LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Whirlpool droger binnen garantie periode geen garantie!
Whirlpool droger binnen garantie periode geen garantie!
Whirlpool Boston C condensdroger
Na nog geen jaar gebruik is de opvangbak kappot gegaan. Ongeveer 4 maanden geleden ging het voorfront van die opvangbak los zitten, gisteren is hij er tijdens het gebruik afgevallen. Ik heb uw servicenummer (whirpool) gebeld en werd daar, na lang wachten, te woord gestaan. De mevrouw die mij te woord stond voelde met me mee maar moest handelen volgens een richtlijn die voorschreef dat "gebruiksvoorwerpen" niet onder de garantie zou vallen.. en zo'n bak valt onder de gebruiksvoorwerpen....
Tja, erg service gericht is het niet en het klopt ook niet, een product dient die eigenschappen te hebben die je er redelijkerwijs van mag verwachten. Redelijkerwijs kan verwacht worden dat een apparaat tegen normaal gebruik moet kunnen. Het apparaat is notabene nog geen jaar oud. Mijn vorige droger had geen enkel probleem met dit soort "gebruiksvoorwerpen".
Als je een apparaat in de markt wil zetten, dan moet je er voor zorgen dat de materialen deugdelijk zijn. Mijn vrouw klaagde al over de opvangbak dat er scherpe delen aan zaten en nu heeft hij het begeven. Dit is niet wat je van een goed geconstrueerde droger mag verwachten. Vanaf het prille begin voelde het ding weinig robuust aan.
Ook na aandringen volhard men in het standpunt: "(..)Het spijt me maar dit soort accessoires valt niet onder de garantievoorwaarden. Overigens is het klepje los te bestellen en hoeft u niet de hele opvangbak aan te schaffen
Met vriendelijke groet, (..)".
Geen aanrader dus... dit apparaat
Na nog geen jaar gebruik is de opvangbak kappot gegaan. Ongeveer 4 maanden geleden ging het voorfront van die opvangbak los zitten, gisteren is hij er tijdens het gebruik afgevallen. Ik heb uw servicenummer (whirpool) gebeld en werd daar, na lang wachten, te woord gestaan. De mevrouw die mij te woord stond voelde met me mee maar moest handelen volgens een richtlijn die voorschreef dat "gebruiksvoorwerpen" niet onder de garantie zou vallen.. en zo'n bak valt onder de gebruiksvoorwerpen....
Tja, erg service gericht is het niet en het klopt ook niet, een product dient die eigenschappen te hebben die je er redelijkerwijs van mag verwachten. Redelijkerwijs kan verwacht worden dat een apparaat tegen normaal gebruik moet kunnen. Het apparaat is notabene nog geen jaar oud. Mijn vorige droger had geen enkel probleem met dit soort "gebruiksvoorwerpen".
Als je een apparaat in de markt wil zetten, dan moet je er voor zorgen dat de materialen deugdelijk zijn. Mijn vrouw klaagde al over de opvangbak dat er scherpe delen aan zaten en nu heeft hij het begeven. Dit is niet wat je van een goed geconstrueerde droger mag verwachten. Vanaf het prille begin voelde het ding weinig robuust aan.
Ook na aandringen volhard men in het standpunt: "(..)Het spijt me maar dit soort accessoires valt niet onder de garantievoorwaarden. Overigens is het klepje los te bestellen en hoeft u niet de hele opvangbak aan te schaffen
Met vriendelijke groet, (..)".
Geen aanrader dus... dit apparaat
Re: Whirlpool droger binnen garantie periode geen garantie!
Ik vermoed dat ze gelijk hebben, bij het koffiezet apparaat is de pot ook uitgesloten tegen breuk schade...
Dit plastic mag niets kosten en voorzichtiger behandelen of echte Bosch of Miele kopen die meestal wel beter en dus duurder plastic gebruiken.
Dit plastic mag niets kosten en voorzichtiger behandelen of echte Bosch of Miele kopen die meestal wel beter en dus duurder plastic gebruiken.
Uhh opvangbak een gebruiksvoorwerp!!!! de hele droger is een gebruiksvoorwerp toch. Edoch u moet bij de verkopende partij zijn, de verkoper dus.
Ronald.
Ronald.
Yep das moeilijk maar wp heeft zich wel proberen in te dekken.
De bak moet er na elke droogbeurt uit gehaald worden om te legen.
Indien u dit niet volgens hun op de juiste wijze heeft gedaan heeft u pech.,volgens wp maar dat moeten ze eerst maar eens aantonen.
Toch zou ik dit in uw geval aanvechten.
T
De bak moet er na elke droogbeurt uit gehaald worden om te legen.
Indien u dit niet volgens hun op de juiste wijze heeft gedaan heeft u pech.,volgens wp maar dat moeten ze eerst maar eens aantonen.
Toch zou ik dit in uw geval aanvechten.
T
Geef U weinig kans.
Service Whirlpool-Bauknecht is slecht en van het
woord coulance hebben ze nooit gehoord.
Tip. Elke condensdroger waarvan de opvangbak links
of rechtsboven zit is aan te suiten op de afvoer zodat U
de opvangbak niet meer nodig heeft.
Service Whirlpool-Bauknecht is slecht en van het
woord coulance hebben ze nooit gehoord.
Tip. Elke condensdroger waarvan de opvangbak links
of rechtsboven zit is aan te suiten op de afvoer zodat U
de opvangbak niet meer nodig heeft.
@Plumber, bijna elke condensdroger kun je op de afvoer aansluiten. Maar het afgebroken front van de opvangbak is gewoon een constructiefout, als het al mogelijk is om de afvoer te gebruiken de droger blijft optisch gezien een lelijk ding.
[quote="ronald g"]@Plumber, bijna elke condensdroger kun je op de afvoer aansluiten. Maar het afgebroken front van de opvangbak is gewoon een constructiefout, als het al mogelijk is om de afvoer te gebruiken de droger blijft optisch gezien een lelijk ding.[/quote]
Zie het nut van deze reactie op mijn recatie niet in.
Voor de goede orde. Er zijn condensdrogers met de opvangbak
onderin. Deze hebben geen pomp zodat ze ook niet op
de afvoer aangesloten kunnen worden.
Constructiefout of niet service is gewoon slecht bij Whirlpool.
Zie het nut van deze reactie op mijn recatie niet in.
Voor de goede orde. Er zijn condensdrogers met de opvangbak
onderin. Deze hebben geen pomp zodat ze ook niet op
de afvoer aangesloten kunnen worden.
Constructiefout of niet service is gewoon slecht bij Whirlpool.
Wanneer ik een deuk in de motorkap heb is dat echt geen constructiefout....ronald g schreef:....Maar het afgebroken front van de opvangbak is gewoon een constructiefout, .....