LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Xsmall Saeco Philips espresso vieze smaak
-
Xsmall Saeco Philips espresso vieze smaak
De koffie heeft een nare bijsmaak, metaalachtig smaakje. Volgens een verkoper van de winkel is de maler van metaal gemaakt in plaats van diamant. Weten hier meer mensen hiervan?
Re: Xsmall Saeco Philips espresso vieze smaak
Diamant...in een consumenten koffieapparaat ... natuurlijk, klinkt volslagen logisch
In veel koffiemachines is de maler van metaal in plaats van keramisch. Zo gek is dat dus niet. Aangezien een maler,als er geen gekke dingen gebeuren, soms wel 10.000 kopjes mee kan, en je de eventuele slijtage dan vaak niet eens met het blote oog goed kunt zien, kun je wel nagaan dat er niet heel veel metaal in je kopje kan komen. Als het überhaupt al in je kopje zou komen en niet in de koffiedrab zou blijven zitten.
Aannemelijker is dat je gewoon de verkeerde soort bonen hebt gekozen. Vaak zijn 'echte'espresso bonen erg scherp en, inderdaad, doet de smaak wat metalig aan. Ik zou daarom gewoon een keer gewone bonen kiezen, bijvoorbeeld gewone (niet espresso) bonen van DE of Ah.
Aannemelijker is dat je gewoon de verkeerde soort bonen hebt gekozen. Vaak zijn 'echte'espresso bonen erg scherp en, inderdaad, doet de smaak wat metalig aan. Ik zou daarom gewoon een keer gewone bonen kiezen, bijvoorbeeld gewone (niet espresso) bonen van DE of Ah.
-
Ik heb al verschillende koffie bonen geprobeerd. Ook die van Sarista die ik nog over had. Maar die smaken zelfs anders dan in de Sarista automaat. Welke maler gebruikt de Sarista? Ik zie op bol.com dat de Philips Xsmall gewoon de keramisch variant gebruikt.......(!).
@gezondheid,
De smaak van dezelfde koffie uit verschillende machines kan verschillen. We hebben een bonenmachine van Bosch en één van Délonghi, in beide gaan dezelfde Hema bonen. De smaak is toch verschillend. Of dit ligt aan de maalgraad of temperatuur van het water of wat dan ook, de smaak is anders.
Ga verder met verschillende merken bonen proberen, en je vindt er vanzelf één die lekker uit de machine komt.
De smaak van dezelfde koffie uit verschillende machines kan verschillen. We hebben een bonenmachine van Bosch en één van Délonghi, in beide gaan dezelfde Hema bonen. De smaak is toch verschillend. Of dit ligt aan de maalgraad of temperatuur van het water of wat dan ook, de smaak is anders.
Ga verder met verschillende merken bonen proberen, en je vindt er vanzelf één die lekker uit de machine komt.
gezondheid schreef:Ik heb al verschillende koffie bonen geprobeerd. Ook die van Sarista die ik nog over had. Maar die smaken zelfs anders dan in de Sarista automaat. Welke maler gebruikt de Sarista? Ik zie op bol.com dat de Philips Xsmall gewoon de keramisch variant gebruikt.......(!).
zo te zien aan het soort diverse topics wat je allemaal opent op 't forum ben je echt het;
o, ach en wee typje die overal wat achter zoekt en zich overal druk over maakt.
geitewollensokken al aangetrokken, het is immers koud buiten ?