Ik wil waarschuwen voor de firma Aanwas v.o.f. uit Soest (www.wasmachineservice.nl). Deze firma verkoopt witgoed (wasmachines, huishoudelijke apparaten, wasdrogers, keukenapperatuur zoals ovens/inductiekookplaten en afwasmachines/vaatwassers) van met name Siemens. Ze verkopen ook onderdelen en hebben een eigen monteur die op verzoek reparaties kan uitvoeren. Ze hebben een showroom dus ik dacht dat het wel betrouwbaar zou zijn.
Maar ze werken niet helemaal eerlijk.
Ik had een kapotte elektrische oven (buiten garantieperiode, elders gekocht) en vroeg Aanwas langs te komen om hem te repareren. Na wat onderzoek claimde de monteur dat de oven helemaal in orde was, maar dat er iets aan de elektra zou mankeren of dat de elektra-aansluiting niet geschikt zou zijn voor de oven. Dat laatste was larie, want de oven had het al 6 jaar op dezelfde aansluiting gedaan. Ik moest direct voorrij- en onderzoekskosten betalen en ik belde vervolgens dus maar een elektricien. Maar de elektricien constateerde geen problemen met de elektra (en berekende voorrij- en onderzoekskosten). Ik dus weer bellen met Aanwas maar die monteur bleef bij zijn standpunt en wilde verder geen discussie aan gaan, laat staan een oplossing aandragen. Ten slotte heb ik een ander witgoedreparatiebedrijf ingeschakeld. Deze had het probleem aan mijn oven zo gevonden en in 10 minuten verving hij het defecte onderdeel.
De monteur van Aanwas heeft zich dus vergist. Beetje knullige vergissing, want voor de andere monteur was het een abc’tje. Op zich al voldoende om Aanwas te ontraden. Maar goed, aan de andere kant, vergissen is menselijk.
Maar het probleem is dat Aanwas zijn fout niet wil erkennen noch herstellen. Ik heb Aanwas betaald voor iets wat ze niet goed hebben gedaan, namelijk een diagnose stellen. En ik heb de elektricien moeten betalen dankzij deze verkeerde diagnose. Een schadepost van ruim 110 euro. Maar ze weigeren elke terugbetaling te doen ("we zijn toch langs geweest?") en weigeren me verder te woord te staan.
Mijn advocaat zegt dat een rechter maar zelden voorrij- en onderzoekskosten terugvordert en dus (afgezien van de kosten) heeft procederen weinig zin. Dat verbaast me, want iedere oplichter kan dus beweren monteur te zijn en na een 'onderzoek' geld vangen.
Ik heb een vermoeden dat Aanwas dit trucje vaker toepast, en wel vaker boze klanten heeft, hierbij handig gebruik makend van dit juridische gegeven. Dit vermoeden kreeg ik onder meer toen ik in mijn gesprekken merkte dat deze witgoedboer best wel juridisch ingevoerd bleek. Vandaar deze waarschuwing.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Waarschuwing voor Aanwas vof uit Soest (wasmachineservice)
-
-
Re: Waarschuwing voor Aanwas vof uit Soest (wasmachineservice)
Deze man (en dit bedrijf) is inderdaad een regelrechte oplichter. Hij doet of hij voor een groot bedrijf werkt en alles met de baas moet overleggen en niets kan, maar hij is gewoon in zijn uppie. Afspraken moet je maken met zijn afspraken bureau, maar vervolgens krijg je iedere keer hem aan de lijn als je belt of hij belt je zelf. Een grote leugen.
Verder wordt je opgelicht waar je bij staat: hij geeft een inschatting van een reparatie en als dat dan niet werkt omdat hij een fout of verkeerde inschatting heeft gemaakt, dan moet je toch zijn uren betalen. Ook passen onderdelen niet die hij meeneemt en vervolgens zijn de goede onderdelen dan een struk duurder. Wat een onzin! Volgens mij probeert hij eerst met oude 2e hands onderdelen de repareren die hij voor de volle mep verkoopt.
Dit is een prutser en een oplichter. Ik zou hem ver uit de buurt houden en als u al zaken met hem doet, zet hem d'er dan snel uit. Dat heb ik bij zijn 3e poging om ons een oor aan te naaien ook gedaan, opgeruimd staat netjes!
Verder wordt je opgelicht waar je bij staat: hij geeft een inschatting van een reparatie en als dat dan niet werkt omdat hij een fout of verkeerde inschatting heeft gemaakt, dan moet je toch zijn uren betalen. Ook passen onderdelen niet die hij meeneemt en vervolgens zijn de goede onderdelen dan een struk duurder. Wat een onzin! Volgens mij probeert hij eerst met oude 2e hands onderdelen de repareren die hij voor de volle mep verkoopt.
Dit is een prutser en een oplichter. Ik zou hem ver uit de buurt houden en als u al zaken met hem doet, zet hem d'er dan snel uit. Dat heb ik bij zijn 3e poging om ons een oor aan te naaien ook gedaan, opgeruimd staat netjes!
Opgelicht!!!!!
Mijn vrouw schakelt Aanwas uit Baarn in : www.witgoed-monteurs.nl
of [email protected]
Vaatwasmachine was kapot. Drie zogenaamde onderdelen vervangen. Deze moest meegenomen worden omdat zijn baas hem anders kon betichten van een 'eigen' handeltje. Reparatie € 450,--. Na 1 dag weer gebeld, probleem niet opgelost. Zou nu aan pomp liggen kosten € 300,--. Maar ja nieuwe siemens zou zeker € 1.800 euro kosten.
Navraag gedaan bij KVK. Blijkt een eenmanszaak te zijn. De meegenomen onderdelen dat was ivm zogenaamde magazijn voorraad??? Kortom deze man klets uit zijn nek, weer ander verhaal. Tevens vaag verhaal over dat er maar 2 van de drie onderdelen op de nota staan en 1 is opgevoerd als arbeidsloon anders heb je geen garantie??? Deze man wist dit op een zeer intimiderende manier te 'verkopen'. Makkelijk je als vrouw alleen bent!
Door BCC een nieuwe vaatwasser laten installeren. Kosten € 649 excl inbouw.
Door installatieburo het zogenaamd vervangen onderdeel van € 199 laten controleren. Deze bleek niet vervangen te zijn.
Kortom: doe geen zaken met deze oplichter!!!!!
Mijn vrouw schakelt Aanwas uit Baarn in : www.witgoed-monteurs.nl
of [email protected]
Vaatwasmachine was kapot. Drie zogenaamde onderdelen vervangen. Deze moest meegenomen worden omdat zijn baas hem anders kon betichten van een 'eigen' handeltje. Reparatie € 450,--. Na 1 dag weer gebeld, probleem niet opgelost. Zou nu aan pomp liggen kosten € 300,--. Maar ja nieuwe siemens zou zeker € 1.800 euro kosten.
Navraag gedaan bij KVK. Blijkt een eenmanszaak te zijn. De meegenomen onderdelen dat was ivm zogenaamde magazijn voorraad??? Kortom deze man klets uit zijn nek, weer ander verhaal. Tevens vaag verhaal over dat er maar 2 van de drie onderdelen op de nota staan en 1 is opgevoerd als arbeidsloon anders heb je geen garantie??? Deze man wist dit op een zeer intimiderende manier te 'verkopen'. Makkelijk je als vrouw alleen bent!
Door BCC een nieuwe vaatwasser laten installeren. Kosten € 649 excl inbouw.
Door installatieburo het zogenaamd vervangen onderdeel van € 199 laten controleren. Deze bleek niet vervangen te zijn.
Kortom: doe geen zaken met deze oplichter!!!!!
Waarschuwing voor firma Aanwas uit Baarn (http://www.witgoed-monteurs.nl)
Mijn wasmachine ging begin oktober 2013 kapot. Deur ging niet meer open.
Monteur van Aanwas gebeld, die kwam 's middags. Motor bleek kapot. Nieuwe motor, plus kosten reparatie, Btw en voorrijkosten Euro 400,-. 'S middags gewassen, deur ging weer niet open. Na de 2e keer dat de monteur langskwam, klinkt een harde klap, zo hard dat frontjes van waspoeder en van de knoppen eruit springen. Bij derde keer dat monteur langskomt , stelt de monteur dat het wel de pomp zal zijn. Daar ik geen vertrouwen meer had in de monteur en al genoeg geld had betaald, wilde ik geen geld meer in de machine steken. Bij de vierde keer nam de monteur iemand mee voor een second opion, er werd iets aan de deur gerepareerd. Diezelfde middag deed ik een was, en ging de deur weer niet open. Inmiddels heb ik twee aangetekende brieven gestuurd naar deze firma, waarop ik niets heb gehoord. Wel inmiddels de Consuwijzer gebeld, die deze klacht doorstuurt aan de Autoriteit Consument en Markt. Joke Noorlander
Mijn wasmachine ging begin oktober 2013 kapot. Deur ging niet meer open.
Monteur van Aanwas gebeld, die kwam 's middags. Motor bleek kapot. Nieuwe motor, plus kosten reparatie, Btw en voorrijkosten Euro 400,-. 'S middags gewassen, deur ging weer niet open. Na de 2e keer dat de monteur langskwam, klinkt een harde klap, zo hard dat frontjes van waspoeder en van de knoppen eruit springen. Bij derde keer dat monteur langskomt , stelt de monteur dat het wel de pomp zal zijn. Daar ik geen vertrouwen meer had in de monteur en al genoeg geld had betaald, wilde ik geen geld meer in de machine steken. Bij de vierde keer nam de monteur iemand mee voor een second opion, er werd iets aan de deur gerepareerd. Diezelfde middag deed ik een was, en ging de deur weer niet open. Inmiddels heb ik twee aangetekende brieven gestuurd naar deze firma, waarop ik niets heb gehoord. Wel inmiddels de Consuwijzer gebeld, die deze klacht doorstuurt aan de Autoriteit Consument en Markt. Joke Noorlander
Volgens mij een simpele reparatie die hooguit 30€ mag kosten.
pomp zit vast waardoor er geen water weg gepompt wordt. Daardoor gaat de
deur niet meer open.Water weg laten lopen via afvoerslang.Filter schoonmaken
en kijken of er geen troep inzit waardoor pomp vast zit.En de firma aanklagen wegens
de boel belazeren.
pomp zit vast waardoor er geen water weg gepompt wordt. Daardoor gaat de
deur niet meer open.Water weg laten lopen via afvoerslang.Filter schoonmaken
en kijken of er geen troep inzit waardoor pomp vast zit.En de firma aanklagen wegens
de boel belazeren.