LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] whirlpool grand prix 1200

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
biancaw

whirlpool grand prix 1200

Ongelezen bericht door biancaw »

ik heb 3 jaar geleden deze wasmachine gekocht. ong. een jaar geleden gaf hij een foutcode f11. monteur erbij, maar op dat moment gaf hij de code niet aan dus konden ze niks doen. nog een paar keer geweest en steeds hetzelfde en ze deden er niks aan. twee weken terug gaf hij voor het eerst de code aan waar de monteur bij was en viel hij soms een paar keer helemaal uit. dus afgelopen vrijdag is er nieuwe electronica ingekomen. hij heeft precies een was zonder foutmelding afgerond. nu geeft hij de code weer aan. wat zou er mis kunnen zijn? de monteur wil contact opnemen met de whirlpool, maar daar gaat ook weer een week overheen en voor dat ze dan weer komen duurt ook weer een week ik word er een beetje moedeloos van ik kan er elke keer vrij voor nemen ik heb een was machine toch om te wassen? niet om er naar te kijken!

ikbenik

Re: whirlpool grand prix 1200

Ongelezen bericht door ikbenik »

monteur erbij, maar op dat moment gaf hij de code niet aan dus konden ze niks doen. nog een paar keer geweest en steeds hetzelfde en ze deden er niks aan.
Je kunt er wat pas aan doen als je het probleem constateert.
Dus als het probleem er is, dan pas kun je gaan meten, gaan bekijken wat er precies mis is.
de monteur wil contact opnemen met de whirlpool, maar daar gaat ook weer een week overheen en voor dat ze dan weer komen duurt ook weer een week ik word er een beetje moedeloos van ik kan er elke keer vrij voor nemen ik heb een was machine toch om te wassen?
Ik begrijp je frustraties, maar de monteur doet gewoon zijn best om het probleem op te lossen.

Bij dit soort problemen moet je niet verwachten dat het probleem in 5 minuten opgelost is.
Je zult inderdaad meer geduld moeten hebben.

Dus wat de monteur en de fabrikant doen en willen doen is normaal.

biancaw

ik vind het ook niet raar ik hoopte alleen op advies het was niet vervelend tegen hun bedoeld ik baal er alleen een beetje van. ik snap ook wel dat ze zo niks kunnen doen

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Een foutcode komt meestal niet zomaar omdat de electronica in de war is!, :(

Probeer via de helpdesk te traceren waar deze code voor staat, een door kalk verstopte aanvoerslang of ander probleem heb je niet direct in de gaten, de electronica grijpt vaak al veel sneller in dan dat wij in de gaten hebben,

Of ga eens zoeken op internet naar soortgelijke problemen met deze machine's,

Even info vragen dus,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Een foutcode kan wel komen door een electronica fout bv een motor storing als de koolborstels versleten zijn.Dan krijg je e/f3 of e/4 ofzo.

f 11 lijkt mij een verstopping te zijn Of een haperende afvoerpomp.
Dit kan diverse redenen hebben maar daarvoor is de klachtomschrijving niet voldoende

ikbenik

Een tip:

Als je de foutcodes krijg, schrijf ze op met tijd en datum.

En geef dat door aan de monteur.

Je helpt hem daarbij enorm mee, want dan weten ze ook waar ze het moeten zoeken.

Toolboy

Ikbenik.

De monteur was terplaatse tijdens de foutmelding ,maar heeft een verkeerde diagnose gesteld :wink:

ikbenik

Goeie monteur dan! :wink:

ikbenik

Mijn ouders hebben een condensdroger van Bauknecht.

De monteurs van de fabrikant zijn er ook diverse keren bij geweest.

Dat ding lekte. Maar men kon er niet achter komen waar.

Toen de garantie verlopen was heb ik de droger helemaal uit elkaar gehaald en helemaal schoongemaakt.

Daar kwam een hele hoop stof uit.

Helemaal in elkaar gezet en hij liep weer als een nieuwe.

Zucht.........

Totdat hij weer begon te lekken.

Zelf heb ik het idee dat er een constructiefout in zit.

biancaw

f11 heeft iets met de motor te maken maar het kan ook iets loszitten ofzo???? dan kan het vast heel lang duren ,maar ja ik snap dat het moeilijk is,maar hij heeft de foutmelding idd gezien . ik hoop dat de whirlpool wel iets weet

ikbenik

Bij Bauknecht betekent die foutmelding dat de communicatie tussen de motoraansturing en de algehele controller niet goed is.

Tegenwoordig worden alle electronische onderdelen op 1 print geplaatst.

Als ik het probleem bekijk is alsof er een onderdeel de print opblaast.

Het kan zijn dat er iets mis is met de motor, waardoor hij meer stroom opneemt dan de aansturingsprint aankan.

Waardoor de motoraanstuur-unit opgeblazen wordt, waardoor die dan weer niet met de centrale unit kan cummuniceren.

Dat de monteur hiervoor de fabrikant erbij haalt is niet meer dan logisch.

Het kan ook zijn dat er besloten wordt dat de monteur van de fabrikant het apparaat gaat bekijken en doormeten.

Keukenprinsesje

Ongelezen bericht door Keukenprinsesje »

Neem nou contact op met de fabrikant. Ze kunnen snel aangeven wat het probleem is en er bestaan ook coulance regelingen voor problemen na de garantieperiode

pstroeven

Ongelezen bericht door pstroeven »

F11 Serial communication error Communication between the Central Control Unit (CCU) and the Motor Control Unit (MCU) cannot be sent correctly.

Possible Causes / Procedure

1. Unplug washer or disconnect power.
2. Check wire harness connections to the MCU, the motor, and Central Control Unit (CCU).
3. Check the drive system for any worn or failed components.
4. Plug in washer or reconnect power.
5. Verify CCU operation by running a Diagnostic test or any cycle.
6. Check the MCU by looking for operations of the drive motor.
7. Check the drive motor for powered rotations.
8. Check that the serial harness at the MCU is not mounted upside down. The wires should be to the left when facing the MCU connectors.

Replace failed component.

Dit is de omschrijving van melding f11.

Toolboy

Haha.
Niks mis mee hoor met het plaatsen pstroeven.
Maar dit is crap uit de gebruikershandleiding die nergens toe leid.
De praktijk dat is van belang
En daar verkeer ik al een poosje in

biancaw

hij is vorige week maandag geweest om weer te kijken en nu heeft hij weer nieuwe electronica besteld daar zaten er 2 van in zegt ie,maar dat is alweer 10 dagen geleden en ik heb nog steeds niks gehoord

LUCVDA

Ongelezen bericht door LUCVDA »

Ca 3jr geleden zelfde type wasmachine gekocht, na 1,5jr (gelukkig juist binnen garantieperiode :D ), defecte motor, blijkbaar afkomstig van lek in trommel, zo goed als volledig de wasmachine vernieuwd.
Nu anderhalf jaar later, weer defecte motor. Foutcode F06?
Monteur komt langs en besluit dat de koolborstels versleten zijn??!
Na twee weken levertijd komt andere monteur langs die besluit dat het de motor zelf is die defect is.. :(
Ondertussen al voorrijkosten betaald, enz.
Motor besteld (ca 100€ zonder montagekosten, voorrijkosten,.....) :?
Dossier ondertussen geopend bij consumentendienst want ik ga er niet mee akkoord dat motor van 1,5jr oud reeds aan vervanging toe is.
Zeker niet bij normaal gebruik.
Ondertussen wachten we al een weekje op nieuwe motor, levertijd ongekend, zullen ons wel verwittigen wanneer motor binnenkomt en monteur kan langskomen, één ding is zeker: op de betaling van het factuur zullen ze ook kunnen wachten :evil: Ondertussen ons al blauw betaald aan wasserettekosten.
Kan iemand advies geven... of iets soortgelijks meegemaakt?

Gesloten