LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wasmachine ontploft

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Willem006
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mar 2006 09:48

Wasmachine ontploft

Ongelezen bericht door Willem006 »

Hoi,

Gisteren is onze Bauknecht (bovenlader) wasmachine ontploft. Na een ongelofelijke knal, de buren gingen naar buiten omdat ze dachten dat er en auto ontploft was, belande de wasmachine 2 meter van zijn plek op zijn kop. Wonder bij wonder op het enigste stukje waar niets stond gelukkig. Wasmachine is 5 jaar oud, en na een telefoontje naar Bauknecht (onderdeel van Whirlpool) kon ik een monteur langs laten komen a 99,50 euro. Daar de trommel van de machine echt helemaal aan flarden ligt en de machine onherstelbaar beschadigt is vond ik dit een beetje raar, maar volgens Bauknecht is dit de standaard procedure. Deze monteur gaat kijken wat er is gebeurd en kan dan eventueel een voorstel doen.

Graag zou ik willen weten of het laten komen van de monteur nut heeft, of dat er mensen soortgelijke ervaringen hebben. Hoop namelijk niet straks naast een kapotte wasmachine ook nog eens een rekening van 100 euro te moeten betalen zonder dat ik ook maar iets van bauknecht krijg. Heb werkelijk geen idee wat ik voor een voorstel zou kunnen verwachten, en de telefoniste kon mij ook niets vertellen. Baal er wel gigantisch van dat mijn wasmachine van 1200 gulden na 5 jaar helemaal stuk is. Wat zal ik doen....

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Wasmachine ontploft

Ongelezen bericht door bot321 »

Coulance van Bauknecht is 0,0 dus gewoon
een nieuwe kopen.Bespaard je ergenis en geld.

Fair
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 feb 2006 20:52

Re: Wasmachine ontploft

Ongelezen bericht door Fair »

En toch.
Zou ik eens proberen wat er op bauknecht te verhalen valt.
De machine is onherstelbaar defekt.
Een monteur is dus overbodig.
Bauknecht kan u dus tegemoet komen met een korting op een nieuwe.
Het is algemeen bekend dat de deksels wel eens willen opengaan tijdens het centrifugeren.
Gevolg, een ravage in de kuip en de motor gaat door ,ondanks dat de trommel vast zit.
Is niet nieuw voor bauknecht,en met de juiste benadering zal er best wel iets te regelen zijn.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Wasmachine ontploft

Ongelezen bericht door NAK »

Bauknecht kan u dus tegemoet komen met een korting op een nieuwe.
Kan ik me indenken als de machine net één jaar oud is, maar vijf jaar...!

Fair
Berichten: 87
Lid geworden op: 01 feb 2006 20:52

Re: Wasmachine ontploft

Ongelezen bericht door Fair »

De economische levensduur van een wasmachine is nog steeds 10 jaar.
Dus is 5 jaar veel te kort.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Wasmachine ontploft

Ongelezen bericht door Ulbe »

Het lijkt me een gevaarlijk staaltje toe wanneer het deksel van de trommel opengaat, terwijl de machine aan het centrifugeren is!, het deksel komt klem te zitten in de kuip en de was "helpt" ook nog even mee om de machine volledig te blokkeren!,

1200 toeren met een zware natte was heeft behoorlijk wat kracht nodig!

Bij zo'n snelheid is de omtreksnelheid van zo'n trommel boven de 100 km/uur!, drie keer raden wat er gebeurt wanneer de trommel plotseling geblokkeert wordt!, de kracht wordt overgezet op de kuip, en de machine wil dan meedraaien!,

Dat een wasmachine dan rare dingen gaat doen kan ik inkomen, de machine zal zeker raar gaan stuiteren!!!

Zeker weten dat de machine onherstelbaar beschadigd is!, alles breekt en scheurt uit, de machine is dan direct rijp voor het oud ijzer!,

In principe zou dit niet mogen!, daar dit geval levensgevaarlijk is voor iedereen die in de buurt is van de wasmachine!, een ontwerpfout die niet vergeten mag worden!,

Eigenlijk zou zo'n machine zonder pardon vervangen moeten worden met een kleine bijbetaling, want schade op de plaats waar de machine staat, heb in zo'n situatie al heel snel!,

Baucknecht dient in principe coulange te verlenen aan de eigenaar!,

Je moet er niet aan denken dat er tijdens die knal een kind naast de machine stond...

Zeer waarschijnlijk was het ongeluk dan dodelijk geweest!.

Slecht werk!, Bauknecht,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

fremzz
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 nov 2006 16:41

Re: Wasmachine ontploft

Ongelezen bericht door fremzz »

Een en al ellende met die bauknecht, ik heb er geen goed woord over!
Idd een hoop sokken en ondergoed spoorloos verdwenen en broeken,truien enz gaten en scheuren erin.
Het "ding" is nog geen 3 jaar oud!!
Om te huilen, er komt hier in huis nooit meer iets van bauknecht en ik zal iedereen die ik ken er ook van weerhouden!
Amateuristisch in elkaar geflanste rommel is het

Gesloten