LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Groene strepen... JVC televisie icm Samsung DVD-videocombi

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
BJoy

Groene strepen... JVC televisie icm Samsung DVD-videocombi

Ongelezen bericht door BJoy »

naar aanleiding van de laatste enquete waarvoor ik opgeroepen werd, las ik dus dat ik niet de enige ben die "last" heeft van groene strepen over het beeldscherm. Nu heb ik er niet echt last van, maar ik vraag me af of er anderen zijn die problemen hebben met tv's van JVC en/of DCD-videocombi's van Samsung... zo ja, plz stuur me even een mailtje of reageer op deze oproep

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Groene strepen... JVC televisie icm Samsung DVD-videocombi

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Het verschijnsel groene strepen wat bedoelt wordt in de enquette, heeft betrekking op een defekt in de beeldbuis. De combinatie van verschillende merken hoeft niet te leiden tot problemen, omdat alle apparaten worden gemaakt volgens de zg. CCIR normen waaraan elke fabrikant moet voldoen, omdat dit intenationaal is vastgesteld. Er zijn echter ook afwijkende systemen oa. secam, ntsc en mesecam. Dit zijn systemen welke ook in Europa voorkomen, met name in Frankrijk. Sinds de opheffing van de DDR weet ik niet of geheel Duitsland één systeem heeft ingevoerd. Alle volgens het PAL systeem werkende apparaten moeten zonder meer op elkaar aangesloten kunnen worden. Soms kan het gebeuren dat een bepaalde combinatie niet werkt, maar dat zijn incidentele gevallen, wat soms ook niet te verklaren is.

Vr. Gr. Hans.

Gast

Re: Groene strepen... JVC televisie icm Samsung DVD-videocombi

Ongelezen bericht door Gast »

Maar wat kan ik hieraan doen? heb ik hier nog garantie op? Vallen zulk soort dingen uberhaupt onder enige garantie?

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Groene strepen... JVC televisie icm Samsung DVD-videocombi

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Als dit een fout in één van de apparaten betreft en het is binnen de garantietermijn, ja dan valt het onder garantie. Is het een combinatie van factoren en de apparaten werken goed, dan kan een technicus event. de oorzaak vast stellen en verhelpen, dat heet service, maar zal niet kosteloos geschieden.

Vr. Gr. Hans.

Gesloten