LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bauknecht vaatwasser GSXH 7451

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
tklein

Bauknecht vaatwasser GSXH 7451

Ongelezen bericht door tklein »

wij hebben 2 jaar een Bauknecht vaatwasser in gebruik. 3 jaar geleden aangeschaft ivm nieuwbouwhuis 1 jaar later geplaatst. Al 3x problemen gehad. Nu blijft hij vol staan met water. Met het sproeiprogramma pompt hij het wel weg. Maar op een wasprogamma laat hij het vol staan met water. Helaas kunnen we het zelf nu niet oplossen. Hij geeft ook geen foutcode dmv lampjes.

Ik heb met de serviceafdeling gebeld. Ze kunnen langs komen, kosten: €106,-
max €175,-, Die ben je zo ie zo wel kwijt.

Hij is 2 jaar in gebruik, 1x per dag wordt hij gebruikt.
valt buiten garantie, dus gelijk mag je behoorlijk gaan betalen.

Ik vind dit belachelijk en een slechte service van Bauknecht.

BBCS
Contacteer:

Re: Bauknecht vaatwasser GSXH 7451

Ongelezen bericht door BBCS »

tklein schreef: Hij is 2 jaar in gebruik, 1x per dag wordt hij gebruikt.
valt buiten garantie, dus gelijk mag je behoorlijk gaan betalen.

Ik vind dit belachelijk en een slechte service van Bauknecht.
Dacht je nu werkelijk dat als de garantie verlopen is dat je nog garantie hebt?

Spoel je voordat de vaat in de vaatwasser gaat af, of gaat alles inclusief etensresten gelijk in de vaatwasser?

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

Sommige afvoerslangen staan rechtstreeks op de
syphon van de gootsteen aangesloten waardoor hij
soms te hoog zit.
Anders even krachtig in de afvoerslang blazen.
75% kans dat hij het weer doet.

tklein

Ik begrijp dat ik geen garantie meer heb, maar gelijk een rekening van €175,- vind ik gewoon erg veel.

Ja natuurlijk. De vaat gaat er niet met etensresten in.
Ik gebruik vaak het 70 graden programma. En af en toe spoel ik m schoon met soda. Ik heb m leegehaald, alles schoongemaakt. soda en heet water.etc.
maar helaas hij doet het niet meer.
Hij maakt ook een ploppend geluid, hij wil niet verder in zijn programma.

tklein

bedankt voor je reactie.
we hebben de slangen los gehad, helemaal leeg laten lopen en opnieuw aangesloten. helaas hetzelfde verhaal

wasmachine

Ongelezen bericht door wasmachine »

Hallo tklein,

Vaak komt dit probleem doordat de afvoerpomp defect is door speling op de as. Met warm water wil de pomp dan wel eens vastslaan. Misschien kun je eens kijken op http://www.vaatwasser.nl of je daar wat meer informatie kunt vinden op het forum.

Het is sowieso vreemd dat dit al na 2 jaar (bij normaal gebruik van de vaatwasser) gebeurd. Gezien de rest van de klachten vind ik het een slechte zaak van Bauknecht dat ze geen coulanceregeling aanbieden.

Succes ermee.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De voorrijkosten en onderzoek kosten nu eenmaal veel geld, dit mede wegens de hoge belastingdruk in Nederland.
Daarom worden vele apparaten na enkele jaren gedumpt met klein defect.
Als het spoelen wel werkt en normaal wassen niet zou de pomp en de slang goed moeten zijn.
Ik denk dat de schakeling ergens bleef hangen.

Ik weet helaas niet welke maar meestal kun je door 2 knoppen tegelijk indrukken deze machine resetten.
Normaal doe je dus 1 knop voor 1 programma maar met 2 tegelijk is de reset uit te voeren, maar helaas ontbreekt deze machine in mijn info.
Als iemand dit weet, graag even hier onder plaatsen.

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Wat een onzin lees ik hier.
Het bedrag van de service dienst is al met coulance.
Ik lees speling op de as enz tjeemig wat een onzin.
De labirinthen zitten verstopt dus kan het water niet weg.
En die rekening is trouwens heel reeel.

T

tsja..

Ongelezen bericht door tsja.. »

Toolboy schreef: De labirinthen zitten verstopt dus kan het water niet weg.

mag ik je glazen bol ook even lenen?
:wink:

tulpenrood

Ongelezen bericht door tulpenrood »

Wij hebben precies hetzelfde probleem met dit type vaatwasser! Al meerder keren is er een monteur lans geweest en toen viel het niet onder de garantie omdat de afvoer vervuilt zou zijn. Het water loopt nu wel weg, maar de vaat wordt niet schoon. Er blijven altijd zetmeel resten achter en dat komt door de pomp. Je moet de vaat eerst heel goed afwassen.

Laatst hebben wij een andere monteur laten komen en die weigerde om dit apparaat te repareren. Het was namelijk bij hem bekend dat dit type alsmaar problemen geeft met de pomp. De pomp heeft namelijk een fabrieksfout en moet vervangen worden, maar omdat we de vaatwasser niet bij zijn bedrijf hebben gekocht wilde hij ons niet helpen.

Wij hebben contact opgenomen met Bauknecht en volgens hun is het geen bekend probleem en wij kregen hetzelfde kosten plaatje te horen.

Wij weten ook niet wat we eraan moeten doen. Uiteindelijk hebben we besloten om een nieuwe vaatwasser te kopen, maar geen Bauknecht natuurlijk.

Keukenprinsesje

Ongelezen bericht door Keukenprinsesje »

Gratis, coulance....ooo als we wat moeten betalen.
Maar hebben we de vaatwasser ook goed onderhouden?
Regelmatig filter gereinigd? Vaatwasser reinigers gebruikt.
We verwachten een apparaat die 10 jaar foutloos werkt maar zijn te beroerd om fatsoenlijk onderhoud te doen zodat de machines de juiste resultaten kunnen behouden.

pima

Ongelezen bericht door pima »

Vergeet ook niet dat het apparaat een jaar ergens opgeslagen is, kan in die tijd corrosie zijn opgetreden, die het slijtage proces hebben versneld.

MHO

Ongelezen bericht door MHO »

Ook ik heb een Bauknecht vaatwasser (weet zo het type niet) maar we hebben deze nu 2 jaar, tegelijk met de keuken en omdat daar 5 Bauknecht producten in staan hebben we nu 5 jaar garantie. De eerste 2 jaar volledig. Nou, gelukkig maar! We hebben inmiddels al 4 keer een monteur gehad voor de vaatwasser! Consumentenbond erbij gehad, die vinden dat Voortman (keukenleverancier) zijn best moet gaan doen om een andere vaatwasser te leveren, maar Voortman vind van niet. Bij Whirlpool (waar Bauknecht onder valt) houden ze je ook liever aan het lijntje en gelijk hebben ze: de twee jaar garantie is inmiddels voorbij dus als er nu weer wat gaat mankeren kan ik voorrijkosten gaan betalen... Ik ben het zo verschrikkelijk beu met die Bauknecht-zooi! Onze inductieplaat gilt het hoogste lied als ik aan het koken ben... Heel normaal volgens de monteur van Bauknecht. Ja daaag, een vriend van ons die installateur is, zegt dat het absoluut niet normaal is. Er zijn diverse familieleden die ook inductieplaten hebben, die geen geluid geven of een enkele tik, maar bij die van ons word je gewoon gek van het gepiep! Al met al, als er voor ons nog een volgende keer komt voor een keuken of apparatuur: Geen Bauknecht meer en geen Voortman!

Gesloten