LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Whirlpool Nevada 1400

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
JeromevanH

Whirlpool Nevada 1400

Ongelezen bericht door JeromevanH »

Ik heb in October 2011 bij www.bobshop.nl een nieuwe wasmachine gekocht. Het gaat hier om de Whirlpool Nevada 1400.

Februari 2013 is door Whirlpool de computer vervangen onder de fabrieksgarantie.

Nu Februari 2014 zijn de lagers kapot en moet het complete binnenwerk vervangen worden. De machine is nog geen 2,5 jaar oud. Hiervoor rekent Whirlpool 95 euro.

Ik heb bij aanschaf van deze machine extra garantie besteld van 5 jaar. Bobshop beweert echter dat het vervangen van de lagers niet onder de garantie valt omdat het gebruiksslijtage is.

Ik mag er toch wel van uit gaan dat een wasmachine op zn minst 4 jaar meegaat ? Of zijn die lagers van Whirlpool gewoon rotzooi en moet ik over 2 jaar weer een compleet nieuwe wasunit erin laten zette ? Kan ik de reparatie kosten bij Bobshop claimen ??

rozemarijntje

Re: Whirlpool Nevada 1400

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Het is geen duur apparaat 399 kan je geen topkwaliteit verwachten.
Ik zag net dat de machine maar dat koste,volgens mij was bijverzekeren duurder als..in vergelijking??

En lsten maken boor dat geld...2,5 jr oud ,minstens95 euro,misschien nog voorrijkosten...als dat zo is...kom je hoger uit en misschien verstandig andere machine te kopen?

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Bobshop beweert echter dat het vervangen van de lagers niet onder de garantie valt omdat het gebruiksslijtage is.
Wat staat er in de voorwaarden van die extra garantie ?

hawkwind

Ongelezen bericht door hawkwind »

Ik denk dat U in uw recht staat.
Lagers van een WM zijn een essentieel onderdeel , U heeft 2 jaar fabrieksgarantie en 3 jaar bijgekocht.
Buiten het feit dat Whirlpool geen hoogvlieger is wat betreft kwaliteit, heeft U mijns inziens toch recht
op kosteloze vernieuwing van het lager, waar is ander die (extra) garantie voor.
Succes!

Gesloten