LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] It's zijn service!

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.

Zal u nog wat bij de It's gaan kopen?

Ja
6
29%
Weet niet ligt aan de prijs
2
10%
Nooit
13
62%
Geen mening
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 21

subbie
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:10

It's zijn service!

Ongelezen bericht door subbie »

Ik wou even melden dat de service van It's niks is!
Ik heb een mp3speler gekocht van €199.00.
Ik heb die mp3 speler 3 weken gehad toen kwam er plotseling Error .. te staan, en niks deed het meer!
Dus ik ga terug naar de winkel en zou gerepareerd worden dat zou 4 weken gaan duren, na 5 weken ga ik maar eens bellen, Toen werd er tegen mij gezegd dat het nog 4 weken gaat duren! het was naar de verkeerde importeur gestuurd. Toen vroeg ik maar kunt u dan niet geld terug geven of een andere aanbieden? Daar werd op gezegd nee Daarna gaat hij ook nog het bedrijf It's Hellevoet te schuld geven omdat zij het verkeerd op gestuurd hebben en het bedrijf It's hellevoet geeft het hoofdkantoor weer de schuld! Ze praten gewoon naar elkaar toe, Nou It's wat ik wil zeggen.. Jullie service deugt niet!
Ik belde 14 mei nog een keer naar het service centrum en nou zeggen ze Sorry maar hij kan niet gerepareert worden dus u kunt een nieuwe halen! En ze hebben in het vorige gesprek gezegd We bellen als we meer over u product weten! Maar dat hebben ze niet gedaan! watn op 11 mei wisten hun dat! Hier om kan ik me echt kwaad maken! 8 weken geduurd om een nieuwe te halen!
Vervolg:
De mensen zouden bellen voor 12 uur dat hij er zal zijn (of niet) NIET GEBELD DOOR IT'S HELLEVOET, Me pa ging maar bellen we konden hem halen na 2 uur,
Hij was er niet om 3 uur! ik moest maar wachten
en sorry dat ik het zeg die verkoper was een galbak dit zeg ik echt niet vaak maar die mensen zijn alleen vriendelijk als je wat koopt maar als er wat kapot is dan sta je nergens! Hij nergeerde me gewoon!
Hij durft nog geen eens in discussie te gaan!
Uit eindelijk heb ik toch een nieuwe.
Sebastian
Laatst gewijzigd door subbie op 21 jan 2005 09:36, 5 keer totaal gewijzigd.

heuve319
Berichten: 98
Lid geworden op: 14 okt 2003 08:54

Re: It's zijn service!

Ongelezen bericht door heuve319 »

Om klachten over de service en garantie te voorkomen geeft It's gewoon helemaal geen enkele service. Ook al valt het nog onder de garantie, ze doen er gegarandeerd niets aan. Zeggen ze gewoon: Had u maar een verzekering af moeten sluiten ! Vindt ik niet normaal, want je hebt zeker het eerste jaar toch gewoon fabrieksgarantie. En ik laat mij niet dwingen om er nog een verzekering bij te nemen, wat ik koop hoort gewoon goed te zijn.

Gast

Re: It's zijn service!

Ongelezen bericht door Gast »

Even een recent verhaal.

Mijn buren (buurman 65+ en buurvrouw licht gehandicapt na hersenbloeding en longklachten) moesten i.v.m. zuurstof in huis een elektrische kookplaat kopen i.p.v. gas.
Als er zuurstof in huis is mag er bijv. ook niet gerookt worden i.v.m. ontploffingsgevaar (dit moet ook doorgegeven worden aan brandweer).

Maar goed deze mensen zijn dus naar IT's gegaan en hebben een elektr. kookplaat gekocht.
Omdat hun TV ook al sterk verouderd is, een klein beeld van 55 cm en af en toe kuren vertoont, hebben ze gelijk ook gekeken naar een TV.

En nu komt het:
Ze hebben die mensen een kookplaat verkocht die op 3 fasen werkt.
Om deze te kunnen aansluiten heb je dus een aparte aansluiting nodig. Dat kost hen ca. 160 euro omdat dit door een erkende installateur (energielevering) gedaan moet worden.
Zij dachten dat elektrisch betekent dat je dit ook direct thuis kunt gebruiken. Niet dus.

Daarnaast hebben ze die mensen een TV aangesmeerd met een beeldbuis van ca. 110 cm breed!!!!!
Omdat die TV ook nog eens ca. 120 cm hoog is en uit een stuk bestaat heb ik het vermoeden dat ze hier met een projectie-TV te maken hebben.

De spullen zijn bij aflevering zo binnengezet en zoek het maar uit mensen.
Ik vind dat ronduit schandalig.

Op de kookplaat hadden ze een handgeschreven briefje geplakt met de tekst dat ze de gebruiksaanwijzing aandachtig moesten doorlezen alvorens de kookplaat aan te sluiten.
Bovendien zat zowel de kookplaat als de TV in plastic folie verpakt met voor de beeldbuis een platgemaakte doos van een ander artikel.
Dit zou dus kunnen betekenen dat deze mensen het showmodel uit de winkel hebben gekregen.
Van de TV ben ik haast zeker omdat er wat vlekjes en lichte krasjes opzaten, maar bovenal behoorlijk stoffig was aan de achterkant.

Natuurlijk zijn die mensen er zelf bij geweest toen ze het kochten. Maar ik vermoed dat ze behoorlijk misleid zijn door een verkoper die er wel "brood" in zag om zijn omzet gemakkelijk op te krikken en dat deze mensen een gewillig slachtoffer waren.

Zelf heb ik ook eens een PC willen kopen bij IT's. Bleken de prijzen zoals die in de folder staan te slaan op de modellen zoals die op de plank staan. Wilde ik persé een in de dichte doos, dan kostte dat extra. Ik zie daar de logica niet van in.

Ik denk dan maar dat als ik een pc eerst moet uitpakken, instaleren, etaleren, bij verkoop weer moet inpakken, vervolgens een nieuwe doos uitpakken, etc. dat dit juist extra werk is en meer tijd en geld kost.
Ik heb die pc daar niet gekocht omdat ik geen showmodel wil en vanwege die logica van IT's.

It's not

Re: It's zijn service!

Ongelezen bericht door It's not »

Een paar jaar geleden kocht ik bij It's een wasmachine van ruim fl. 1000,- (dit voorval speelt nog in de guldentijd, toen al was de service slecht). Later bleek het een schowmodel te zijn, maar dat had ik toen niet in de gaten. Dat is kennelijk hun manier van korting geven......

Een maand later kocht ik wederom bij It's een combimagnetron. Ik deed een volledige aanbetaling (stom stom stom) De dag daarop heb ik gebeld dat ik door omstandigheden het apparaat niet kon afnemen. Of ik de koop alsjeblieft ongedaan kon maken? Dat was dus niet mogelijk en aan geld terug deden ze niet. Koop was koop en daarmee uit. Ze waren geen liefdadigheidsinstelling.
Een tegoedbon was ook niet mogelijk. Na lang aandringen kreeg ik de mogelijkheid om voor het bedrag van die combimagnetron (zo'n fl 800,-) bij hen andere dingen aan te schaffen. Dat moest wel BINNEN EEN MAAND! Anders zou het bedrag komen te vervallen!!!
Uiteindelijk hebben vrienden die een koel-vriescombinatie nodig hadden, hem op mijn verzoek daar gehaald en betaald met mijn 'tegoedgeld'.

Ik koop daar NIENTE meer.

Gast

Re: It's zijn service!

Ongelezen bericht door Gast »

Het wordt tijd dat zulke bedrijven eens keikard aangepakt worden door de overheid.
Strafmaatregelen: Verkoopvergunningen intrekken en strafrechtelijk vervolgen met een flinke boete erop, desnoods met een gevangenisstraf er bovenop van 20 jaar.

Harrie80

Re: It's zijn service!

Ongelezen bericht door Harrie80 »

Ik heb alleen maar goed ervaringen bij it's. Beter als bij andere bedrijven zoals Harense Smid, BCC en Mediamrkt. Daar ben je alleen een nummer tje en bij it's krijg ik altijd perfecte service. Gewoon blijven kopen dus!

Laatst was mijn tv kapot. Deze is 3 jaar oud en werd toch zo gratis gemaakt! :lol:

Ik denk ook dat de mensen die hier klagen, dat grotendeels aan zichzelf hebben te danken dat er klachten zijn. Meestal wil men voor een kwartje op de eerste rij zitten. Terecht dat een bedrijf daar niet altijd aan meewerkt.

It's: TOP en zo door blijven gaan!

Harrie :lol:

Gast

Re: It's zijn service!

Ongelezen bericht door Gast »

Dag Harrie80,

Wat zeg jij nou? Lees onderstaande zin van jezelf nog eens goed:
Ik denk ook dat de mensen die hier klagen, dat grotendeels aan zichzelf hebben te danken dat er klachten zijn. Meestal wil men voor een kwartje op de eerste rij zitten. Terecht dat een bedrijf daar niet altijd aan meewerkt.
Enerzijds vind jij dat de mensen die hier hun beklag doen dat aan henzelf te wijten is en anderzijds komt die klacht voort uit het feit dat men voor een kwartje op de eerste rij wil zitten.

Hiermee geef jij dus een oordeel over de mensen die een klacht hebben, de aard van de klacht (gegrond of niet) en zelfs geef je een negatieve kwalificatie aan het bedrijf It's.
Dan snap ik niet waarom jij er er al jaren koopt!

Gelukkig is er hier ook plaats voor jouw mening, maar beperk je dan ook tot het onderwerp en geef geen waarde-oordeel van en over anderen.

gr. Gast (reactie 14 mei 2004 12.49u)[/b]

Harrie80

Re: It's zijn service!

Ongelezen bericht door Harrie80 »

Gast,

Ik ben het dus niet met je eens. De verwachtingen van bepaalde klanten over een apparaat liggen vaak aan de klant zelf. Dit heeft niets met service te maken. Wanneer een klacht terecht is, zal ieder bedrijf die klacht op willen lossen. Mijn ervaring is dat It's dit erg goed doet.

Groeten,

harrie

marcopolo

Re: It's zijn service!

Ongelezen bericht door marcopolo »

Ik kocht bij It's een kruimeldief en na anderhalf jaar was deze defect. Het verbaasde me dat ik direct een nieuwe kreeg!! GEWELDIGE SERVICE!
Als ik mijn vakantie geld gekregen heb ga ik dan ook een breedbeeld tv aanschaffen bij It's.

frisco

Re: It's zijn service!

Ongelezen bericht door frisco »

Kruimelzuigers zijn zo´n goedkope producten dat het niet waard is om daar een techneut naar te laten kijken. Dus ze ruilen die gewoon om. Zou bij iedere andere winkel ook zo zijn geweest. En het is gewoon algemeen bekend dat IT´s geen goede service geeft. Komt vaker voor dat je bijvoorbeeld iets anders krijgt bij bezorging dan dat je in de winkel had besteld. Ga je terug naar de winkel dan weten de verkopers van niets en willen er ook niets aan doen.

Mijn advies: ga naar een winkel die wel bekend is om zijn goede service!

Sure
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2004 10:58

Re: It's zijn service!

Ongelezen bericht door Sure »

It's heeft mij in ieder geval al vele malen laten blijken wel degelijk goede service te bieden. Ik word in de winkel netjes en vriendelijk te woord gestaan. Men adviseert kundig en niet opdringerig. Ik vind It's erg goed. Ga zo door!

Shirley

MAXIEM

Re: It's zijn service!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

It's is in Hellevoetsluis een prima winkel. Vriendelijke verkopers en een goede service. Groetjes, Ton.

Gast

Re: It's zijn service!

Ongelezen bericht door Gast »

ben het dus niet met je eens. De verwachtingen van bepaalde klanten over een apparaat liggen vaak aan de klant zelf. Dit heeft niets met service te maken. Wanneer een klacht terecht is, zal ieder bedrijf die klacht op willen lossen. Mijn ervaring is dat It's dit erg goed doet.
Juist Harrie,

Een klant legt een wens neer en de verkoper zoekt en levert daar een artikel voor die aan die wensen zou voldoen.
De klant mag dus juist verwachten dat het artikel voldoet aan zijn wensen.

It's verkopers werken op provisiebasis en moeten per maand een omzet halen. Daarom zal het advies van de verkoper niet altijd het juiste advies zijn, maar meer een advies richting eigen portemonnee.
En daarmee wordt niet voldaan aan de wens van de klant.

Bovenstaande maakt óók deel uit van de service en niet alleen de service die ook wel "after-sales service" genoemd en mogelijk door jou bedoeld wordt.

In jouw eerste reactie suggereer je zelf (citaat: voor een kwartje op de eerste rang willen zitten) dat je niet mag rekenen op enige service, deugdelijke apparaten en dergelijke als iemand bij It's koopt.
Naar mijn mening kwalificeer je hiermee zelf het bedrijf It's als een zaak waar je liever niet moet komen (kopen).
Dit strookt niet bij jouw geschetste goede ervaringen.

Als iemand nu wel een goede ervaring heeft bij It's hangt dit dus schijnbaar af van de after-sales service (reaparatie TV na 3 jaar, vervangen kruimeldief) als ik de reacties lees.
Dit zegt echter niets over de service van It's in het algemeen.

Ik heb ook wel eens advies gevraagd vóór en over een bepaalde aanschaf en dat bij meerdere winkels.
Typerend voor een winkel á la It's is dat de verkoper je eigenlijk napraat. Vind jij dit, vind hij dat ook, vind je dat, hij ook.
En als je nu werkelijk "to the point" vraagt, krijg je soms een antwoord waar geen hout van klopt, danwel nergens op slaat.

Het artikel wordt mooier voorgesteld dan het in werkelijkheid is. Een klant die twijfelt wordt overgehaald door het geven van korting. Zo van: het is nu beslissen of anders ga ik een andere klant helpen! (Koop je iets tegen het eind van de maand zal de korting mogelijk hoger uitvallen door het behalen van de omzet)
En een klant die daar gevoelig voor is, trapt daar in.
En ja, natuurlijk ben je als klant daar zelf bij, maar ik noem dat geen goede service!!!

Ned Schneebly
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 mei 2004 10:52

Re: It's zijn service!

Ongelezen bericht door Ned Schneebly »

Gast,

Iedere winkel werkt met provisiesystemen. Dat is niet iets van it's alleen. Als je weet wat je wilt, ben je niet om te praten. Als de verkoper dat dan toch lukt, is het m.i. gewoon een goede verkoper.

Wat is jouw ervaring met it's dat je er zo negatief over doet?

Ned

Harrie80

Re: It's zijn service!

Ongelezen bericht door Harrie80 »

Gast,

Ik blijf bij mijn mening dat service verder gaat dan de aankoop. Blijkbaar wil jij alleen service tot aan de deur. Dan moet je inderdaad niet bij it's zijn, want daar gaat de service m.i. verder dan de deur.

After-Sales is ZEER belangrijk. De after-sales van it's, daar kunnen andere bedrijven nog wat van leren.

Harrie

Gast

Re: It's zijn service!

Ongelezen bericht door Gast »

reactie op Ned:

mijn ervaring van/bij It's is slecht.
ik kom daar NOOIT meer.
Zonder in details te treden heb ik dat o.a. proberen uit te leggen (zie reacties 14 mei 2004 12.49u / 17 mei 10.33u en 12.47)

Betr. Provisiesystemen: Ik ben het met je eens dat dit niet iets is van It's alleen, maar niet iedere winkel/verkoper werkt met provisie en zeker niet zo overduidelijk als de It's-verkopers.
ZONDER daarom als klant te vragen beginnen ze zelf met kortingen aan te bieden om je over de streep te trekken.
Zet dan gewoon een lagere prijs op het artikel, denk ik dan maar.
Indien ik akkoord zou gaan met de prijs op het artikel (ik weet immers nog van niets), zou dit ook kunnen betekenen dat ik dus teveel hebt betaald.

Reactie op Harrie:

Was ik niet diegene die het over service in het algemeen heeft?
Alleen in de reactie van 14 mei heb ik het over service gehad (volgens jou: tot aan de deur) die de buren hebben meegemaakt.
Woon jij nou naast die mensen of ik? En hoe kun jij nou beweren dat hetgeen die mensen hebben meegmaakt niet waar is?

Laten we het maar houden op het feit dat IK van mening ben dat ik slechte ervaringen heb met/bij It's!

harrie80

Re: It's zijn service!

Ongelezen bericht door harrie80 »

wat ben jij snel op je p i k k i e getrapt...

Gast

Re: It's zijn service!

Ongelezen bericht door Gast »

Geplaatst op 17 May 2004 13:42 door harrie80


--------------------------------------------------------------------------------

wat ben jij snel op je p i k k i e getrapt...
Over snel gesproken.......
Volgens mij zit je gewoon te wachten tot er iemand reageert want telkens als er op jouw reactie gereageerd wordt volgt na ca. 10 minuten een reactie van jou.

En dan ga je ook nog net doen alsof jij dingen gezegd heb die ik aanhaal.
En als iemand reageert en dat valt niet in jouw straatje is die ander volgens jou snel op z'n p*kkie getrapt.

Ik begrijp nu ook waarom jij zo snel tevreden bent over de service van It's: Gewoon dom reageren zonder na te denken.

subbie
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:10

Re: It's zijn service!

Ongelezen bericht door subbie »

Even een oproep!
Mensen die ene service van niks willen koop dan bij It's
Wil je wel service ga dan naar een GOED aangeschreven bedrijk zoals foto klein ofzo (naar kleine bedrijven) Grootte bedrijven zijn de service's niet altijd zo goed bij kleine bedrijven vaak veel beter!

Dus ik raad voor bijv mp3 spelers aan om bij een dorpswinkel te gaan!
het is dichtbij, en de service is vaak beter

Sebastian

PS
Over dat de service goed is?
Lees mijn verhaal eens
vind jij dit normaal
hoe ik ben behandeld?
en de mensen in hellevoet zijn alleen aardig als je wat wil kopen
maar voor reperatie's snauwen ze je af
ze nergeren je, hoe bedoel je zielig? zeer triest!

DEZE REGEL GELD VOOR ALS JE IN EEN ZAAK VAN IT'S LOOPT

ALLEEN KIJKEN MAAR NIET KOPEN!

Ik hou de stand bij (probeer)

7 negatief

4 positief

ik probeer het weekelijks bij te houden!

MAXIEM

Re: It's zijn service!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag Subbie,
Die opmerking over de mensen van it's in Hellevoetsluis klopt niet. Ik kan het weten omdat ik er vaak kom en veel koop. Groeten, Ton.

Gesloten