LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Navulbare koffiepads?? wat een onzin!

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
whouven

Navulbare koffiepads?? wat een onzin!

Ongelezen bericht door whouven »

Ik snap die mensen niet die zo een mooi apparaat als de Senseo misbruiken met navulbare koffiepads. Het gemak van een Senseo of soortgelijke koffiezetters is toch dat je in een handomdraai een lekker bakkie koffie kan zetten? Met navulbare koffiepads ben je weer terug bij af. Dan sta je toch weer te klooien met gemalen koffie voor maar 1 of 2 bakkies in een plastic houdertje? Mijn advies aan deze groep mensen: koop gewoon een conventioneel apparaat en gooi er Lidl of Aldi koffie in als het om de centen gaat? Dan heb je veel voor weinig!!

:shock:

Gast

Re: Navulbare koffiepads?? wat een onzin!

Ongelezen bericht door Gast »

Senseo, wat een onzin! Ik snap die burgerlijke types niet die met zo'n Kijkshop machine hun veel te dure kopje koffie zetten!

Nachttarief

Ongelezen bericht door Nachttarief »

Tja, ik kan me echt niet aan de indruk ontrekken dat de senseo gekocht wordt door mensen die wel 'willen' maar niet 'kunnen' Koop dan een goede koffiemachine. Die kan nog veel meer (espresso en thee etc) Wel wat duurder in aanschaf maar je gooit er gewone bonen in en een supervers kopje koffie is het resultaat. Gezeur dus die navulbare dingen!!! Zet dan gewoon een bakkie met de hand (kokend water op een schepje koffie gooien en voila!)

Noki

Ongelezen bericht door Noki »

Ik begrijp sowieso niet waarom mensen een Senseo aanschaffen. De 'koffie' is smerig en chemisch, met zo'n vies laagje drab erop. Daarnaast zijn het apparaat en de pads duur, stukken duurder dan wanneer je zelf bonen maalt of snelfilterkoffie gebruikt. En nu dan weer de nieuwe rage: navulbare pads! Het gemak van de Senseo, pad in het apparaat, knopje drukken en even wachten op je bakkie 'koffie' wordt zo weer lekker teniet gedaan. Een hoop gedoe voor één bakkie 'koffie', handig apparaat hè!

Gewoon je oude vertrouwde koffieapparaat gebruiken en je verder niet storen aan marketing-mensen of buren die je een Senseo aanpraten. Scheelt een hoop kopzorgen, en de koffie smaakt stukken beter!

Ik doe nog een lekker vers bakkie, lekker uit mijn oude vertrouwde Café Comfort. Tien jaar oud maar pruttelt nog altijd zoals het hoort! En het smaakt!

Senseo? :cry:

piety

Ongelezen bericht door piety »

ik kan nog niet eens mijn gewone, behoorlijk ruime, koffiebus vullen zonder te knoeien, laat staan die navulbare pad! Als je dan toch goedkoop wil gooi dan een schep oplos koffie in je kopje en zet dat onder de senseo zonder een pad te gebruiken. Dat werkt ook.
Trouwens wat voor koffie doe je in die pads? Snelfilter of groffe maling.
Toen ik las dat die dingen te koop waren, dacht ik gelijk al dat het niet zou werken. Zit er niet een ander soort gemalen koffie in de echte pads? Ik vind het zonde om een open te maken. maar ben nu toch wel benieuwd.

QuickCup

Ongelezen bericht door QuickCup »

Ik heb de neppers (QuickCup) gekocht voor €1,99. 2 stuks in 1 verpakking. Ik vul ze tot de rand met roodmerk koffie van de Aldi (NIET AANDRUKKEN!).
Wel eerst je cups goed droog maken voor je ze vult. Dan het dekseltje erop en even schudden zodat de koffie lekker los is. Overtollige resjes eraf wrijven en in de senseo 2 kops houder plaatsen. Dan op 1 kopje koffie drukken en het eindresultaat is verbluffend, een heerlijk sterk bakkie met een heerlijke bruine crema laag. Dit bakkie is lekkerder dan welke kant en klare pad ook. Ik gebruik deze QuickCups nu ongeveer een maand en ze bevallen prima. Ik ga nu nog 5 van die pakkies QuickCups halen en ze dan alle 10 vullen en bewaren in me senseo bus, dan staan ze alvast klaar voor als er visite komt. Ik heb nog nooit een vastloper gehad, maar dat komt omdat ik heel netjes werk met droge cups en geen restjes is een pré!

Slappe koffie?
Dan gebruik je een te kleine cup of je drukt op 2 bakkies!
Je doet ze te vol of drukt ze te hard aan!
1 QuickCup is ALTIJD voor maar 1 bakkie!

Vastlopers?
Dan werk je niet schoon genoeg, je gebruikt natte cups waar veel korrels aan blijven hangen.
De klagers gebruiken de cups dus niet op de goede manier!!!

Gast

'Koffiepads geldig octrooi van Douwe Egberts'
18 januari 2005, 20:03:06

UTRECHT (ANP) - De koffiepads en de houder in de bekende Senseo-koffiezetapparaten zijn een uitvinding van Douwe Egberts. Dat heeft het Europees Octrooi Bureau in München dinsdag geconcludeerd.

De Nederlandse rechter had het bureau gevraagd een uitspraak te doen over de geldigheid van het octrooi dat Douwe Egberts (DE) heeft op de combinatie van pad en padhouder. Douwe Egberts is verwikkeld in bodemprocedures tegen Nederlandse, Belgische en Duitse fabrikanten van de koffiepads. ,,Deze uitspraak sterkt ons, en stelt ons in staat de procedures voort te zetten'', verklaarde een woordvoerster van DE.

Na de introductie van het Senseo-koffiezetapparaat in 2001 kwam een aantal producenten met een eigen fabrikaat koffiepads voor het apparaat. In Nederland was de bodemprocedure opgeschort in afwachting van de uitspraak van het octrooibureau. ,,We verwachten dat de rechter in de loop van dit jaar een uitspraak doet'', aldus de woordvoerster

zo en nu dus allemaal gewoon de douwe egberts kopen he!

Gast

Ik geniet elke dag van een lekker bakkie koffie van het Senseo apparaat..
Die koffiepads zijn precies goed gevuld en zijn lekker..
Mijn vriend die nooit koffie lekker vond is nu helemaal weg van die Senseo koffiepads..Ik betaal liever iets meer voor lekkere koffiepads, dan knoeien met die navulbare koffiepads die niet drinkbaar zijn..

Maar, over smaak valt toch niet te twisten !

lotnummer

Ongelezen bericht door lotnummer »

ik had met de koffiezetmach. goede koffie alleen werd er wel eens een
halve pot weggegooid omdat dat over was. ik heb met de senseo goede koffie
alleen wordt er nou niks meer weggegooid.
en de koffie keus genoeg uit verschillende soorten pads ook van andere merken
die goedkoper zijn gewoon proberen smaken verschillen nou eenmaal en wat de
een lekker vind vind de ander slap. zelf houd ik van een sterk bakkie doe twee
pads in de dubbele houder en een sterk bakkie. kost me 35 euro cent wat bij de
horeca € 1.50. kost. en die alternatieve da`s een hoop geknoei als ik het zo lees
en je senseo gaat naar de knoppen wat dan uiteindelijk toch weer duur is.

chrisje1

Ongelezen bericht door chrisje1 »

Weinig problemen met die navulbare Ecopads,

De koffie boven het koffieblik inscheppen, dus wat je knoeit, valt terug in het koffieblik!,

De pad afsluiten, en boven het koffieblik de pad goed schoonmaken!, en in de Senseo zetten, en koffiedrinken!,

De smaak is inderdaad redelijk, maar met sterkere koffiesoorten is dit heel goed te drinken,

Het is maar net wat je er zelf van maakt,

Ik heb die pads al tijden, en gebruik ze iedere dag!, nog nooit een vastloper gehad met die dingen!, maar de pads én de Senseo goed schoonhouden is wel een vereiste!,

De oude koffie die uit de pads komt, gaat over de tuin óf door de gootsteen of wasbak,

Dit schijnt ontstoppend te werken, en de afvoerleidingen open te houden!,

Of het zo is, geen idee, maar we proberen het gewoon, Wel moet ik zeggen, sindsdien de oude koffie door de wasbak gaat, is de boel niet meer verstopt geweest. ( laten we het afkloppen! :D )

ibbeltje

Ongelezen bericht door ibbeltje »

Na de uitzending van Radar over de slechte ervaringen met de Ecopad, heb ik contact met de producent van de Ecopad opgenomen.
Ik heb mijn ongenoegen uitgesproken over mijn ervaring met de Ecopad en mijn geld teruggevraagd. Na wat heen en weer mailen stemde men hiermee in. Voorwaarde was wel dat ik de deksels van de pads, de aankoopbon en een copie van de mail zou opsturen naar hun.
Ik zou dan 11 euro teruggestort krijgen. Tevreden stuurde ik het hele handeltje op en wat denk je........na ruim een maand nog steeds niets!!
Ik weer aan het mailen en wat blijkt nou: ze hebben helemaal niets ontvangen beweren ze!!! Een mooie zaak, nu zit ik zonder deksels en zonder aankoopbon. Nou wil ik wel eens weten bij hoeveel mensen ze dit ook zo gedaan hebben?????? Het is natuurlijk wel stom toeval dat nou net deze envelop zoek is!! Hadden ze maar moeten vragen om het aangetekend te versturen. Ik ben benieuwd wie dit ook meegemaakt heeft want ik baal hier natuurlijk behoorlijk van.

Gesloten