LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wasmachine sloopt gordijnen, bedrijf belazert consument
Wasmachine sloopt gordijnen, bedrijf belazert consument
Ik heb nog nooit op Radar-forum geschreven, dus sorry als ik misschien een beetje newbie-achtig overkom.
Mijn moeder heeft een half jaar geleden 4 vitrage-gordijnen gekocht, tesamen voor 150 euro. Kort daarop (November '09) kocht mijn moeder bij de Harense Smid (Whirlpool) een wasmachine voor 369 euro. De gordijnen konden uiteraard gewoon gewassen worden, dus deed mijn moeder iets voor de kerst een wasje voor de gordijnen. Toen zij die gordijnen echter terughing merkte zij en ik allerlei halen in de gordijnen. We dachten dat het maar bij 1 gordijn was en waren al erg kwaad, toen na even rondkijken bleek dat ALLEVIER de gordijnen gewoon totaal beschadigd waren.
Mijn moeder heeft toen de gordijnen losgemaakt en meegenomen naar de Harense Smid, daar zeiden ze dat ze een service-nummer moest bellen. Na een paar weken na een telefoontje werd er een monteur gestuurd. Hij vertelde dat het aan de trommel van de wasmachine lag. Er waren twee gaatjes in de trommel niet goed afgewerkt, waardoor de gordijnen daaraan zijn blijven hangen en waardoor die halen zijn ontstaan. Hij zei dat het volledig de fout van de machine was en dat Whirlpool hiervoor aansprakelijk was. Deze monteur gaf het door aan Whirlpool wat er precies aan de hand was.
Weer enkele weken weken later, we zitten inmiddels in 2010, kwam er weer een monteur die de machine helemaal opengemaakt heeft en er een nieuwe trommel in geplaatst heeft. Hij heeft geconstateerd dat het niet onze fout was, maar dat al bij de productie de fout is gemaakt. Hij liet een schadeformulier achter wat wij naar de Whirlpool hebben opgestuurd, samen met een kopie van de aankoopbon van de gordijnen.
Onze verzekering betaalt niets uit, want het is schade veroorzaakt door een apparaat, waardoor volgens de verzekering de producent van het apparaat aansprakelijk is.
Vandaag belde de Whirlpool en werd mijn moeder duidelijkgemaakt dat ze 60 euro(!) wilden terugbetalen van de schade. Mijn moeder vond dit belachelijk en het werd na een kort praatje opgeschroefd naar 75 euro. Mijn moeder zei duidelijk dat ze voor 75 euro echt niet 4 nieuwe gordijnen kan kopen (Want hier is geen sprake van reparatie van de gordijnen, ze zijn gewoon onherstelbaar) Vervolgens werd mijn moeder wijsgemaakt dat de Whirlpool niets meer kon/wilde betalen, omdat ze niet verzekerd zijn (Wat belachelijk is, gezien de grootte van zo'n bedrijf). Alsof het nog niet erg genoeg is probeerde de dame de schade bij ons neer te leggen (Door middel van loze woorden als "Vier gordijnen? Dan moet u toch wel vaak gewassen hebben" of "De waarde loopt terug in de tijd", nu geloof ik dat wel, maar nogmaals, mijn moeder kocht de gordijnen EEN HALF JAAR GELEDEN).
Conclusie: Ze willen 75 euro terugbetalen, waar je dus echt geen 4 gordijnen voor kan kopen. Volgens mijn moeder's woorden wordt ze dus gewoon gigantisch gen***d. Ik ben geen slimmerd in de rechten als het gaat om garanties, reparaties of tegemoetkomingen, dus vraag ik de hulp aan jullie. Wat is ons recht en is er een kans dat wij nog recht hebben op totale vergoeding? Het was toch immers het apparaat van de Whirlpool die de schade veroorzaakt heeft?
Mijn moeder heeft een half jaar geleden 4 vitrage-gordijnen gekocht, tesamen voor 150 euro. Kort daarop (November '09) kocht mijn moeder bij de Harense Smid (Whirlpool) een wasmachine voor 369 euro. De gordijnen konden uiteraard gewoon gewassen worden, dus deed mijn moeder iets voor de kerst een wasje voor de gordijnen. Toen zij die gordijnen echter terughing merkte zij en ik allerlei halen in de gordijnen. We dachten dat het maar bij 1 gordijn was en waren al erg kwaad, toen na even rondkijken bleek dat ALLEVIER de gordijnen gewoon totaal beschadigd waren.
Mijn moeder heeft toen de gordijnen losgemaakt en meegenomen naar de Harense Smid, daar zeiden ze dat ze een service-nummer moest bellen. Na een paar weken na een telefoontje werd er een monteur gestuurd. Hij vertelde dat het aan de trommel van de wasmachine lag. Er waren twee gaatjes in de trommel niet goed afgewerkt, waardoor de gordijnen daaraan zijn blijven hangen en waardoor die halen zijn ontstaan. Hij zei dat het volledig de fout van de machine was en dat Whirlpool hiervoor aansprakelijk was. Deze monteur gaf het door aan Whirlpool wat er precies aan de hand was.
Weer enkele weken weken later, we zitten inmiddels in 2010, kwam er weer een monteur die de machine helemaal opengemaakt heeft en er een nieuwe trommel in geplaatst heeft. Hij heeft geconstateerd dat het niet onze fout was, maar dat al bij de productie de fout is gemaakt. Hij liet een schadeformulier achter wat wij naar de Whirlpool hebben opgestuurd, samen met een kopie van de aankoopbon van de gordijnen.
Onze verzekering betaalt niets uit, want het is schade veroorzaakt door een apparaat, waardoor volgens de verzekering de producent van het apparaat aansprakelijk is.
Vandaag belde de Whirlpool en werd mijn moeder duidelijkgemaakt dat ze 60 euro(!) wilden terugbetalen van de schade. Mijn moeder vond dit belachelijk en het werd na een kort praatje opgeschroefd naar 75 euro. Mijn moeder zei duidelijk dat ze voor 75 euro echt niet 4 nieuwe gordijnen kan kopen (Want hier is geen sprake van reparatie van de gordijnen, ze zijn gewoon onherstelbaar) Vervolgens werd mijn moeder wijsgemaakt dat de Whirlpool niets meer kon/wilde betalen, omdat ze niet verzekerd zijn (Wat belachelijk is, gezien de grootte van zo'n bedrijf). Alsof het nog niet erg genoeg is probeerde de dame de schade bij ons neer te leggen (Door middel van loze woorden als "Vier gordijnen? Dan moet u toch wel vaak gewassen hebben" of "De waarde loopt terug in de tijd", nu geloof ik dat wel, maar nogmaals, mijn moeder kocht de gordijnen EEN HALF JAAR GELEDEN).
Conclusie: Ze willen 75 euro terugbetalen, waar je dus echt geen 4 gordijnen voor kan kopen. Volgens mijn moeder's woorden wordt ze dus gewoon gigantisch gen***d. Ik ben geen slimmerd in de rechten als het gaat om garanties, reparaties of tegemoetkomingen, dus vraag ik de hulp aan jullie. Wat is ons recht en is er een kans dat wij nog recht hebben op totale vergoeding? Het was toch immers het apparaat van de Whirlpool die de schade veroorzaakt heeft?
Re: Wasmachine sloopt gordijnen, bedrijf belazert consument
Beste Samba-Boy,
Ik ben met u eens dat Whirlpool zich er wel erg goedkoop vanaf wilt maken maar 4 gordijnen in 1 was dat kan toch helemaal niet. Ik moet mijn gordijnen per stuk wassen anders is de machine gewoon veel te vol waardoor de kans op schade al groter wordt volgens mij.
Vervangen van zulke jonge gordijnen lijkt mij een eerlijk voorstel, misschien heeft u een rechtsbijstandverzekering. Laat zij maar eens een briefje naar Whirlpool suren
Veel succes
Rickyman
Ik ben met u eens dat Whirlpool zich er wel erg goedkoop vanaf wilt maken maar 4 gordijnen in 1 was dat kan toch helemaal niet. Ik moet mijn gordijnen per stuk wassen anders is de machine gewoon veel te vol waardoor de kans op schade al groter wordt volgens mij.
Vervangen van zulke jonge gordijnen lijkt mij een eerlijk voorstel, misschien heeft u een rechtsbijstandverzekering. Laat zij maar eens een briefje naar Whirlpool suren
Veel succes
Rickyman
Re: Wasmachine sloopt gordijnen, bedrijf belazert consument
Dank voor uw reactie.Rickyman schreef:...maar 4 gordijnen in 1 was dat kan toch helemaal niet. Ik moet mijn gordijnen per stuk wassen anders is de machine gewoon veel te vol waardoor de kans op schade al groter wordt volgens mij.
Het zijn maar kleine lichte gordijnen (Achter is 218 bij 61 cm en voor is 175 bij 61 cm, het paste er met gemak in). In onze vorige wasmachine, waar we de gordijnen al eens eerder in gewassen hebben, heeft hij de gordijnen gewoon goed gewassen. Het kwam gewoon niet doordat de nieuwe wasmachine misschien te overvol was (Er kan 6 kilo in de nieuwe wasmachine, dus die gordijnen waren echt geen probleem), dat er iets verkeerd was afgewerkt konden wij ook niet weten.
Ik heb inmiddels de tip van rechtsbijstandsverzekering aan mijn moeder meegegeven, hartelijk dank. Als er nog iemand een goede tip heeft, vooral melden. Ik hou jullie op de hoogte.
-
- Berichten: 2122
- Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40
Re: Wasmachine sloopt gordijnen, bedrijf belazert consument
Beste
Hoewel ik vind dat je gelijk hebt ,verwacht ik dat een rechtsbijstandsverzekering dit bedrag te laag vind om actie te ondernemen.
Persoonlijk zou ik ook zeggen.
Laat maar ik koop nooit meer een Whirlpool, en stuur me die Euro 75,- zaak gesloten.
De schade is Euro 75,-Vervangen van zulke jonge gordijnen lijkt mij een eerlijk voorstel, misschien heeft u een rechtsbijstandverzekering. Laat zij maar eens een briefje naar Whirlpool suren
Hoewel ik vind dat je gelijk hebt ,verwacht ik dat een rechtsbijstandsverzekering dit bedrag te laag vind om actie te ondernemen.
Persoonlijk zou ik ook zeggen.
Laat maar ik koop nooit meer een Whirlpool, en stuur me die Euro 75,- zaak gesloten.
-
- Berichten: 1672
- Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01
Re: Wasmachine sloopt gordijnen, bedrijf belazert consument
rechtsbijstandverzekering zal het bedrag te laag vinden om er uberhaupt naar te kijken. Dit is weer een geval recht hebben... maar hoe het dan nog te krijgen.
Re: Wasmachine sloopt gordijnen, bedrijf belazert consument
Wellicht een goed idee om eens contact op te nemen met de Harense Smid.
Ze hebben je ook netjes geholpen met het afhandelen van het euvel in de machine, wellicht kunnen ze ook contact opnemen met Whirlpool/Baulknecht voor een nette afhandeling van de aansprakelijkheid....
Mocht het niet lukken mail me dan even via PM....
-Peer
Ze hebben je ook netjes geholpen met het afhandelen van het euvel in de machine, wellicht kunnen ze ook contact opnemen met Whirlpool/Baulknecht voor een nette afhandeling van de aansprakelijkheid....
Mocht het niet lukken mail me dan even via PM....
-Peer
Re: Wasmachine sloopt gordijnen, bedrijf belazert consument
Beste Seagoing Racer & Pindakaaspotje,
Dank voor het meedenken dat als eerste.
De schade is mijn inziens echt 150 euro (aanschafprijs gordijnen en tevens het minimum schadebedrag om rechtsbijstand in te schakelen)
Alleen Whirlpool wil maar 75euro vergoeden.
De aanschafprijs was nu eenmaal 150 euro en dat is nu dus ook het schadebedrag, dus de rechtsbijstand heeft wel zin denk ik.
Met vriendelijke groet
Rickyman
Dank voor het meedenken dat als eerste.
De schade is mijn inziens echt 150 euro (aanschafprijs gordijnen en tevens het minimum schadebedrag om rechtsbijstand in te schakelen)
Alleen Whirlpool wil maar 75euro vergoeden.
De aanschafprijs was nu eenmaal 150 euro en dat is nu dus ook het schadebedrag, dus de rechtsbijstand heeft wel zin denk ik.
Met vriendelijke groet
Rickyman
Re: Wasmachine sloopt gordijnen, bedrijf belazert consument
Volgens mij bedoelt seagoing racer2 dat het geschil 75 euro betreft . Immers willen 75 van de 150 euro vergoeden.
Het sterkst sta ja als het het gebrek binnen zes maanden na aflevering van de wasmachine hebt ontdekt, want dan moet de ander maar aantonen dat het product deugdelijk is. Je hebt recht op kosteloos herstel of vervanging, en je kansen daarop zijn redelijk to goed, afhankelijk van het voorgaande.
Aan een rechtzaak zitten wel kosten verboden, maar het goede nieuws is dat je het zelf mag doen of je door wie dan ook mag laten bijstaan. Als je zelf doet of de ander een laag bedrag voor de vertegenwoordiging vraagt dan krijg je alles terug als je wint.
Het sterkst sta ja als het het gebrek binnen zes maanden na aflevering van de wasmachine hebt ontdekt, want dan moet de ander maar aantonen dat het product deugdelijk is. Je hebt recht op kosteloos herstel of vervanging, en je kansen daarop zijn redelijk to goed, afhankelijk van het voorgaande.
Aan een rechtzaak zitten wel kosten verboden, maar het goede nieuws is dat je het zelf mag doen of je door wie dan ook mag laten bijstaan. Als je zelf doet of de ander een laag bedrag voor de vertegenwoordiging vraagt dan krijg je alles terug als je wint.
-
- Berichten: 2122
- Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40
Re: Wasmachine sloopt gordijnen, bedrijf belazert consument
Beste
Exact Alfatrion. Als TS ingaat op de oplossing van Whirlpool leidt hij een verlies van Euro 75,- .
De rechtsbijstand zal ook zo reageren. Daar gaan ze heus geen energie in steken
Exact Alfatrion. Als TS ingaat op de oplossing van Whirlpool leidt hij een verlies van Euro 75,- .
De rechtsbijstand zal ook zo reageren. Daar gaan ze heus geen energie in steken
Laatst gewijzigd door seagoing racer2 op 07 feb 2010 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Wasmachine sloopt gordijnen, bedrijf belazert consument
@Alfatrion & Seagoing Racer,
Als ik jullie reactie lees kan ik niet anders dan jullie gelijk geven, ik bekeek het vanuit de aankoophoek, maar ze willen inderdaad al 75 euro vergoeden. En dan zal de rechtsbijstand inderdaad afhaken.
Dank jullie wel voor terugkoppeling. ...leermoment
Groet Rickyman
Als ik jullie reactie lees kan ik niet anders dan jullie gelijk geven, ik bekeek het vanuit de aankoophoek, maar ze willen inderdaad al 75 euro vergoeden. En dan zal de rechtsbijstand inderdaad afhaken.
Dank jullie wel voor terugkoppeling. ...leermoment
Groet Rickyman
Re: Wasmachine sloopt gordijnen, bedrijf belazert consument
Hallo, een afsluitende update met goed nieuws
Zojuist kwam ik thuis en toen vertelde mijn moeder dat de Whirlpool heeft gebeld. Ze hebben blijkbaar op het Radar-forum (Hier dus) het topic gezien (Dit dus) en belden om te zeggen dat ze de volle 150 euro overmaken naar mijn moeder. Ze waren niet blij met het verhaal op het forum en wilden uiteraard geen slechte naam. Met dit gebaar laten ze zeer duidelijk hun goede kant zien. Mijn dank voor het afhandelen van het probleem gaat zeker uit naar de Whirlpool, dat ze (Hetzij met een beetje hulp) dienstig ter hulp stonden, en verder bedank ik het forum van Tros Radar en zijn lezers. Hartstikke bedankt!
Met vriendelijke groeten,
Jordy van Eijndhoven
Oftewel, het probleem is opgelost, het topic kan op slot
Zojuist kwam ik thuis en toen vertelde mijn moeder dat de Whirlpool heeft gebeld. Ze hebben blijkbaar op het Radar-forum (Hier dus) het topic gezien (Dit dus) en belden om te zeggen dat ze de volle 150 euro overmaken naar mijn moeder. Ze waren niet blij met het verhaal op het forum en wilden uiteraard geen slechte naam. Met dit gebaar laten ze zeer duidelijk hun goede kant zien. Mijn dank voor het afhandelen van het probleem gaat zeker uit naar de Whirlpool, dat ze (Hetzij met een beetje hulp) dienstig ter hulp stonden, en verder bedank ik het forum van Tros Radar en zijn lezers. Hartstikke bedankt!
Met vriendelijke groeten,
Jordy van Eijndhoven
Oftewel, het probleem is opgelost, het topic kan op slot
Laatst gewijzigd door Samba-boy op 07 mar 2010 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Wasmachine sloopt gordijnen, bedrijf belazert consument
Ja wat dat betreft helpt Tros Radar de consument heel goed.
Zo gauw je hier iets meldt over een verschil van mening met fabrikant of leverancier, zijn ze bang voor hun goede naam
Zo gauw je hier iets meldt over een verschil van mening met fabrikant of leverancier, zijn ze bang voor hun goede naam