LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zibro mobiele airco bij MediaMarkt Alphen aan den Rijn
-
Zibro mobiele airco bij MediaMarkt Alphen aan den Rijn
Afgelopen maandag 22 juli 2013 een mobiele airco bij MediaMarkt gekocht te Alphen aan den Rijn.
Op het product stond vermeld dat hij goed was voor 95m3.
Mijn slaapkamer is 80m3 dus zou voldoende moeten zijn. Echter is hij na 5 uur draaien van 31 nog maar naar 26 graden gegaan, terwijl ik de temperatuur naar 20 graden wil hebben voor 's nachts.
Eerst geprobeerd aan te sluiten op de drogerafvoer (droger losgekoppeld) en een andere nacht via een opening in het raam (waarbij de raamopening verder is afgedekt).
Terug gegaan naar Media Markt te Alphen aan den Rijn op de vrijdag 26 juli 2013 (binnen een week dus). Hier gaven ze aan het dat een hygiene artikel betreft en hij dus niet teruggenomen wordt. Volgens hen is hij niet kapot en werkt hij prima, ook al koelt hij maar een paar graden af.
Aangegeven dat ik het toch wel het beste weet wat nu wel of niet goed afgekoeld is. Tevens dat het geen ondergoed betreft wat je aantrekt (hygiene). Niets mocht baten.
Tevens is dit bij de verkoop niet gemeld (hygiene en niet terug kunnen brengen).
Hoe te handelen?
Mijn slaapkamer is 80m3 dus zou voldoende moeten zijn. Echter is hij na 5 uur draaien van 31 nog maar naar 26 graden gegaan, terwijl ik de temperatuur naar 20 graden wil hebben voor 's nachts.
Eerst geprobeerd aan te sluiten op de drogerafvoer (droger losgekoppeld) en een andere nacht via een opening in het raam (waarbij de raamopening verder is afgedekt).
Terug gegaan naar Media Markt te Alphen aan den Rijn op de vrijdag 26 juli 2013 (binnen een week dus). Hier gaven ze aan het dat een hygiene artikel betreft en hij dus niet teruggenomen wordt. Volgens hen is hij niet kapot en werkt hij prima, ook al koelt hij maar een paar graden af.
Aangegeven dat ik het toch wel het beste weet wat nu wel of niet goed afgekoeld is. Tevens dat het geen ondergoed betreft wat je aantrekt (hygiene). Niets mocht baten.
Tevens is dit bij de verkoop niet gemeld (hygiene en niet terug kunnen brengen).
Hoe te handelen?
Re: Zibro mobiele airco bij MediaMarkt Alphen aan den Rijn
Hygiene product is echt onzin.
Wel is het normaal dat het ding de ruimte 5-6 graden koeler maakt. Uiteindelijk zal het wel lukken om het nog wat kouder te krijgen, maar van een mobiele airco kun je niet verwachten dat hij het 12 graden kouder maakt.
Wel is het normaal dat het ding de ruimte 5-6 graden koeler maakt. Uiteindelijk zal het wel lukken om het nog wat kouder te krijgen, maar van een mobiele airco kun je niet verwachten dat hij het 12 graden kouder maakt.
Voorwaarden zijn gewoon heel duidelijk. Een gebruikt product wordt niet retour genomen.Retourneren / omruilen van producten gekocht in een Media Markt-vestiging
11.1 De klant kan bij elke vestiging van Media Markt in Nederland een in een Nederlandse vestiging van Media Markt aangekocht product omruilen onder de hieronder genoemde voorwaarden.
11.2 Retournering van een bij Media Markt gekocht product tegen restitutie van de koopprijs is mogelijk binnen veertien dagen na aankoop. Media Markt is alleen gehouden een verzoek tot restitutie van de koopprijs te honoreren, indien de klant binnen veertien dagen na aankoop terugbetaling van de koopprijs of omruil verlangt, zonder dat er sprake is van een defect, en aan de volgende voorwaarden voldoet:
a. De klant moet gelijktijdig de originele kassabon overleggen.
b. Het product dient aangekocht te zijn in een in Nederland gevestigde vestiging van Media Markt.
c. Het product moet ongeopend, compleet en onbeschadigd in de originele verpakking zijn verpakt.
d. Het product is ongebruikt.
Verder is de temperatuurverlaging die jij wil zo goed als onmogelijk als je alle factoren in ogenschouw neemt en al zeker niet haalbaar in 5 uur.
Hoe nu te handelen? Gewoon je verwachtingen bijstellen en tevreden zijn met wat je hebt, want je hebt nergens recht op. Had je het anders gewild, dan had je zelf van tevoren beter onderzoek moeten doen.
Dit topic is dezelde als iemand anders die ook te hoge verwachtingen had van een stand alone unit.
Een split unit airco werkt het beste
Een split unit airco werkt het beste
op de site van ZIbro hebben ze het over geschikt voor ruimtes tot 70-95M3 indicatief..wat dat dan ook mag betekenen. Je verwachtingen van dit apparaat zijn duidelijk te hoog geweest, hier kan Mediamarkt niets aan doen en ze hoeven je daar dan ook niet in tegemoet te komen. op het moment dat ze hem terug zouden nemen zitten ze zelf met een onverkoopbaar, tweedehands product.
wij hebben zelf twee jaar terug een grote tripple split unit aangschaft, dus 1 compressor en 3 binnen units, en dat werkt wel fantastisch. binnen een half uur zijn onze kamers (2x45 en 1x 25M3) heerlijk koel,zelfs met deze hitte.
wij hebben zelf twee jaar terug een grote tripple split unit aangschaft, dus 1 compressor en 3 binnen units, en dat werkt wel fantastisch. binnen een half uur zijn onze kamers (2x45 en 1x 25M3) heerlijk koel,zelfs met deze hitte.
Wat bij de meeste mobiele airco's nog wel eens gebeurt dat de afvoerslang teRubenAlphen schreef:Afgelopen maandag 22 juli 2013 een mobiele airco bij MediaMarkt gekocht te Alphen aan den Rijn.
Hoe te handelen?
hoog zit.Hij moet minstens gelijk of lager zitten dan de aansluiting.Dit i.v.m.condens
wat terug loopt.Volgens mij staat dit ook in de gebruiksaanwijzing?
Airco op een verhoging zetten.
Scheelt ook weer een paar graden maar niet zoveel als U zou willen.
mobiele airco's zijn niet geschikt voor de hoge temperaturen van afgelopen dagen. Je mag ervan verwachten dat ze de temperatuur 5-6 graden omlaag brengen.plumber schreef:Wat bij de meeste mobiele airco's nog wel eens gebeurt dat de afvoerslang teRubenAlphen schreef:Afgelopen maandag 22 juli 2013 een mobiele airco bij MediaMarkt gekocht te Alphen aan den Rijn.
Hoe te handelen?
hoog zit.Hij moet minstens gelijk of lager zitten dan de aansluiting.Dit i.v.m.condens
wat terug loopt.Volgens mij staat dit ook in de gebruiksaanwijzing?
Airco op een verhoging zetten.
Scheelt ook weer een paar graden maar niet zoveel als U zou willen.
Veel meer koelen dan 5...6 graden is trouwens ook niet echt geweldig. De kans op een forse verkoudheid neemt daarmee flink toe.