LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dubbeldeurs koelkast merk ?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
vanhaut
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 jun 2004 21:01

Dubbeldeurs koelkast merk ?

Ongelezen bericht door vanhaut »

Hallo mensen

Op zoek naar een dubbeldeurs koelkast, RVS. A+ klasse.

Diverse merken passeren de prijsvergelijksites maar dan zegt het me nog niets.

We hebben nu de keuze teruggebracht naar AEG - SANTO, Hotpoint Ariston, Liebherr en BOSCH. Liebherr zit aan de bovenkant van de markt dat weten we maar is dat puur op naam of zijn ze echt zo goed.

We zoeken niet de duurste maar zeker niet de goedkoopste. Moet wel een jaar of 10 minimaal mee kunnen en aangezien hij in het zicht komt, wil het oog ook wat. Dus vandaar onze RVS keuze.

Wie kan er wat licht laten schijnen over de merken ? Bijv. Hotpoint zegt mij helemaal niets, kwam bij kieskeurig eruit..

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Dubbeldeurs koelkast merk ?

Ongelezen bericht door plumber »

Hai.
Wat versta je onder een dubbeldeurs koelkast.
Een koeler met vriesvak er boven of een Amerikaans model.
Zelf zou ik gaan voor de Samsung (Amerikaans model) of de
Bosch-Siemens of de Liebherr koel-vries combinatie.

vanhaut
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 jun 2004 21:01

Re: Dubbeldeurs koelkast merk ?

Ongelezen bericht door vanhaut »

We zijn met zijn 5-en en ik haal 1 x per week boodschappen maar we hebben de ruimte in de bijkeuken voor vrieskist dus het hoeft niet perse een megagrote te zijn. Ik dacht zelf aan een dubbeldeurs met zo'n groot vriesvak boven waar ik dan brood in kan doen.


plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Dubbeldeurs koelkast merk ?

Ongelezen bericht door plumber »

http://www.samsung.com/nl/experience/ho ... index.html

deze mogen er ook zijn hoor.En zijn erg mooi

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Dubbeldeurs koelkast merk ?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

http://www.inbouw.nl/koelkast.asp?to=1& ... taand=Side by Side koelkasten

Staan er een paar bijeen......

stofzuigertje

Re: Dubbeldeurs koelkast merk ?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ariston zou ik als laatste nemen....

De andere en Samsung zoals eerder genoemd prima.
Kijk ook eens via www.kieskeurig.nl en ook als je niet online wilt bestellen kun je daar meningen van diverse gebruikers vinden.

Soms is een A++ maar iets duurder en verdien je de meerprijs snel terug.

Niet elke A+ gebruikt even veel, maar zit tussen bepaalde waarden.
Bij zelfde maten kan het toch nog flink verschil opleveren als je verschil x10 jaar reken en dat x€0,25 per Kwh....
Dan zie je of duurdere goedkoper is ondanks de hogere aanschaf prijs.

De koelkast met vak boven, prima maar wel bukken en die met 2 laden onder, is makkelijker in gebruik.
De met 3 laden is gezien jou vrieskist overbodig dus kijk of vriesvak boven of 2 laden wat voor U goedkoper is.

manecas36
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 dec 2006 10:44

Re: Dubbeldeurs koelkast merk ?

Ongelezen bericht door manecas36 »

Ik zou gaan voor Bosch.
Ik ben zelf aan het kijken naar nieuwe vriezers, maar vraag me tevens af hoe lang een koelkast eigenlijk mee kan.
Als ik de prijs zie van een koel/vriescombinatie, is een losse vriezer (van Bosch bijvoorbeeld) toch wel redelijk hoog. Hoe lang gaat een koelkast gemiddeld mee tegenwoordig?

Ridouan
Berichten: 110
Lid geworden op: 25 jan 2010 18:30

Re: Dubbeldeurs koelkast merk ?

Ongelezen bericht door Ridouan »

Bosch mijn voorkeur en Samsung zijn allebei goed, bij witgoed is goedkoop altijd duurkoop, daarom gaan wij bijna altijd voor Bosch ietjes meer maar gaat wel lang mee.
Vanhaut, ik zag de laatste tijd een hele mooie Samsung met ijsmaker en waterdispencer in de deur (normaal alleen bij de duurdere modellen) voor maar 750 euro.
En theoretisch moet een koelkast gewoon 50 jaar mee kunnen, het is maar een geisoleerde kast. je moet dan wel de rubbers vervangen de koelvloeistof bijvullen en de motor vervangen. Een koelkast word meestal vervangen omdat deze er oud uitziet en vanwege de stroomverbruik.

witte angora
Berichten: 32042
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Dubbeldeurs koelkast merk ?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik heb een Liebherr gekocht, bevalt me uitstekend.

Gesloten