LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wasmachine 2 keer kapot in 2 maanden (nieuwe machine)

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Snowylove

Wasmachine 2 keer kapot in 2 maanden (nieuwe machine)

Ongelezen bericht door Snowylove »

2 maanden geleden een wasmachine gekocht bij bcc. Nu is hij al voor de tweede keer stuk.. Wat mag ik verwachten ? Ze sturen wel weer een monteur maar mag ik als consument ook mijn geld terug verwachten of anders een nieuwe. Als je wasmachine binnen 2 manden al 2 keer stuk is dat is toch niet normaal .

encore

Re: Wasmachine 2 keer kapot in 2 maanden (nieuwe machine)

Ongelezen bericht door encore »

normaal is het niet, maar je hoort ze welde tijd te geven het probleem op te lossen. Pas als het drie keer of nog vaker kapot is gegaan kun je ze aanschrijven om het vertrouwen in het merk op te zeggen ...

czarczar

Ongelezen bericht door czarczar »

Snowylove schreef:2 maanden geleden een wasmachine gekocht bij bcc. Nu is hij al voor de tweede keer stuk.. Wat mag ik verwachten ? Ze sturen wel weer een monteur maar mag ik als consument ook mijn geld terug verwachten of anders een nieuwe. Als je wasmachine binnen 2 manden al 2 keer stuk is dat is toch niet normaal .
Uw overeenkomst dient te voldoen aan het conformiteitsbeginsel. Ik heb alweer (!) een discussie elders op dit forum hierover met Alfatrion. Oftewel: u mag van het product verwachten wat u er bij aanschaf van mocht verwachten. En wat kunt u daarmee?
Gewoon wat Encore zegt. Als u de leverancier 3 keer de mogelijkheid heeft gegeven het probleem op te lossen en dat is dan nog niet opgelost, dan valt niet meer te verwachten dat dat de vierde keer wel het geval zal zijn en kunt u de overeenkomst ontbinden. Ontbinding houdt in dat u de wasmachine terug geeft en de leverancier uw aankoopbedrag restitueert, dus geld terug.

czarczar

Naschrift: dat heeft helemaal niets te maken met het merk van de wasmachine of het vertrouwen daarin.
U heeft niets met de fabrikant te maken, alleen met de leverancier.
U heeft immers een koopovereenkomst met de leverancier, niet met de fabrikant.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Welk merk en type kocht je?

Ik ben als webshop gestopt met Indesit omdat meer dan 2x een garantie claim heel normaal was binnen de 2 jaren fabrieksgarantie en je daarna alles zelf moest betalen.

bij andere merken is het zeldzaam maar het kan, onderdelen koop je in en daar heb je nauwelijks invloed op.
Een wasmachine is een verzameling onderdelen die vaak dezelfde zijn en elders gemaakt die tot een totale machine opgebouwd word.....

Jammer maar zonder merk en type kan ik niets adviseren....
maar als het een matig merk als Indesit of gelijkwaardig is, alsnog naar 5 jaren garantie gaan in bij sommige dubieuze merken heel verstandig...

czarczar

stofzuigertje schreef:Ik ben als webshop gestopt met Indesit omdat meer dan 2x een garantie claim heel normaal...
Grappig, ik had bijna geschreven 'toch niet weer een Indesit?'
Voor het recht op garantie maakt het niks uit.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Snowylove schreef:2 maanden geleden een wasmachine gekocht bij bcc. Nu is hij al voor de tweede keer stuk.. Wat mag ik verwachten ? Ze sturen wel weer een monteur maar mag ik als consument ook mijn geld terug verwachten of anders een nieuwe. Als je wasmachine binnen 2 manden al 2 keer stuk is dat is toch niet normaal .
Je kunt de overeenkomst ontbinden wanneer kosteloos herstel of vervanging niet binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast heeft plaats gevonden of wanneer kosteloos herstel of vervanging niet mogelijk zijn. Hoe lang duurde het de vorige keer, vanaf het moment van melden, voordat het product hersteld was?

Je kunt altijd vervanging eisen. Dit mag de verkoper alleen weigeren wanneer dit onmogelijk is of herstel echt veel goedkoper is.

F.van Holten

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Ik kocht een nieuwe "stukkende" vaatwasser, ik was verplicht om 3 keer een monteur de kans te geven tot reparatie, toen dat niet lukte, kreeg ik een nieuwe.

Gesloten