LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Firma Renjac uit Ede

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
scherrenburg
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 okt 2007 12:26

Firma Renjac uit Ede

Ongelezen bericht door scherrenburg »

Ik heb een erg vervelende ervaring met Renjac uit Ede.
Heb daar een stofzuiger heen gebracht waarvan het snoer niet meer automatisch kon uitrollen.
Heb de betreffende medewerker gevraagd of hun dat konden nakijken.
Dat was geen probleem, moest echter wel direct 12,5 euro onderzoekskosten vooruit betalen.
Dat heb ik gedaan en gevraagd wanneer ze er aan gingen beginnen.
Als antwoord kreeg ik maandag of dinsdag (vrijdag gebracht).
Woensdag heb ik zelf maar gebeld hoe ver het stond met mijn reparatie.
Ze kon mij nog niks vertellen, maar beloofde die zelfde middag mij terug te bellen.
De volgende dag maar weer zelf gebeld en kreeg ik te horen dat er een onderdeel besteld moest worden. De kosten lagen rond de 20 euro volgens de medewerker.

Paar dagen later heb ik weer gebeld en gevraagd hoe de status was.
Kreeg te horen dat het onderdeel niet goed was en dat er een kompleet nieuwe haspel in de stofzuiger moest, kosten 99 euro.
Ik heb gezegd dat ik dat veel te duur vind voor een stofzuiger die nieuw 129 euro kost.
Dus toen heb ik gezegd dat ik dan de stofzuiger weer terug wilde en dat ik hem niet liet maken.
Uiteindelijk kreeg ik op zaterdag een telefoontje dat ik de stofzuiger kon ophalen. ze zouden mij dan laten zien wat het probleem was, want de stofzuiger lag nog helemaal uit elkaar.
Ik vertelde dat het mij niet uitmaakte wat het probleem was, want ik wilde de stofzuiger gewoon terug in de staat waarin ik hem gebracht had.
Ze vertelde tegen mij dat ze het snoer hadden doorgeknipt en dat hij het niet meer deed.
Erg verbaasd was ik toen ik dat hoorde. Heb ook gelijk gezegd dat ik hem graag weer terug wilde zoals ik hem bij hun had gebracht. Oftewel, werkend en niet zonder snoer.
Na 2 dagen heb ik nog maar een keer gebeld. Nog steeds niks aan gedaan.
De volgende dag ben ik maar direct naar de winkel gegaan, omdat het via de telefoon schijnbaar niet duidelijk was.
Daar stond de mevrouw achter de balie en die vertelde mij dat ze de stofzuiger even zou pakken.
Tegelijkertijd kwam een man mee van achter het magazijn. Die ging samen met die vrouw mij te woord staan.
De stofzuiger lag nog helemaal uit elkaar en ik vertelde dat ik dit niet zo wou.
Als antwoord kreeg ik alleen maar dat het niet anders kon, of dat ik 99 euro moest betalen om hem weer werkend te krijgen.
Ik heb zeker een kwartier daar gestaan om te proberen tot een oplossing te komen.
Helaas zijn deze mensen niet bereid om maar enigszins tot een goede oplossing te komen.

Uiteindelijk kreeg ik een los snoer mee en de nog geopende stofzuiger.

Bij deze zaak kom ik dus nooit, maar dan ook nooit meer!
Mijn ervaring wil ik delen met jullie hier op het forum.
Wat je doet, moet je zelf weten, maar voor service hoef je dus zeker niet bij Renjac op het rozenplein te Ede te zijn.

Ruud van Heumen
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2011 17:56

Re: Firma Renjac uit Ede

Ongelezen bericht door Ruud van Heumen »

Ook ik heb geen beste ervaring met Renjac. Ik had een onderdeel besteld voor onze wasmachine en deze zou "met een weekje" binnen zijn. Dit onderdeel koste € 89,50 en of ik even € 50,- (!) vooruit wilde betalen. Omdat ze deze anders echt niet voor je bestellen heb ik dit maar gedaan.

Na een week nog niets gehoord en dus zelf maar gebeld; "Nee, helaas, maar we zullen onze leverancier even bellen." Ik vertelde dat hij dan meteen kon zeggen dat dit onderdeel niet meer nodig is omdat ik deze elders dezelfde middag nog kon afhalen. "Nee, dat kan niet meer!" Toen ik vertelde dat ook zij het recht hebben deze bestelling bij HUN leverancier te annuleren werd Ren (Jac zat achter de kassa) kwaad en riep "Dat ik mijn geld kon ophalen maar ook NOOIT meer iets bij ze mocht bestellen". En smeet vervolgens de hoorn erop.

Best onbeschoft eigenlijk. Ik weet ook wel dat zij zwaar lijden onder internet winkels en daar niet vrolijk van worden maar er is nog hoop als je vriendelijk bent naar je klanten toe. Jammer dit.

MAXIEM

Re: Firma Renjac uit Ede

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

Blijkbaar heeft deze firma een beleid dat klanten wegjaagt inplaats van inpalmt. Dan zal het ook niet lang meer duren, dat je ze niet meer op de site van de KvK kunt vinden.

Maxiem.

Toolboy

Re: Firma Renjac uit Ede

Ongelezen bericht door Toolboy »

Ruud van Heumen schreef:Ook ik heb geen beste ervaring met Renjac. Ik had een onderdeel besteld voor onze wasmachine en deze zou "met een weekje" binnen zijn. Dit onderdeel koste € 89,50 en of ik even € 50,- (!) vooruit wilde betalen. Omdat ze deze anders echt niet voor je bestellen heb ik dit maar gedaan.

Na een week nog niets gehoord en dus zelf maar gebeld; "Nee, helaas, maar we zullen onze leverancier even bellen." Ik vertelde dat hij dan meteen kon zeggen dat dit onderdeel niet meer nodig is omdat ik deze elders dezelfde middag nog kon afhalen. "Nee, dat kan niet meer!" Toen ik vertelde dat ook zij het recht hebben deze bestelling bij HUN leverancier te annuleren werd Ren (Jac zat achter de kassa) kwaad en riep "Dat ik mijn geld kon ophalen maar ook NOOIT meer iets bij ze mocht bestellen". En smeet vervolgens de hoorn erop.

Best onbeschoft eigenlijk. Ik weet ook wel dat zij zwaar lijden onder internet winkels en daar niet vrolijk van worden maar er is nog hoop als je vriendelijk bent naar je klanten toe. Jammer dit.
Ik zal het niet goed proberen te praten,maar vraag wel om begrip!
Tegenwoordig moet een ondernemer in de onderdelenbranche nagenoeg over/voor elke order ,orderkosten betalen.
Onder de 100 euro bestelkosten is dat maar zo 17.50 orderkosten.
De ondernemer die z`n hoofd boven water probeerd te houden wacht dus zoveel mogelijk bestellingen tegelijk af die hij/zij kan plaatsen.
Dus een enkel onderdeel bestellen gaat af van de ondernemerswinst en in het ergste geval het voortbestaan van de onderneming
.T

ger66
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jun 2011 22:52

Re: Firma Renjac uit Ede

Ongelezen bericht door ger66 »

Ik kan niet met de vorige schrijvers mee gaan, ik had een storing in een droger, maandag ochtend gebeld, en meteen de volgende dag kon er een monteur langs komen.

(Probeer dat maar eens bij een groot merk.)
Ik kon zelfs kiezen of er ’s avonds of overdag een monteur bij mijn langs komen.
Deze heeft mijn machine netjes gemaakt en tevens nog schoongemaakt ook.
Ik ben door een mevrouw te woord gestaan, deze heeft mijn wel netjes behandeld.
De monteur, (ik weet niet of dat de ren was ) kwam bij mijn netjes en beleeft over.
Ik heb voor deze firma gekozen, omdat onze vrienden hier goede ervaring mee hebben.
Ondanks de vorige negatieve berichten kan ik deze firma u wel aanbevelen.
Het is maar hoe mee er mee om gaat.

MAXIEM

Re: Firma Renjac uit Ede

Ongelezen bericht door MAXIEM »

ger66

Ik kan me (gezien jouw registratiedatum en -tijdstip) niet geheel aan de indruk onttrekken, dat je op de loonlijst staat bij de firma Renjac uit Ede. Op zich kan dat geen kwaad (je wordt er immers voor betaald), maar geheel onafhankelijk komt jouw bericht natuurlijk niet over.

Maxiem.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Firma Renjac uit Ede

Ongelezen bericht door crazyme »

scherrenburg schreef: Ik heb zeker een kwartier daar gestaan om te proberen tot een oplossing te komen.
Helaas zijn deze mensen niet bereid om maar enigszins tot een goede oplossing te komen.
Zoals ik jouw verhaal lees was jij ook niet bereid om water bij de wijn te doen.

12,50 aan onderzoekskosten, hoelang denk je dat iemand daarvoor kan werken met een normaal salaris, alle afdrachten en er nog iets aan overhouden ook?

En voor dat geld moet je dan ook nog een kwartier lang praten om uit te leggen dat plan a helaas niet is geslaagd. De bestelde onderdelen kunnen als verlies worden geboekt.

En vervolgens krijg je ook nog even een veeg uit de pan op een forum.

Uw gedrag resulteert in het doen verdwijnen van dit soort bedrijven.
Gooi de volgende keer direct de stofzuiger weg en koop een nieuwe.

MAXIEM

Re: Firma Renjac uit Ede

Ongelezen bericht door MAXIEM »

ger66

Ik heb je peebeetje gelezen. Ik schrijf dan ook: "Ik kan me niet geheel aan de indruk onttrekken, dat ......".

Maxiem.

Vandenboer
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2011 11:44

Re: Firma Renjac uit Ede

Ongelezen bericht door Vandenboer »

Ik heb met renjac altijd een goede ervaring gehad
zowel voor reparatie van de wasmachine als voor de droger.
Ik moest natuurlijk ook de onderzoekskosten betalen dat komt
omdat hun monteurs natuurlijk niet voor niks werken.
Na dat de monteur was gekomen gaf hij een prijsopgave op
Wij gingen er mee akkoord en binnen 24 uur werd die gemaakt
Ik heb na de reparatie (1jaar geleden) nog steeds er veel plezier van
en de droger doet het ook nog steeds!

We hebben goede Service gehad!
Monteurs waren netjes en beleefd en de kosten die gemaakt werden waren
van te voren goed afgesproken!

Dus Renjac moet nog degelijk lang bestaan want zulke monteurs en service vind
je nog maar weinig in de omstreek.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Firma Renjac uit Ede

Ongelezen bericht door crazyme »

Joh, wat een mooie woorden. Zoveel liefde voor deze winkel.

Het is geweldig !

*snik*

MAXIEM

Re: Firma Renjac uit Ede

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Vandenboer

Ik kan me (gezien de registratiedatum) niet geheel aan de indruk onttrekken, dat je op de loonlijst staat bij de firma Renjac uit Ede. Op zich kan dat geen kwaad (je wordt er immers voor betaald), maar geheel onafhankelijk komt jouw bericht natuurlijk niet over.

Maxiem.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Firma Renjac uit Ede

Ongelezen bericht door ciske »

crazyme schreef:Joh, wat een mooie woorden. Zoveel liefde voor deze winkel.

Het is geweldig !

*snik*
:lol: :lol:

Gesloten