Wij overwegen de aanschaf van een volautomatisch espresso apparaat. De folders van Jura, Bosch, philips ect beloven de mooiste cappucino's maar na een speurtocht op internet zijn we er toch wel achter dat dat melkschuim er vaak in het echt niet zo uitziet als op de plaatjes!
Wie heeft ervaring met een van de apparaten en kan mij vertellen welk apparaat mooi en stevig melkschum geeft?
Momenteel gebruiken we de aericino van nespresso en deze werkt perfect. Het lijkt me geweldig als het zo uit een automaat komt!..
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Welk volaut. espresso apparaat geeft het beste melkschuim?
Re: Welk volaut. espresso apparaat geeft het beste melkschuim?
Belangrijker is dat je volle melk gebruikt. Ikzelf heb een pak langhoudbare volle melk in de koelkast voor dit doel.
Ik heb een saeco apparaat.
Ik heb een saeco apparaat.
Re: Welk volaut. espresso apparaat geeft het beste melkschuim?
Ik zou zeggen, ga naar een échte winkel! Daar kun je met eigen ogen zien hoe de cappucino is die het epresso-apparaat maakt.
Ik heb zelf ervaring met een Jura met 'profi auto cappuccinatore'. Een hele mond vol, maar het is een hulpstukje dat je op het stoompijpje zet en waarmee het melkschuim maken vanzelf gaat. Slangetje in de melk, draai de stoomkraan open en uit de uitloop stroomt melkschuim. Dat werkt perfect. Bij de wat duurdere modellen (S9 of Z5) kun je ook helemaal automatisch cappucino maken, ik denk dat dat schuim net zo goed zal zijn. Dat lijkt me helemaal ideaal. Maar die apparaten zijn dan ook meteen twee keer zo duur dan bijvoorbeeld een F50.
Overigens is het niet alleen het apparaat dat de kwaliteit van het melkschuim bepaalt, maar ook de melk. Houdbare magere melk doet het het beste.
Ik heb zelf ervaring met een Jura met 'profi auto cappuccinatore'. Een hele mond vol, maar het is een hulpstukje dat je op het stoompijpje zet en waarmee het melkschuim maken vanzelf gaat. Slangetje in de melk, draai de stoomkraan open en uit de uitloop stroomt melkschuim. Dat werkt perfect. Bij de wat duurdere modellen (S9 of Z5) kun je ook helemaal automatisch cappucino maken, ik denk dat dat schuim net zo goed zal zijn. Dat lijkt me helemaal ideaal. Maar die apparaten zijn dan ook meteen twee keer zo duur dan bijvoorbeeld een F50.
Overigens is het niet alleen het apparaat dat de kwaliteit van het melkschuim bepaalt, maar ook de melk. Houdbare magere melk doet het het beste.