LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nordland was/droogcombinatie

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
rainyday

nordland was/droogcombinatie

Ongelezen bericht door rainyday »

Ik heb vorig jaar juli een was/droogcombinatie van nordland gekocht, ik dacht is makkelijk. Maar helaas niks dan ellende, al na een week deed de droger het niet meer, monteur geweest, vertelde mij dat het een fabrieksfout was. Ging 4 maanden goed en ja hoor weer hetzelfde probleem. Monteur weer langsgeweest, schreef een briefje uit dat ik een nieuwe machine kon krijgen. Nou ik heb de nieuwe gekregen maar na een maand weer hetzelfde, kan weer niet drogen...........ik wordt zo moe....dat ik bijna geen zin meer heb om er achteraan te gaan. Heeft iemand ook problemen gehad? En zou ik in mijn geval mijn aankoopbedrag terugkrijgen? Het is toch 600 euro....en het heeft niet naar behoren gewerkt.

D1RK

Re: nordland was/droogcombinatie

Ongelezen bericht door D1RK »

Zowel de was als droog prestatie's bevallen mij al jaren niet, van dus alle merken die er ooit waren, 2 aparte apparaten werken beter, helaas ook dubbele ruimte, en Nordland is een Huismerk, dus welk merk zit erachter?
Vaak herken je dan de echte fabriek, en vermoedelijk een Made In Italy....?

Ik vermoed dat ik dat merk al sinds eind vorige eeuw niet meer gerepareerd heb, en diverse handelaren weigeren het te verkopen!

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Wat vaak niet verteld wordt door de verkopers.
5 kg wassen 2.5 kg drogen ,oftewel de helft van de was er eerst uithalen, als u dit 1 keer vergeet kan het al gevolgen hebben.

rainyday

Ik heb dus al vanaf begin weinig kleren laten drogen, de helft hing ik op, de andere helft in de droger(ondergoed,t-shirts). Dus echt veel ging er niet in. Waarschijnlijk nu maar toch 2 machines kopen en kijken of ik in de winkel een deal kan sluiten. Maar ja het blijft zo balen.......en die monteur van nordland zegt zelf nog tegen mij:"nee die machines zijn ellende mevrouw". Vond het toch al raar dat ik dan net 2 machines krijg die het niet goed doen.

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Wat vaak niet verteld wordt door de verkopers.
5 kg wassen 2.5 kg drogen ,oftewel de helft van de was er eerst uithalen, als u dit 1 keer vergeet kan het al gevolgen hebben.
Gebruiksaanwijzing!

Maar de meeste mensen lezen dat ding niet eens.

Tja, dan is het vragen om problemen.

jora39

Ongelezen bericht door jora39 »

doet niets af aan het feit dat nordland gewoon zeer slechte machines levert.
lees de forums er maar eens op na .
als ik de topicstarter was zou ik proberen een regeling te treffen met de winkel en de nordland in te ruilen voor een beter merk.

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

ikbenik De gebruiksaanwijzing kun je meestal pas
lezen als dat ding al aangeschaft is,dus dan kom
je er pas achter en krijg je de problemen.
De verkoper hoort zoiets te vertellen of heb ik
het mis ikbenik.
Wel reëel blijven hoor.

ikbenik

De verkoper hoort zoiets te vertellen of heb ik
het mis ikbenik.
Klopt, maar dat betekent niet dat je de gebruiksaanwijzing niet moet lezen en gebruiken.

Het is hard dat ik het zeg, maar vaak hoor je dat mensen menen een product zus of zo te moeten gebruiken.

Het enige wat juist is, staat in de gebruiksaanwijzing.

Dat is het enige dat telt en dat moet uiteraard als de klant informatie vraagt wel centraal staan.

Nu vragen veel mensen zich af waarom dat je met de trommel vol wel kunt wassen en als je wilt drogen dat de trommel maar voor de helft gevuld mag zijn.

Dat heeft te maken dat bij de droger de trommel veel groter is als bij de wasmachine.
En aangezien bij die combie de trommel even groot is, dient dan de helft van de was eruit gehaalt te worden.

Waar het bij de TS mis is gegaan, is dat de fabrikant toegegeven heeft dat er bij een machine fabieksfouten zitten.
Aan de klachten te horen zit er zelfs een ontwerpfout in.
En dan heeft het geen zin om een dezelfde type terug te krijgen, omdat deze gegarandeerd weer problemen op zal geven.

Hoe kan dit gebeuren?
Simpel, als een nieuw product op de markt komt, zullen er misschien problemen voorkomen. Deze productiefouten en ontwerpfouten horen er in een volgende reeks eruit gehaald te worden, dus de machines krijgen een upgrade.

Er zijn fabrikanten die dit netjes doen, maar anderen doen dat dus niet.
Puur om geld te besparen.

Dat producten kapot gaan, kun je niets aan doen. Maar als er ontwerpfouten in optreden, dien je deze wel in de upgrade wel toe te passen.

bot321

,
maar dat betekent niet dat je de gebruiksaanwijzing niet moet lezen en gebruiken.

Het is hard dat ik het zeg, maar vaak hoor je dat mensen menen een product zus of zo te moeten gebruiken.

Het enige wat juist is, staat in de gebruiksaanwijzing.

Dat is het enige dat telt en dat moet uiteraard als de klant informatie vraagt wel centraal staan
.

ikbenik Dat is juist het markante punt.
De gebruiksaanwijzing kun je pas lezen als het
apperaat gekocht is en dan is het meestal te laat.
Iets wat een klant niet weet kan hij ook geen informatie
over opvragen zoals bij die was droog combinatie dat je
maar de helft kunt drogen.Daar hoort de verkoper op te
wijzen.

ikbenik

ikbenik Dat is juist het markante punt.
De gebruiksaanwijzing kun je pas lezen als het
apperaat gekocht is en dan is het meestal te laat.
Klopt, echter hoort de verkoper jouw als klant zijnde wel hierover te informeren.

Als een klant bij mij hele specifieke vragen stelt en ik weet het op dat moment niet (je kunt niet alles weten) dan ga ik dat opzoeken en eventueel de fabrikant bellen voor de informatie.

Daarnaast staan van steeds meer producten de gebruiksaanwijzingen op internet en die zijn door de winkelier wel op te vragen.

En nogmaals:
In de winkel hoort de gebruiksaanwijzing centraal te staan.
maar de helft kunt drogen.Daar hoort de verkoper op te
wijzen.
Een slechte verkoper probeert de duurste producten te verkopen. Iets wat bij de dozenschuivers zeer regelmatig voorkomt.

Een goede verkoper denkt met de mensen mee en geeft ze ook daarbij goede adviezen.

Mijn visie is:
Ik hoef met het product niet te werken, de klant wel. En de klant moet met het product tevreden zijn.
Dus de klant hoort daarbij centraal te staan en ook zijn wensen.

Daarom is het ook belangrijk om alle wensen op een rij te zetten.
Want voor de ene is een goedkope machine goed genoeg, terwijl voor de andere de duurdere machine een betere oplossing is.
Dat ligt helemaal aan de situatie bij de klanten thuis en de omgeving bij de klanten.

Voor mensen die heel klein behuist zijn, is een combiemachine een goede oplossing.
Echter voor mensen die geen ruimteprobleem hebben zijn aparte machines een betere oplossing.

Die combiemachines zijn ontwikkeld puur voor de kleinbehuisde mensen.
En tuurlijk lever je dan qua prestaties wel wat in, maar dat zal niet echt een groot probleem zijn.
maar de helft kunt drogen.
Er zijn al machines op de markt waar dat niet meer hoeft. Alleen zijn die nog schaars en zijn wel wat duurder.
Die machines zijn ook wat groter van formaat.
Dus ook weer niet bij iedereen te gebruiken.

VanTels

Ongelezen bericht door VanTels »

De informatie waar over gesproken wordt staat duidelijk aangegeven op het label wat op de automaat zit.
Bij deze machine staat duidelijk 8 kilo wassen en 5 kilo drogen.

rainyday

Al gooi ik er twee t-shirts in, het blijft vochtig!!!!

Toolboy

De thermostaten zijn het zwakke punt .

Welk type nr gaat het over.

gr T

rainyday

Het gaat om de nordland WDC-1275. Ik weet niet over welke label van Tels het heeft maar ik kan hem toch echt niet vinden!!!

Toolboy

Ik denk dat hij/zij het label bedoeld wat vaak bij aanschaf op de machine geplakt zit.

Op wdc 1275 kan ik niets vinden.Is er ook nog een ander nr beschikbaar.

binnenkant deur of zeepbak.

groet T

rainyday

Nee, wel een serienummer:20070921518-014032018-01. Maar daar heb je waarschijnlijk niks aan.Kan verder niets vinden.

bot321

Als het wasgoed vochtig blijft kan het ook
aan de condensor liggen.Goed schoonmaken
ook tussen de lamellen.Het beste is schoonblazen
met een kompressor maar ja niet iedereen heeft
zo'n ding.

Toolboy

Ik kan helemaal niets over de machine vinden in onze data base.

Het kan zijn dat er op het droger element een reset klixon zit die er steeds uit knalt.

rainyday

Heb alles al eens schoongemaakt, drooggemaakt.....maar nog hetzelfde, maar het kan toch niet zijn dat twee machines precies hetzelfde probleem hebben. Ik heb gebruiksaanwijzing goed doorgenomen toen ik de machine aanschafte. Ik zal toch echt twee aparte machines moeten aanschaffen, hoop dar de winkel me tegemoet komt.

bot321

Nou als alles geprobeerd is dan is mogelijk een
van de twee verwarmingselementen stuk.Zitten
er twee in die werken in combinatie met elkaar.
zgn.strijkdroog en kurkdroog.
Denk niet dat het aan de thermostaat ligt want dan
wordt hij helemaal niet warm en de thermostaat reset
automatisch.

Gesloten