LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wegwerpcultuur

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
inxsnl

wegwerpcultuur

Ongelezen bericht door inxsnl »

Dag in dag uit maak ik mee dat consumenten produkten weggooien die nog reparabel zijn.
Dit kan ik niet begrijpen de meeste consumenten nemen niet eens de moeite om te laten beoordelen of het produkt nog reparabel is .
Waarom niet ?????????

Gast

Re: wegwerpcultuur

Ongelezen bericht door Gast »

Daarom niet. Te duur.

ricardo1

Ongelezen bericht door ricardo1 »

In veel gevallen is reparatie gewoon te duur. Dat had ik vorig jaar met mijn wasmachine. Een Miele van 16 jaar oud, èèn onderdeeltje kapot, en de resrt was nog prima. Ik had hem best kunnen laten repareren maar de vraag blijft natuurlijk wat er volged jaar kapot kan gaan, ook al lijkt het apperaat nog repareerbaar te zijn het is en blijft de vraag hoe de rest zich gaat gedragen. Als je daar geen rekening mee houd kan reparatie wel eens een slechte keuze worden. Bovendien, nieuwere modellen verbruiken veel minder elektricitiet en water.

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Reparatie hangt natuurlijk erg af van de leeftijd en de gebruiksduur. Zelf heb ik nog nooit nieuwe apparaten gekocht en alles wat ik in huis heb is door inruil verkregen. Mijn vaatwasser van ongeveer 4 jaar oud had alleen een lekke slang, en draait al 12 jaar probleemloos, mijn TV van 3 jaar oud had alleen een defecte cascade en draait nu al meer dan 15 jaar, mijn wasautomaat 4 jaar had een lekke pomp en de klant vond fl.135= toch wel veel geld dus deze staat ook hier en draait al 20 jaar probleemloos en zo kan ik nog wel doorgaan. De meeste consumenten hebben het idee dat nieuw altijd beter is en het is heel moeilijk om dat er uit te krijgen.

Vr. Gr. Hans.

inxsnl

Ik durf rustig te beweren dat 50% van onze koelkasten worden weggegooid vanwege een defekte thermostaat [29.50 euro] of vanwege een defekt strart relais[24.50 euro].
Dit zijn bedragen die door een ieder te zijn overzien .
Maar tussen de oren zit het niet goed !!!!!!!!!

Gast

Wanneer je het allemaal zelf kan repareren is het inderdaad goed te doen.
Echter wanneer je niet zo handig bent, zal je altijd een reparateur moeten laten komen en betaal je je scheel aan voorrijkosten en uurloon.
Sorry hoor, maar dan ben je vaak goedkoper uit met een nieuw apparaat.

inxsnl

Als voorbeeld stelde ik een koelkast deze is door en ieder te repqareren in 50% van de storingen .

Gast

Behalve wanneer je niet wat hoe of wat je moet repareren.
Niet iedereen heeft verstand van dat soort dingen.

j.bot

Ongelezen bericht door j.bot »

wat is die INXSNL toch ontiegelijk negatief.bij al die forums die er zijn.
wel eens bij stil gestaan dat er ook mensen zijn die het
niet weten of niet kunnen repareren.als je het allemaal zo goed weet
moet je de mensen advies geven.
voor mij zit er bij jou iets niet goed tussen je oren.

inxsnl

Mijn Dag taak is om mensen te adviseren .
en da t doe ik al meer dan 8 jaar .
vele appies heb ik kunnen redden door mijn advies.
Maar er blijken nog veel te veel eigenweize hollanders te zijn die niet eens de moeite te nemen om gratis advies in te winnen .
Wie is er nou ziek tussen de oren?????????

Gast

Jij, want jij maakt mensen voor dingen uit zonder dat je ze kent :shock:

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Het zit inderdaad tussen de oren van consumenten vaak niet goed! Ik zal hier even een zeer extreem voorbeeld van geven. In één van de laatste jaren dat ik de zaak had, kreeg ik ter reparatie een grootbeeld Tv. Hiervan was de lijntrafo defekt en de klant vond het niet meer de moeite waard en kocht een nieuwe. Hierna heb ik besloten om het apparaat toch te repareren en in de occasion verkoop te doen. Het was een televisie met een extra cinema sound box, d.w.z. dat er een digitale versterker onder het apparaat was die het geluid over acht verschillende kanalen verdeelde. Echt klasse weergave! Nadat de lijntrafo was vervangen bleek ook nog de beeldbuis slecht te zijn en aangezien ik nog een nieuw exemplaar had liggen van een eerder afgezegde reparatie, kwam dat goed uit. Verder heb ik nog een originele nieuwe afstands bediening laten komen, zodat het gehele toestel weer in nieuw staat was. Het ding is verkocht en door ons geïnstalleerd met 6 maanden VOLLEDIGE! garantie. Veertien dagen later kwam de klant mij vertellen dat het toestel waardeloos was en hij het bij het groot vuil had gezet en ergens anders een nieuwe had gekocht en dat ik nooit meer op zijn clandiezie kon rekenen. Hier ben ik nog steeds dood ziek van, want dit snijdt echt door je ziel uiteindelijk doe je dit om een klant te behouden en wil je de klant een goed product aanbieden. Is er iets niet in orde, dat kan gebeuren daar is de garantie voor!

Vr. Gr. Hans.

Gesloten