Ik heb vorig jaar in november 2009 een combimagnetron van het merk Samsung bij Wehkamp besteld. In maart 2010 (ongeveer) ging het lampje van de magnetron kapot. Waarop ik uiteraard contact met Wehkamp had opgenomen en later met hun reparatieservice E-Care. Mijn magnetron zou gerepareerd worden. Zo gezegd en zo gedaan.
Nu september 2010, nog binnen de garantie termijn gaat nu de tweede keer het lampje kapot. Een gloednieuw apparaat waarbij binnen 9 maanden 2 keer het lampje kapot gaat! Ik heb Wehkamp hierop aangesproken en enige wat aangeboden word is een nieuwe reparatie. Mijn vertrouwen is flink gedaald in het product en voor mijn gevoel is het dan weer afwachten totdat de volgende lampje weer defect gaat. Wehkamp wil geen alternatieve oplossing bieden omdat het alleen om een lampje gaat en niet omdat het echt een technisch probleem is. Wat zijn mijn rechten en plichten hierin?
Reparatie is een nachtmerrie ook omdat de doos waarin de apparaat kwam inmiddels weg is. Het was een godsgruwelijke grote doos en die was te groot om te bewaren. Wehkamp als zowel E-Care kunnen geen vervangende doos bieden en ik moet maar bij de winkels gaan shoppen. Zo gezegd zo gedaan...... niet dus! Ik ben alle zaken, supermarkten en doe het zelf zaken afgegaan en niemand die met de maten van de magnetron wat aan kon. Uiteindelijk heb ik van stukken karton zelf iets gefabriceerd. Maar bij reparatie kwam deze ook zonder doos terug wat Wehkamp nu zelf zegt raar de vinden. De magnetron was toen ook ietwat beschadigd terug gekomen, maar was optisch gezien voor mij nog geen hinder. Dit een tweede keer door moeten gaan en het feit weer mijn magnetron een week kwijt is zeer hinderlijk. Wehkamp is nog steeds van mening bij de nieuwe ronde van reparatie dat het mijn probleem maar is. Wel is ze nu aan het kijken of ik het lampje zelf kan vervangen. En hier zie ik weer problemen in, want hoe in godsnaam? ik ben geen techneut en hoe zit het dan met de garantie!
Ik ben een chronisch ziek patient, heb geen auto e.d., financiele middelen zijn erg laag. Ik voel me een beetje in de hoek gedrukt, want mijn sociale netwerk is erg klein erdoor geworden en die netwerk werkt ook e.d.. Dus ik ben afhankelijk van hun.
Kan iemand mij een heldere objectieve inzicht geven in mijn situatie, over mijn rechten en plichten?
Alvast bedankt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wehkamp & kapotte samsung combinatiemagnetron
-
-
Re: Wehkamp & kapotte samsung combinatiemagnetron
Op de eerste plaats wil ik namens wehkamp.nl excuses aanbieden voor de deze gang van zaken. Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik uw contactgegevens naar mij te mailen: [email protected]
-
Re: Wehkamp & kapotte samsung combinatiemagnetron
dit ligt niet aan de maker van het product, of het product ansich. dit geeft aan hoe slecht de (gloei)lampen tegenwoordig zijn.... gewoon zelf lampje vervangen: stroom eraf, kapje eraf, lampje erin of aandraaien, klaar.