LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tomado of princess Friteuse 1 pot nat

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
marcel65

Tomado of princess Friteuse 1 pot nat

Ongelezen bericht door marcel65 »

Onlangs zagen wij een aanbieding voor een friteuse merk Tomado 014051, het was goedkoop wat ook bij het uitpakken al opviel. Enfin kids happy apparaat gevuld en de knop op aan. Maar ja wat we ook deden, het groene lampje noch het rode ging aan, het apparaat verwarmde niet kortom defect. De kwaliteit en uitvoering kwam zeer sterk chinees over waarbij ik me sterk afvraag of het product wel aan alle EU keurmerken voldoet.
Toch maar een ander product, via BLokker een Princess, en ja hoor bij het uitpakken begint de twijfel al te rijzen. het verwarmings element en behuizing komen uit dezelfde chinese farbriek.. Enfin toch gevuld. maar ook nu geen led indicatie dat het apparaat ook maar iets doet , een tweede teleurstelling binnen 1 week. Wel werd er nog in de winkel gezegd dat je mogelijk even eerst moest resetten( de oververhittings reset) alvorens het zou werken.

Kortom ik tref in 1 week twee producten van twee merken die zeker en wel uit 1 en dezelfde chinese fabriek komen, maar waarvan ik bijna zeker durf te beweren dat de er een ontwerp fout in zit. Maar ja hoe gaat dat de zending zit al op de boot als dit wordt vast gesteld en misschien valt 20% uit, dus hup verkopen die handel, en wat uitvalt gewoon omruilen in de winkel, die geef je gewoon een beetje extra korting. zo gaat het in dit soort "snelle" handel.
Zeker is dat de defecte producten niet worden gecontroleerd op wat er fout is!
Mijns inziens moeten dergelijke procten veel strenger worde gecontroleerd op Kwaliteits en EU keur merken.
Motto is goedkoop is duurkoop, en de producenten maakt het geheel niets uit of de klant ongemak of problemen heeft met apparaten. zolang het maar binnen de toleranties van de winstmarges valt.......

Klant is de koning. SCHIJN Bedriegt

tennis

Re: Tomado of princess Friteuse 1 pot nat

Ongelezen bericht door tennis »

Welk Keurmerk heeft er dan op het apparaat gestaan?

marcel65

Hoi, er staan wel gebruikelijke CE keurmerken op, maar dit heeft geen zekerheid, veelal werken de bedrijven met een soort van zelfcertificering. Dit word niet altijd even nauw genomen met aziatische productie.
Hierbij neemt de fabrikant gewoon een risico omdat de physieke controle op producten en import zeer beperkt is.

kijk maar eens op Rapex het EU platform voor alle producten waarvoor een terugroep actie geld. deze zaken komen vaak pas aan het licht door incidenten of meldingen van de consument
http://ec.europa.eu/consumers/dyna/rape ... ?rx_id=315

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

[quote="tennis"]Welk Keurmerk heeft er dan op het apparaat gestaan?[/quote]

Ik denk dit
這是一個真正的設備

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

plumber schreef:
tennis schreef:Welk Keurmerk heeft er dan op het apparaat gestaan?
Ik denk dit
這是一個真正的設備
Zou kunnen, maar beweringen moeten onderbouwt worden.
Dus wat heb je geschreven? :lol:

marcel65

nou dat laatste heb ik niet kunen ontcijferen. maar zoals gebruikelijk wordt vaak alleen voor electrische apparaten CE vermeld, met in dit geval eens tikcer 2002/96/EC. er zal vast een type goedkeur aan vast zitten maar of dit echt op een serie product is toegepast??

los daarvan kan een keuring plaatsvinden, maar of de kwaliteit ook bij grote serie prodcuctie constant is betwijfel ik ten zeerste.

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

[quote="tennis"][quote="plumber"][quote="tennis"]Welk Keurmerk heeft er dan op het apparaat gestaan?[/quote]

Ik denk dit
這是一個真正的設備[/quote]
Zou kunnen, maar beweringen moeten onderbouwt worden.
Dus wat heb je geschreven? :lol:[/quote]

Wil ik wel vertalen maar zeker weten dat je met
een beetje fantasie zelf de oplossing wel weet.
Komen een heleboel sterretjes in voor.

jlthkoch

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Op zich zegt het niet zoveel dat het uit China komt, de bekende merken laten daar ook (veel) spullen maken....... En dat dezelfde fabriek meerdere merken produceert is ook niet echt uitzonderlijk.

Dat 2 exemplaren achter elkaar stuk zijn echter wel uitzonderlijk, u heeft gewoon pech gehad.

Als er veel klachten komen over een zelfde produkt (of deze zou blijken onveilig te zijn) worden deze door de reguliere winkelier niet meer verkocht of ze worden uit de handel genomen.

Princess en Tomado zijn nu niet bepaald topmerken, wellicht zou u eens een iets duurdere moeten proberen.

marcel65

Hallo, Ja ik zeg ook zeker niet dat per defentie producten uit azie slecht zijn, weet uit ervaring dat het zeker anders kan. Mijn punt is meer dat ik meen dat fabrikanten, en het is niet de bovenkant van de markt, producten willens en wetens op de markt brengen waarvan men weet dat het een hoog uitval percentage/makenment heeft, en dit maar mer korting via de detialhandel de markt op slingeren.

Je zou met alle regelgeving verwachten dat dit toch ingeperkt moet kunnen worden. Dat meerder producten uit een fabriek komen is ook standaard geworden gelet op ontwikkelkosten etc. des te meer opvallen dat de beide producten met vrijwel identieke verwarmings elementen (1 LED verschil) problemen vertonen en beide via promotie acties in de markt worden gezet. Ik zou bijna zeggen met voorbedachte rade.

Gesloten