Wat mij ook vaak opvalt in de verhalen die de mensen schrijven is de levensduur van een wasmachine "hij is pas 4 jaar oud en nu al stuk".
In theorie gaan een Bosch, Siemens & AEG rond de 2500 wasbeurten mee en een Miele rond de 5000 wasbeurten, vraag mij niet naar de overige merken zoals whirlpool, Edy , Indesit enz.. want aan deze merken wil ik geen tijd besteden naar het rond lezen op het forum van Rader.
Simpele rekensom heeft mij het volgende geleerd.
AEG wasmachine van 6 jaar oud:
10 per week draaien: 52 weken x 10 = 520 x 6 = 3120 wasbeurten. ( ja hoor 10 x of meer is meer regel dan uitzondering tegenwoordig)
Dus niet het aantal jaren heeft invloed op de levensduur maar het aantal draai beurten is van belang bij de aankoop of bij de reparatie van een wasmachine.
En verkopers die tegen u zeggen “deze machine gaat 10 jaar mee” zonder naar uw gezinindeling en wasgedrag te vragen dan zou ik eerst even in de nek van de verkoper kijken of daar geen mondje in zit.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Levensduur van een wasmachine.
Re: Levensduur van een wasmachine.
Deze info daar kunnen we wat mee, of toch niet?. Zolang er Z kwaliteit wordt verkocht en consumenten die aanschaffen blijven de problemen bestaan. Ik had daar eerder een rekensommetje voor, de Miele had een aanschaf prijs van toen nog 2000 gulden en ging/gaat +/_ 20 jaar mee. Een machine van toen 400 gulden "die waren er toen ook al" had een levensduur van maximaal 5 jaar. Let wel deze berekening dateert uit 1992 maar gaat in zekere zin nog op. Als je een gezin vormt, met de ideale man vrouw en zoon dochter samenstelling is een goedkope wasmachine geen optie, ben je alleenstaand dan tja, gok de goals en ga voor een Z merk. Maar dan niet zeuren als die na een jaar of twee gaat hemelen.
PS, van een verkoper moet je nooit uitgaan, het woord zegt het al een verkoper moet verkopen.
Ronald.
PS, van een verkoper moet je nooit uitgaan, het woord zegt het al een verkoper moet verkopen.
Ronald.