LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wasmachine kopen voor dummies

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
marije23

Wasmachine kopen voor dummies

Ongelezen bericht door marije23 »

Ik heb al flink in het forum zitten zoeken naar tips voor het kopen van een nieuwe wasmachine maar ik kom er nog niet uit. Ik wil volgende week mijn eerste wasmachine gaan kopen en ik kan wel wat hulp gebruiken.

Even een korte situatieschets van mijn wensen :D
*Klein budget (max 350/400 euro) dus een miele valt af :cry:
*huishouden van 2 personen
*Redelijk tot goede service (leverancier of via verkooppunt) want wij hebben een huishouden met 4 linker handen op het gebied van wasmachines

Wij zijn momenteel woonachtig in friesland, maar dan kan dat binnen een jaar ook heel ergens anders in NL zijn. De winkel waar we de nieuwe wasmachine kopen zal dan ook gevestigd moeten zijn door het gehele land zodat we niet iemand uit friesland moeten laten komen voor een reparatie in bijv. Rotterdam.

Natuurlijk is er een kans dat we een maandagmorgenproduct kopen dat om de haverklap problemen geeft, maar door een weloverwogen beslissing te maken (en met een beetje geluk) hopen we toch zeker een jaartje of 4 a 5 plezier te hebben van de wasmachine (en ondertussen sparen we voor een miele :) )

Tips over goede merken/modellen en winkels zijn daarom van harte welkom. Tips voor optimaal onderhoud van een wasmachine zijn ook zeer welkom.

Alvast bedankt!

Mvg, Marije

plumber

Re: Wasmachine kopen voor dummies

Ongelezen bericht door plumber »

Wel veel eisen voor weinig geld.
Beste advies is 1x per week naar de wasserette
en doorsparen voor een Miele.
Serverce is nml.overal belabbert alleen Miele
gaat nog.Bosch-Siemens kan ook nog maar weet
niet of je die in die prijsklaase heb.

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

Voor Bosch kan je tussen 600 en 800 goed terecht komen

marije23

Ja ik weet het een beetje veel eisen :oops: Ik weet ook dat ik nooit voor dat geld aan alle eisen kan voldoen. Ik hoop dan ook met goed onderhoud de mogelijke reparaties in de toekomst uit te stellen voor zover dat mogelijk is.

Toch is er binnen die goedkope prijsklasse nog zoveel keuze, dus als iemand mij de goede richting op kan duwen dan ben ik al erg geholpen :lol:

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

Ikzelf heb vorige maand gekozen voor de Indesit L125WIT(Bovemlader). Gekocht bij elektrokoopjes.nl voot pnder de 400

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

marije23.
Ik heb de indruk dat de huidige blomberg machine`s ook aan de prijs kwaliteit voldoen.
Wellicht een optie.
Groet T

marije23

Wauw enorm bedankt al voor jullie snelle reacties. Ik ga me er na het weekend op storten, maar blijf vooral goede suggesties posten want ik heb er echt wat aan! :D

plumber

Blijf het zonde van het geld vinden zo'n goedkope.
Whirlpool raad ik af vanwege zeer slechte service.
Indesit wordt niet voor niks indeshit genoemd en over
een half jaar staat U weer hier voor raad die ik nu vast geef.
Ja wat wilt U verwachten voor die centen.
Ben wat pessimistisch maar doe ik uit ervaring.

ik77

Ongelezen bericht door ik77 »

Ach, het ligt er maar aan...
Wij hebben 8 jaar geleden ook een Indesit gekocht voor ik geloof 600 gulden, en dat ding doet nog nog steeds wat het moet doen, en dat is wassen... ook voor een 2persoonshuishouden trouwens.

Als je gewoon een simpele wasmachine neemt zonder digitale poespas gaat ie heus wel een tijdje mee.

plumber

Dat is het hem nu juist.Je kunt de oudere mach.niet meer
vergelijken met de nieuwe.Ik heb bij wasmach.van Miele
die 20 jaar oud zijn een simpel lagertje vernieuwd (€75)
en hij loopt weer als een trein.Ik zie de nieuwe Miele nog
geen 15 jaar draaien juist door de electronica.

Toolboy

Helemaal juist plumber en ik denk dat het om een miele uit de 700 serie gaat in uw geval. dit zijn nog eens machine`s.De huidige miele`s hebben al simpele magneetpompen er in veel electronica en die gaan echt niet langer mee dan 10 jaar.
Groet T

marije23

wat vinden jullie van de BOSCH WAA 28162 FN voor €350 ?

http://www.modern.nl/winkel/productinfo ... 28162%20FN

Ik heb begrepen dat Bosch machines over het algemeen best goed zijn of heb ik dat mis?

Hebben jullie ook tips voor goed onderhoud? Ik lees namelijk verschillende dingen over vloeibaar wasmiddel, dat dit evt slecht voor de wasmachine kan zijn en over dat je beter een bolletje in de machine kan gebruiken ipv van het wasmiddel in de vullade te doen.
Wat hiervan waar is weet ik niet maar ik heb het gevoel dat de mensen die reageren meer verstand hebben van deze zaken dan ik dus alle tips zijn welkom!:)

mvg, Marije

Toolboy

Dat is een Bosch uit Spanje, de goedkope productielijn.
Verwacht van dat type geen levensduur van meer dan 6 jaar.
Groet T

plumber

Net wat Toolboy zegt alleen is hij wat te optimistisch.
Dit zijn juist die mach.die vlak na garantie kuren krijgen.
Wat wasmiddel aangaat,wil je voorwassen dan ben je
op poeder aangewezen anders maakt het voor de mach.
zelf niet uit.
Zelf koop ik dergelijke produkten ook voor hooguit 5 jaar, maar dan wel in de hogere middenklasse (600-750 euro). Koop liever iedere 5 jaar een nieuwe dan een Miele
.

Voor die prijsklasse vogels doe je er langer mee dan 5 jaar.
Je hebt trouwens al een Miele voor €750 en die geef ik langer
als 10 jaar.Waarom,omdat er niet zoveel electronica op zit.

Toolboy

Als je voor goedkoop wilt gaan en een bosch koopt in die prijsklasse dan heb je valse verwachtingen vanwege de reputatie van bosch.Helaas heeft Bosch een goedkope productielijn in spanje.
Edoch de service/aftersales van bosch behoren zeker tot de top.
Niets mis met deze machines alleen verwacht men vaak omdat het een bosch is dat het langdurig meegaat en dat is in deze prijsklasse echt niet zo.
groet T

plumber

vogels

Geplaatst op 16 Aug 2008 17:17 door vogels

--------------------------------------------------------------------------------

Ieder apparaat kan meteen na (of tijdens) de garantie kuren krijgen. Ook de duurdere. Wat een gezeur zeg.

Je hebt helemaal gelijk vogels. :wink:

marije23

Hallo,

Ik heb inmiddels toch die Boschmachine besteld omdat we niet echt een ander alternatief konden bedenken. Ik hoop dan ook dat ik hiermee een goede aankoop heb gedaan voor een aantal jaar.

Ze hebben het apparaat ook al geleverd, maar nou komen onze 4 linker handen binnen dit huishouden al meteen in de problemen.

We hebben blijkbaar te maken met een trekschakelaar. Weer wat geleerd want ik wist niet wat dat was. Maargoed de installateur mocht dit niet aansluiten maar hij was wel zo vriendelijk uit te leggen hoe dat moest en volgens mij als ik eenmaal gereedschap heb moet dat ook wel lukken :) (vooral stroom eraf was belangrijk zei hij :wink: )

Maar nou komt de grap: Ik zag gister dat het snoer veels te kort is om bij die hoge trekschakelaar te komen! ZUCHT! Is een langer snoer aan de machine zetten een heel moeilijke klus? Ik ben er wel een beetje huiverig voor om zelf te prutsen of te laten prutsen aan een nieuw apparaat ivm garantie enzo.

Sugesties zijn weer zeer welkom!

Bedankt. Groetjes Marije

plumber

Trekschakelaar is alleen nodig in natte ruimtes.
Achterplaat eraf dan ziet U waar het snoer is aangesloten
en daar een langere aandoen.Mag niet met stopkontakt
dus rechtstreeks aansluiten.Kan ook gedaan worden
met twee linkerhanden.Een mens kan meer dan men denkt. :wink:

Antonio123

Ongelezen bericht door Antonio123 »

Waarom niet gekozen voor een goede vakhandelaar die wel je machine komt aansluiten, zodat je niet zelf met je 2 linkerhanden je wasmachine hoeft aan te sluiten? Let je wel op de juiste dikte van het draad, en gebruik je ook adereindhulzen. Zegt dit je niets, niet aan beginnen.
Penny wise, pound foolish zoals de Engelsen zeggen.

eatme

Ongelezen bericht door eatme »

Helemaal met bovenstaande eens.

Als de machine aan een trekschakelaar zit neem ik aan dat het een vochtige ruimte is. Zorg in dat geval ZEKER dat alles 110% in order is, want als er iets niet goed zit en er komt water in de richting van de machine is het leed niet te overzien.

Bij een goede vakhandel kopen die hem echt aansluit is nu te laat, dus laat een electricien komen voor een half uurtje die hem aansluit zoals het hoort.

Gesloten