LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] aanschaf nieuwe vriezer
aanschaf nieuwe vriezer
:twisted Bij It's electronica nieuwe vrieskast van Miele aangeschaft.
Afgelopen zaterdag geplaatst. Afgelopen zondag (06-02) stekker erin.
Helaas doet het app. het niet. Vandaag maand.(07-02) tel. en pers. gesprek gehad met de verkoper. Volgens de policy van It's moet ook voor een nieuw app. wat dus nog nooit heeft gefunctioneerd een monteur komen. Eventueel zou deze een kleine rep. meteen uitvoeren .
En daar ben ik het niet mee eens. Te vaak is helaas in het verleden bij andere app. gebleken dat er dan later meer aan de hand is. Ik wil een ander app. Daar gaan zij niet op in. De verkoper bood als tegemoetkoming het volgende aan; Laat het app. repareren en dan kom ik 's avonds het showroom model bij u thuis brengen en neem ik het gerepareerde model mee terug. Hier gaan je haren van overeind staan.
Wat zijn je rechten als consument en zijn er nog andere die soort gelijken ervaringen hebben.
Afgelopen zaterdag geplaatst. Afgelopen zondag (06-02) stekker erin.
Helaas doet het app. het niet. Vandaag maand.(07-02) tel. en pers. gesprek gehad met de verkoper. Volgens de policy van It's moet ook voor een nieuw app. wat dus nog nooit heeft gefunctioneerd een monteur komen. Eventueel zou deze een kleine rep. meteen uitvoeren .
En daar ben ik het niet mee eens. Te vaak is helaas in het verleden bij andere app. gebleken dat er dan later meer aan de hand is. Ik wil een ander app. Daar gaan zij niet op in. De verkoper bood als tegemoetkoming het volgende aan; Laat het app. repareren en dan kom ik 's avonds het showroom model bij u thuis brengen en neem ik het gerepareerde model mee terug. Hier gaan je haren van overeind staan.
Wat zijn je rechten als consument en zijn er nog andere die soort gelijken ervaringen hebben.
Re: aanschaf nieuwe vriezer
U moet Its gelegenheid geven de zaken te repareren, zo gaat dat (helaas) in de wet. Daarna zijn er wel mogelijkheden, alleen is dat ITS een vies woord. Hier is meer van te lezen op dit forum.
Re: aanschaf nieuwe vriezer
Als consument moet u tot 3 maal toe de gelegenheid geven om het appie te laten herstelen onder garantie .
Dan nog als de fabrikant aannemelijk kan maken dat het de 4 e keer goed komt . moet u dit volgen
Daarna heeft u pas recht op een nieuw appie.
Maar de verkoper kan u meteen schadeloos stellen dat ligt dus aan hem/haar
vrgr Tim
Dan nog als de fabrikant aannemelijk kan maken dat het de 4 e keer goed komt . moet u dit volgen
Daarna heeft u pas recht op een nieuw appie.
Maar de verkoper kan u meteen schadeloos stellen dat ligt dus aan hem/haar
vrgr Tim
Re: aanschaf nieuwe vriezer
Ik heb pas een soortgelijk geval meegemaakt bij de Harense Smid. Helaas had ik niet te maken met een verkoper zoals bij IT's. Mijn apparaat moest gewoon gerepareerd worden en verder moest ik het maar uitzoeken. Als die verkoper mij hetzelfde aanbod had gedaan als bij IT's dan was ik hier zeer content mee geweest. Ik vindt het een goede oplossing!!
Re: aanschaf nieuwe vriezer
Beste gast ,Carlo, ik begrijp dat mensen van mening kunnen verschillen. Ik koop echter geen showroom model, die men trouwens vaak tegen een bep. korting aanbied. Daar is hier absoluut geen spraken van.
Re: aanschaf nieuwe vriezer
Ook ik heb onaangename ervaring met de firma IT'S
Wij hebben verleden jaar een dvd recorder gekocht bij IT's, een Vestel 2900.
Dat ding heeft nog nooit goed gewerkt, hij is voor reparatie weg geweest, bijna 8 weken. er is een paar weken overgeen gegaan om goed uit te testen door mij toen hij terug kwam door ziekte. Wat blijkt er is niet opgelost, dit ding vetoond nog steeds de zelfde kuren en nu nog iets meer.
Ik heb Vestel gemaild en gevraagt wat voor een waardeloos apparaat dit is.
Wat blijkt Vestel belde mij op voor inlichtingen over dit apparaat, ze hadden dit ding nooit meer mogen retouneren aan mij.
Ze hadden kontact gehad met ITS in Tilburg en ITS in Vlissingen, ik moest nu het apparaat inleveren en zou wat anders uit mogen zoeken.
Ik heb gelijk de volgende dag dat ding ingeleverd, wat blijkt nu, ik mag nog niets uitzoeken het ding moest eerst naar ITS in Tilburg en zou dan gecrediteerd worden naar ITS Vlissingen en dan zou ik wat uit mogen zoeken wat ik wil met eventueel bij betalen voor een ander merk.
Niets is waar, ik heb vanmorgen een mail gestuurd naar ITS waarom ik nog niets gehoort hebt.
Ze mailde terug dat er nooit contact met Vestel was geweest, terwijl Vestel mij zelf opbelde en alles had geregeld, zelf de filiaal houder wist ervan, Nu weet niemand meer iets, en wordt je eigenlijk voor leugenaar uitgemaakt.
Ik heb nu ook weer een mail naar Vestel gestuurd, maar ook die zullen nu alles wel weer ontkennen, heb zelfs de direkteur de hr. van ES van Vestel aan de telefoon gehad verleden week, ze zouden het regelen, niets dus en maar beloven en liegen.
De eerste meedewerker van hun vertelde mij glashard dat al deze typen recorders uit de handel waren gehaald veel te veel klachten wat niet te verholpen was.
Mensen wees gewaarschuwd koop niets van Vestel en zeker niet bij ITS, want je bent aan de goden overgeleverd. Wat een firma is dat, en je bent een hoop geld kwijt en je zit met kapotte en waardeloze troep rijp voor de stort.
Wij hebben verleden jaar een dvd recorder gekocht bij IT's, een Vestel 2900.
Dat ding heeft nog nooit goed gewerkt, hij is voor reparatie weg geweest, bijna 8 weken. er is een paar weken overgeen gegaan om goed uit te testen door mij toen hij terug kwam door ziekte. Wat blijkt er is niet opgelost, dit ding vetoond nog steeds de zelfde kuren en nu nog iets meer.
Ik heb Vestel gemaild en gevraagt wat voor een waardeloos apparaat dit is.
Wat blijkt Vestel belde mij op voor inlichtingen over dit apparaat, ze hadden dit ding nooit meer mogen retouneren aan mij.
Ze hadden kontact gehad met ITS in Tilburg en ITS in Vlissingen, ik moest nu het apparaat inleveren en zou wat anders uit mogen zoeken.
Ik heb gelijk de volgende dag dat ding ingeleverd, wat blijkt nu, ik mag nog niets uitzoeken het ding moest eerst naar ITS in Tilburg en zou dan gecrediteerd worden naar ITS Vlissingen en dan zou ik wat uit mogen zoeken wat ik wil met eventueel bij betalen voor een ander merk.
Niets is waar, ik heb vanmorgen een mail gestuurd naar ITS waarom ik nog niets gehoort hebt.
Ze mailde terug dat er nooit contact met Vestel was geweest, terwijl Vestel mij zelf opbelde en alles had geregeld, zelf de filiaal houder wist ervan, Nu weet niemand meer iets, en wordt je eigenlijk voor leugenaar uitgemaakt.
Ik heb nu ook weer een mail naar Vestel gestuurd, maar ook die zullen nu alles wel weer ontkennen, heb zelfs de direkteur de hr. van ES van Vestel aan de telefoon gehad verleden week, ze zouden het regelen, niets dus en maar beloven en liegen.
De eerste meedewerker van hun vertelde mij glashard dat al deze typen recorders uit de handel waren gehaald veel te veel klachten wat niet te verholpen was.
Mensen wees gewaarschuwd koop niets van Vestel en zeker niet bij ITS, want je bent aan de goden overgeleverd. Wat een firma is dat, en je bent een hoop geld kwijt en je zit met kapotte en waardeloze troep rijp voor de stort.
Re: aanschaf nieuwe vriezer
toen ik hem kocht febr. 2003 kosste deze dvd recorder €320, dat zijn er voor dit apparaat €300 te veel.
Nog maals ik snap niet hoe ding op de markt durven te brengen, ze hadden hem beter in Turkije kunnen houden.
Nog maals ik snap niet hoe ding op de markt durven te brengen, ze hadden hem beter in Turkije kunnen houden.
Re: aanschaf nieuwe vriezer
Kee, dan heb je inderdaad een dure miskoop.
Heb er zelf 1 sinds een jaar ( toen 99 euro) maar ik weet dat als ie problemen gaat geven, hij direct bij het grofvuil gaat.
( Maar dan calculeerde we van te voren )
Volgende keer dan toch maar Sony ??
succes
Heb er zelf 1 sinds een jaar ( toen 99 euro) maar ik weet dat als ie problemen gaat geven, hij direct bij het grofvuil gaat.
( Maar dan calculeerde we van te voren )
Volgende keer dan toch maar Sony ??
succes
Re: aanschaf nieuwe vriezer
Het gaat niet om het merk, ten slotte kunnen we niet in elkaars portemonnee kijken.
Het gaat er vooral om hoe It's met zijn klanten omgaat.
Vriendelijk tot na de drempel en zoek het dan maar uit.
Zij zijn vooral goed in anti reclame. Van "stille reclame"hebben zij volgens mij nog nooit gehoord
Dat is pech want nu zijn er weer een aantal klanten weg.
Het gaat er vooral om hoe It's met zijn klanten omgaat.
Vriendelijk tot na de drempel en zoek het dan maar uit.
Zij zijn vooral goed in anti reclame. Van "stille reclame"hebben zij volgens mij nog nooit gehoord
Dat is pech want nu zijn er weer een aantal klanten weg.
Re: aanschaf nieuwe vriezer
Ja joh , wat wil je dan ?
Tis een winkel he, als je als consument niet te veel wilt uitgeven, dan moet je ook niet verwachten dat de service heel ver gaat, dat zit namelijk in de prijs.
Dus ga je naar een ITS , ipv een ondernemer met 1 winkel of zo, omdat het een paar tientjes goedkoper is, dan neem je de slechtere service voor lief. KLAAR !
Vandaar dat de kleinere zaken blijven bestaan, zijn genoeg mensen die hun hoofd stoten en dan de volgende keer niet meer naar die mega winkels gaan.
Maareh, MEDIAMARKT heeft nog leuke aanbiedingen hoor, vooral heen gaan
Tis een winkel he, als je als consument niet te veel wilt uitgeven, dan moet je ook niet verwachten dat de service heel ver gaat, dat zit namelijk in de prijs.
Dus ga je naar een ITS , ipv een ondernemer met 1 winkel of zo, omdat het een paar tientjes goedkoper is, dan neem je de slechtere service voor lief. KLAAR !
Vandaar dat de kleinere zaken blijven bestaan, zijn genoeg mensen die hun hoofd stoten en dan de volgende keer niet meer naar die mega winkels gaan.
Maareh, MEDIAMARKT heeft nog leuke aanbiedingen hoor, vooral heen gaan
Re: aanschaf nieuwe vriezer
Je heb gelijk, nu ook na tel. contact de firma It's zijn en bleven asbakken, het maakt niets uit wat en hoe duur je daar iets koopt, meestal blijk nu dat ze oude spullen wat al voor nieuwe typen zijn vervangen in hun winkels te koop zijn en dan nog veel te duur.
Met verkopers die zelf niet weten waar ze over praten, dus aansmeren die zooi.
Ik heb er nu heel goed van geleerd, het was de eerstekeer maar tevens ook de laatste keer daar.
Er zijn wel grote ketens die goede service geven en beslist niet kinder achtig zijn met hun service.
Iedereen bij It's verschuilt zich achter elkaar, en als het op afspraken komt lijd men terstond aan aderverkalking, deze ervaring zullen wel meer mensen bij It's onder vonden hebben.
Met verkopers die zelf niet weten waar ze over praten, dus aansmeren die zooi.
Ik heb er nu heel goed van geleerd, het was de eerstekeer maar tevens ook de laatste keer daar.
Er zijn wel grote ketens die goede service geven en beslist niet kinder achtig zijn met hun service.
Iedereen bij It's verschuilt zich achter elkaar, en als het op afspraken komt lijd men terstond aan aderverkalking, deze ervaring zullen wel meer mensen bij It's onder vonden hebben.
Re: aanschaf nieuwe vriezer
U gaat allen aan 1 ding voorbij.
consumentenrecht....
Het maakt niet uit wat of waar u iets koopt.
U heeft altijd rechten .
consumentenrecht....
Het maakt niet uit wat of waar u iets koopt.
U heeft altijd rechten .
Re: aanschaf nieuwe vriezer
Na veel geharrewar en touwtrekken geeft de firma Vestel nogmaals contact gehad met It's, daar is uitgekomen dat zij het apparaat hebben terug genomen en dat ik een andere dvd-recorder mag komen uitzoeken.
Hier uit is toch gebleken dat er ontzettend langs elkaar is gewerkt wat niet nodig was geweest en eigelijk veel kwaad bloed heeft veroorzaakt.
Hier uit is toch gebleken dat er ontzettend langs elkaar is gewerkt wat niet nodig was geweest en eigelijk veel kwaad bloed heeft veroorzaakt.
Re: aanschaf nieuwe vriezer
Volgens het consumentenrecht heb ik een product gekocht waarvan ik mag verwachten dat deze deugdelijk is.
Als blijkt dat het product direct een mankement vertoont heb je recht op of herstel of vervanging.
Vaak is het zo dat een herstel de levensduur niet verlengd.
Vandaar dat ik vanaf het begin uit ben gegaan van mijn recht als consument, vervanging.
Als blijkt dat het product direct een mankement vertoont heb je recht op of herstel of vervanging.
Vaak is het zo dat een herstel de levensduur niet verlengd.
Vandaar dat ik vanaf het begin uit ben gegaan van mijn recht als consument, vervanging.
Re: aanschaf nieuwe vriezer
Nog even mensen als It's iets terug neemt tijdens de garantie krijg je alleen de huidige dag waarde terug van wat het apparaat nu in de winkel kost.
Ik heb toen € 320 betaald nooit echt plezier van gehad, nu ik een andere dvd recorder mocht uitzoeken kreeg ik maar € 199 terug omdat hij daar in de winkel momenteel kost.
Dus je wordt weer bij de veter genomen. Service heet dat?
Ik heb toen € 320 betaald nooit echt plezier van gehad, nu ik een andere dvd recorder mocht uitzoeken kreeg ik maar € 199 terug omdat hij daar in de winkel momenteel kost.
Dus je wordt weer bij de veter genomen. Service heet dat?
Re: aanschaf nieuwe vriezer
Het probleem is voornamelijk dat de meeste winkeliers geen kaas hebben gegeten van het consumentenrecht. En dan maakt het echt niet uit of je bij een goede of een slechte winkel staat. Ze proberen je van alles aan te smeren zoals extra garantie enz. Als een product binnen een bepaalde termijn na aankoop kapot gaat (ik geloof zes maanden) dan is het aannemelijk dat het product het gebrek al vertoonde. Laat je niet afschepen met drie reparaties want dan lost de leverancier het niet binnen een redelijk termijn op. Eén reparatie oke, maar daarna moet de winkelier het product gewoon vervangen!
Maar als je vriezer gelijk na aflevering al niet werkt, dan zou ik de winkelier toch echt verzoeken een nieuwe product te leveren. Als je het woord consumentenrecht noemt, rennen ze meestal nog twee keer harder voor je!
Maar als je vriezer gelijk na aflevering al niet werkt, dan zou ik de winkelier toch echt verzoeken een nieuwe product te leveren. Als je het woord consumentenrecht noemt, rennen ze meestal nog twee keer harder voor je!
Re: aanschaf nieuwe vriezer
Bij sommige It's wordt je prima geholpen en andere weer niet.
Wij hadden jaren geleden een video recorder gekocht en niets dan ellende.Hij was voordurend ter reperatie en dat ding was nogeens 8 weken iedere keer weg.Na 2x heb ik de consumentenbond gebeld voor advies.Ik moest gewoon zeggen bij de It's dat ik contact met de consumentenbond had over mijn video en ze zouden vliegen.En idd ik kreeg een nieuwe.
Wij hadden jaren geleden een video recorder gekocht en niets dan ellende.Hij was voordurend ter reperatie en dat ding was nogeens 8 weken iedere keer weg.Na 2x heb ik de consumentenbond gebeld voor advies.Ik moest gewoon zeggen bij de It's dat ik contact met de consumentenbond had over mijn video en ze zouden vliegen.En idd ik kreeg een nieuwe.