mij nooit verteld wat eventuele kosten zouden zijn, er is geen trouwens ook geen specificatie van de kosten? De kosten lijken mij erg hoog, ze zijn al meer dan de helft van de aanschafprijs van de hele wasmachine.
Je hebt blijkbaar ook niet gevraagd naar die kosten. Als dat voor jou van belang was, dan had je er zelf naar kunnen/moeten vragen.

De kosten bestaan waarschijnlijk voor meer dan de helft uit voorrijkosten. Daar zitten dan trouwens ook de kosten van bv. de helpdesk in, die ook best hoog zijn, maar die je als consument nooit 'ziet'. Moet nl. wel steeds beschikbaar zijn, ook als er even niemand belt. De kosten zullen op zich waarschijnlijk niet extreem hoog zijn, maar in verhouding tot de prijs van de machine wel. Maar ook dat is een afweging die je van tevoren had kunnen maken; de kostenzullen nl. voor een machine van €200 niet veel afwijken van de kosten die je bij een machine van €1200 had gehad.

Dus in het vervolg beter eerst even zelf kijken of het euvel wel echt in de machine zit, en vervolgens ook van tevorenneven de kosten navragen.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

kwam hij erachter dat de slang niet waterdicht meer op de machine was bevestigd, dit omdat er langzaam wat vuil/slib was opgebouwd in het filtertje/aansluiting waardoor deze was begonnen te lekken.
Ik gok ook dat het de waterslang is (de afvoerslang zit niet op een losse aansluiting en heeft ook geen "filtertje", de inlaatslang wel).
Zou inderdaad een kwestie geweest zijn van zelf even aandraaien met de waterpomptang.
En zoals Kweenie zegt, dit euvel is op de zelfde manier te verhelpen als bij een machine van 1200,- dus heeft niet zoveel te maken met de aankoopprijs.
Omdat onze baby net is geboren had ik geen tijd om zelf te kijken of ik het probleem kon verhelpen
Misschien volgende keer eerst een handige vriend/(buur)man laten kijken.

Gesloten