LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sharp magnetron R-967IN goed of niet goed?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
anii
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2008 22:59

Re: Sharp magnetron R-967IN goed of niet goed?

Ongelezen bericht door anii »

Onze Sharp combimagnetron van 3 jaar oud heeft ook hetzelfde euvel. Stopt na 59 seconden met elk programma. Sharp Klantenservice 'had nog niet eerder van dit probleem gehoord' en kon me ook niet verder helpen. Ze gaven wel twee reparatiebedrijven met wie ze veel samenwerkten. Maar reparatie kan 40-150 euro kosten, ophalen kost 41 euro en de onderzoekskosten zijn 30 euro.

Lucien Pel
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2008 16:42

Re: Sharp magnetron R-967IN goed of niet goed?

Ongelezen bericht door Lucien Pel »

Ik heb mijn magnetron nu zo'n 4,5 jaar in gebruik. Eigenlijk weinig gebruikt tot nu toe. Vandaar dat ik het probleem waarschijnlijk nu pas ervaar. Maar ook bij mij gaat na 59 seconden de magnetron uit. Ik zie dat sinds vorig jaar haast niemand meer op dit item gereageerd heeft, maar heeft Sharp uiteindelijk het probleem nog erkend oftewel wordt de reparatie vergoed door sharp? Zijn er eventueel nog andere mogelijkheden om het probleem op te lossen? Bijv. door het recetten van de magnetron of indrukken van bepaalde toetsen? Wie helpt mij? :?:

deltatronics
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 nov 2008 21:59

Re: Sharp magnetron R-967IN goed of niet goed?

Ongelezen bericht door deltatronics »

Beste Sharp-magnetron-gebruikers,

Het is inderdaad een bekend probleem: Welke tijd je ook instelt, na 59 seconden slaat hij uit. Het probleem is de 'damper-motor' die defect is geraakt. De klep van de luchttoevoer komt niet in zijn ruststand terug binnen een bepaalde tijd en geeft dan een foutmelding, met uitschakeling tot gevolg.

Enige remedie is de motor vervangen. Dit is goed zelf te doen en kost ongeveer een half uur van uw tijd:

Kap er afhalen en achter de tiptoetsbediening ziet u een witte kunstofbehuizing met daaronder de bewuste motor. Deze is redelijk eenvoudig te verwijderen en dus ook te vervangen. De motor is leverbaar onder nummer #3713934 bij www.deltatronics.nl De kosten zijn 36,77 excl. 5,95 verzendkosten. Op deze manier ben u veel goedkoper uit dan de genoemde bedragen van rond de 120 euro. Mocht u liever niet zelf de magnetron open maken, dan kunnen wij ook de reparatie tegen een gunstig tarief uitvoeren.

Opmerking: Het kan zijn dat er een type RMOTDA257WRZZ in zit. Ook deze wordt vervangen door bovengenoemd bestelnummer. De geleverde motor is 4 Watt i.p.v. de 3/3,5 Watt van de originele.

Heeft u vragen, mailt u ons gerust: [email protected]

Lucien Pel
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2008 16:42

Re: Sharp magnetron R-967IN goed of niet goed?

Ongelezen bericht door Lucien Pel »

N.a.v. de reactie van Deltatronics heb ik afgelopen zondagavond 14-12 een motor bij hun besteld. Ik bestel niet vaak iets over internet (want ik heb nog niet zo veel vertrouwen in de betrouwbaarheid van internet!), dus ik had de hoop dat alles maar goed zou gaan. Het bedrijf deltatronics verzorgde de bestelling uiterst zorgvuldig. Van begin tot het eind kon ik alles volgen. Afgelopen dinsdag was mijn bestelling al binnen. En nu vanmorgen heb ik de oude motor vervangen voor een nieuwe. Inderdaad redelijk eenvoudig te monteren. Alleen bij de eerste keer testen haperde de motor. Wat bleek, er zitten aan de linkerkant 2 schroefgaatjes. Ik had de voorste gebruikt, maar moest de achterste gebruiken. Dus let vooral goed op hoe het motortje gezeten heeft als er nog anderen zijn die nog zo'n motortje bestellen. Hooguit een half uurtje mee bezig geweest. Nu functioneert het weer en is het probleem weer totaal opgelost. Hoop nu dat ik de eerstkomende jaren weer vooruit kan. Of staat me nog meer te wachten?

Fam de lange
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 dec 2009 12:51

Re: Sharp magnetron R-967IN goed of niet goed?

Ongelezen bericht door Fam de lange »

Ook bij ons na 1 jaar en 9 maand heeft onze 967 IN sharp magnetron het begeven, het 59 seconden euvel heeft hem buiten spel gezet. We gaan proberen de garantie op te vragen op deze "fabricagefout".

Peterlimburg
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2010 20:08

Re: Sharp magnetron R-967IN goed of niet goed?

Ongelezen bericht door Peterlimburg »

Ik heb een vraag betreffende de verdamper motor, misschien dat iemand hier nog even een toelichting op kan geven.Na verwijdering en inspectie van een sloper.
Heb heel toevallig wel een werkende combi circa 3 jaar oud, wat is er nu stuk aan, de motor of de eindschakelaar die ernaast zit??
N.b. de sloper heb ik gekocht omdat het glas in de deur was gesprongen en heb zodoende het glas al vernieuwd. De sloper is nu helemaal gestript voor de onderdelen, kosten sloper €25,- :wink:

Just doit
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2011 18:02

Re: Sharp magnetron R-967IN goed of niet goed?

Ongelezen bericht door Just doit »

Mijn sharp R-967Wit heeft na 6 jaar ook het bekende 59 probleem opgelopen.
Uiteindelijk hier de oplossing gevonden.
Na het bericht van Lucien Pel heb ik ook het onderdeel besteld bij Deltatronics.
Prima levering. En het probleem is opgelost.
Maar je moet toch wel technisch inzicht en handigheid hebben.
Een slechte beurt van Sharp. :lol:
Succes

Tjalliej
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2011 19:34

Re: Sharp magnetron R-967IN goed of niet goed?

Ongelezen bericht door Tjalliej »

Goedenavond,

Het probleem van de 59 seconden heeft zich inmiddels opgelost, nu wordt alleen de oven niet meer warm..

Een van jullie een idee hoe dit kan?

ter3
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 apr 2009 09:28

Re: Sharp magnetron R-967IN goed of niet goed?

Ongelezen bericht door ter3 »

Bij ons is ook het 59 seconde probleem opgelost door het onderdeel bij deltatronics te bestellen. Met een kwartierje zat het erin en deed hij het weer goed.

Gesloten